Procesor: | |
Płyta główna: | |
Pamięć RAM: | |
Chłodzenie: | |
Dysk twardy: | |
Dysk: | |
Zasilacz: | |
Monitor: | |
Obudowa: |
UWAGA! Począwszy od premiery pierwszego z Keplerów, czyli GeForce GTX 680, wszystkie akceleratory firmy Nvidia oferują tryb turbo. Jak już wielokrotnie wspominaliśmy, podwyższa on taktowanie karty graficznej w zależności od np. temperatury, bądź napięcia zasilającego w danym momencie. Wpływa to na ogólną wydajność akceleratora i tak naprawdę nie da się jednoznacznie przewidzieć, z jaką prędkością będzie pracował chip karty w grze Crysis 2, a w jakiej Battlefield 3. Jak zaobserwowaliśmy, poszczególne układy graficzne GTX 660 Ti zamieniają się miejscami w zależności od gry. Warto na to zwrócić uwagę, podczas oceniania wydajności konkretnej karty graficznej. |
Sterowniki, system operacyjny i programy
- Windows 7 64 bit
- Program do mierzenia kl./s – Fraps
- Asus GeForce GTX 550 Ti DCU – ForceWare 301.42
- Asus GeForce GTX 560 Ti DCUII - ForceWare 301.42
- Asus GeForce GTX 570 DCUII - ForceWare 301.42
- Asus GTX 650 Ti DC - ForceWare 306.38
- Asus GTX 660 Ti DCUII TOP – ForceWare 305.37
- Asus Radeon 7950 DCUII TOP – Catalyst 12.8
- MSI Radeon 7850 Power Edition OC - Catalyst 12.6
- MSI GTX 660 TF OC - ForceWare 306.23
- Sapphire Radeon 7750 Ultimate - Catalyst 12.6
- Sapphire Radeon 7770 Vapor-X - Catalyst 12.6
- Sapphire Radeon 7870 - Catalyst 12.6
- Gigabyte Radeon 6850 Windforce - Catalyst 12.6
- Gigabyte Radeon 7770 OC - Catalyst 12.6
- Gigabyte Radeon 7850 OC - Catalyst 12.6
- Gigabyte GTX 660 Ti OC - ForceWare 305.37
- Palit GTX 650 OC – ForceWare 306.23
- Zotac GTX 650 Ti AMP! - ForceWare 306.38
- Zotac GTX 660 Ti AMP! - ForceWare 305.37
Metodologia testowa
• 3DMark 11
Tryb:
- Performance, 1280x720
Podajemy ogólny wynik.
• 3DMark Vantage
Tryb:
- Performance, 1280x1024.
Podajemy wynik GPU Score (odpowiedzialny za wydajność układu graficznego).
• Battlefield 3
Tryby:
- 1680x1050 AA x4 / AF x16
- 1920x1080 AA x4 / AFx16
Detale jakości grafiki: Maksymalne. Środowisko testowe: DirectX 11.
Testów dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B w początkowej fazie gry. Ilość klatek zliczał program Fraps.
• Crysis 2
Tryby:
- 1680x1050 AFx16
- 1920x1080 AFx16
Detale jakości grafiki: Ultra. Dodatkowo ściągnięty pakiet tekstur o wyższej rozdzielczości. Patch 1.9. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności był dokonywany w nagranym demie w części miasta DownTown.
• Deus Ex: Human Revolution
Tryby:
- 1680x1050 FXAA Wysoki / AFx16
- 1920x1080 FXAA Wysoki / AFx16
Maksymalne detale graficzne. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności polegał na liczeniu kl./s podczas przejścia z punktu A do punktu B.
• Dirt:Showdown
Tryby:
- 1680x1050 AA x4 / AF x16
- 1920x1080 AA x4 / AFx16
Detale jakości grafiki: Ultra Detail. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejechaniu kawałka odcinka trasy, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa na wybranym odcinku trasy.
• Hard Reset
Tryby:
- 1680x1050 AA x4 / AF x16
- 1920x1080 AA x4 / AFx16
Detale grafiki: Ultra. Środowisko testowe: DirectX 9. Pomiar wykonywaliśmy w początkowej fazie gry, przechodząc z punktu A do punktu B. Pomiar wyświetlanych klatek odbywał się za pomocą programu Fraps.
• Max Payne 3
Tryby:
- 1680x1050 AF x16
- 1920x1080 AF x16
Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejściu z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.
• Metro 2033
Tryby:
- 1680x1050 AF x16
- 1920x1080 AFx16
Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejściu z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.
• Shogun 2
Tryby:
- 1680x1050 AF x16
- 1920x1080 AFx16
Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Do mierzenia wydajności wykorzystaliśmy z przeznaczonego benchmarka.
• STALKER – Zew Prypeci
Tryby:
- 1680x1050 AA x4 / AF x16
- 1920x1080 AA x4 / AFx16
Detale jakości grafiki: Max Detail (wszystkie suwaki na max). Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiaru dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B. W tym czasie była wyliczana średnia oraz minimalna ilość klatek/s przy pomocą programu Fraps.