Testy CPU, w odróżnieniu od znanych z poprzedniego 3dmark'06 są tu nieco odmienne.
CPU Test 1 (AI) operuje na modelu unikania zderzeń map i obiektów (obiektami są tu dwupłatowe małe samolociki), między sobą, ustawionymi bramkami oraz podłożem. Obliczany jest tu optymalny tor lotu, wykluczający jakikolwiek kontakt w/w obiektów.
CPU Test 2 (Physics) to sytuacja częściowo odwrotna. Większy nacisk jest tu położony na fizykę odbijających się od siebie, bramek, oraz podłoża obiektów (naszych wcześniej wspomnianych samolocików) a także rozchodzenia się kolorowego dymu, którego kierunek opiera się na tych obliczeniach. Test ten zdecydowanie bardziej obciąża CPU, ale również opcjonalną kartę wspomagania fizyki - Ageia PhysX. W zależności od ilości rdzeni w naszym CPU, lub zastosowania dodatkowej karty, bramek oraz obiektów będziemy mieć relatywnie więcej.
Wyniki obydwu testów podawane są w jednostkach [OPS] - operacje na sekundę.
CPU Test 1
CPU Test 2
Nasz testowy, podkręcony 3-rdzeniowy procesor osiągał w testach 3dmark Vantage średnio 7150-7200 punktów (CPU Score). Co ważne, wpływa on na wynik końcowy w różnym stopniu, w zależności od wybranego wcześniej profilu (tzw. presetu).
Średnia ważona końcowego wyniku (S3DMARK) jest obliczana wg poniższego wzoru. Warto zwrócić uwagę na zależność średniej od wybranego profilu:
Wpływ punktacji osiąganej w testach GPU (SGRAPHICS) będzie zatem tym bardziej widoczny w wyniku ogólnym, im wyższe ustawienie będziemy testować. Wynik CPU (SCPU) będzie przy tym w zależności odwrotnej.