Z technicznego punktu widzenia The Crew jest produkcją pełną skrajności. Z jednej strony mamy niezłe oświetlenie, przyzwoite modele samochodów, a z drugiej wręcz koszmarne tekstury otoczenia na dalszym planie. Dodatkowo wszelkie budynki i inne konstrukcje występujące w grze nie grzeszą szczegółową siatką ani ilością polygonów. Muzyka przygrywająca w tle jest całkiem przyjemna, wpada w ucho i nie irytuje nawet przy dłuższej zabawie. Efekty dźwiękowe nie wyróżniają się niczym szczególnym, powiedziałbym nawet, że odgłosy silników poszczególnych samochodów są do siebie zadziwiająco podobne. Jeśli chodzi o optymalizację The Crew to jest przyzwoicie. Większość kart graficznych ze średniego segmentu zapewni 50 – 60 kl/s. Dopiero włączenie wygładzania krawędzi MSAA x4 powoduje wyraźny spadek ilości wyświetlanych kl/s. W tym przypadku jedynie topowe konstrukcje pokroju GeForce GTX 970 / Radeon 290X zapewnią odpowiednią płynność animacji.
Podobnie jak w przypadku oceny technicznej strony gry tak i w kwestii grywalności można mówić o wielu skrajnościach, które tutaj występują. Z jednej strony mamy dodaną nieco na siłę fabułę, bardzo słaby model jazdy i kolizji, a z drugiej całkiem szerokie spektrum dostępnych w grze wyścigów, otwarty świat i nieźle pomyślany tryb wieloosobowy. Nic tutaj szczególnie nie zachwyca, ale też nie przeszkadza w zabawie. Można powiedzieć, że balans został idealnie wyważony pomiędzy zaletami, a wadami tej produkcji. Przy The Crew z pewnością można spędzić wiele godzin dobrej zabawy, ale brakuje tutaj czegoś, co by powodowało, że trudno jest odejść od komputera. Fani typowo zręcznościowych wyścigów będą umiarkowanie zadowoleni, wszyscy inni mogą sobie ten tytuł odpuścić.
The Crew | |
Grafika: | zadowalający |
Dźwięk: | zadowalający |
Grywalność: | zadowalający |
Ogólna ocena: | |
Komentarze
51Nasuwa mi się pytanie..czy recenzent opierał się na innym opisie gry z konkurencyjnych portali czy rzeczywiście sam miał okazje ją testować..chętnie zobaczyłbym Ferrari w wyżej opisanej wersji. Niestety Ubisoft nie dał nam aż takiej możliwości a samochody marki Ferrari występują jedynie w postaci samochodów stockowych tzn. bez tuningu oraz w wersji wyścigowej, stworzonej do szybkiej jazdy zaznaczam po asfalcie.
Następnym razem panie recenzencie, proszę o większe przyłożenie się podczas grania. Czytając taki tekst można zrazić się do gry..
Właśnie o to chodzi. Trąbiliśmy niczym gracze w poczekalni PVP, aby była edycja komentarzy. Wy podaliście oficjalne info na ten temat. I efekt jest taki, że My nadal jesteśmy zmuszeni trąbić, bo chcieliśmy wyścig wyczynowy, a nie raid... Zostaliśmy olani i napisanie po kilku latach (w końcu) oficjalnego stanowiska w tej sprawie się nie liczy. Nadal czujemy się olani. Tak się składa, że istnieje duży portal konkurencyjny, który pokazał, że jest to wykonalne i oczekujemy tego samego co zawsze w sumie - postępu.
INNE RZECZY:
- należy patrzeć na Nasze oczekiwania, bo to My generujemy Wam przychód z tego co mi wiadomo. Praktycznie na tym już mógłbym się zatrzymać.
1) Znienawidziliśmy TOP-10 za charakter zestawienia. Nazwa Benchmark ogromnie tutaj zobowiązuje.
2) Sposób "testowania" chłodzenia pozostawia wiele do życzenia. Trąbimy o tym długo w komentarzach.
3) Klikam w artykuły i żaden nie porywa. Plus za Pokemony, ale to tylko gierka na DS'a, który w Polsce nie istnieje. Ostatni dobry artykuł był na temat routerów i sieci. Pamiętam że skomentowałem go bardzo pozytywnie.
Prosty zabieg może wyjaśnić o co chodzi - porównanie artykułów z tymi z PClab. Tam patrząc na niektóre arty dostaję "informatycznego orgazmu", a pamiętam że benchmark też kiedyś potrafił wywołać u mnie taki efekt. Należy gonić konkurencję, a my trzymamy za Was kciuki.
1) Fabuła jest normalna, i fakt że występuje tam skorumpowana policja, FBI i goście z tatuażami prowadzący wypasione fury jest jak najbardziej na miejscu. Nie ma powodu, aby się czepiać, że jest zła, bo tak nie jest. Fabuła jest elementem mającym na celu poznanie świata, regionów (uliczny, wyścigowy, raidowy, terenowy, torowy), tego w jaki sposób się ulepsza/tuninguje auta, gdzie sie co kupuje, jak działa garaż, w jaki sposób się podróżuje pociągiem... i jeszcze kilka innych pierdół takich jak po prostu wyczucie systemu jazdy różnych aut (FWD, 4x4, lekki, ciężki itp.) właśnie po to na początku gry jest wyścig z wypasionymi czerwonymi porszakami carrera GT (RUF) albo w późniejszym etapie jazda fajnym Bentleyem w misji, żeby zobaczyć, że auta się zupełnie inaczej prowadzą. Także pragnę zaznaczyć, że debilizmem jest przychrzanianie sie do fabuły w grze, w której endgame to MMOracing. Jakby nie było fabuły wcale, to w minusach widniałby napis "brak fabuły" ? Gratulacje
2) Z tym oskryptowaniem i AI przeciwników bym nie przeginał. Da się przegrać wyścig, a przewaga bardzo często wynika z poziomu naszej fury oraz tego, że my szukamy sobie często skrótów, a komputer jednak trzyma się asfaltu (zadziwiająco świetnie samochody radzą sobie w sytuacji, kiedy wypadną z trasy, ponieważ jeśli tylko nie skończyły w wodzie, nie resetują się, a świetnie szybciutko wyjeżdżają z powrotem na drogę)
3) Tak, jak wszyscy już wspomnieli nie zrobimy terenówki czy raidówki z ferrari, tak samo z lambo czy pagani. I nie trzeba posiadać danego auta, aby to sprawdzić. Wystarczy odwiedzić salon i potem mamy takie informacje dostępne już nawet w garażu...
4) Tuningowanie wizualne pomimo fajerwerków i składaniu/rozkładaniu jakie temu towarzyszy niestety pozostawia wiele do życzenia. Kombinacji nie ma nieskończenie wiele. Powiedziałbym że pomijając felgi (bardzo przeciętne) oraz tapicerkę, których faktycznie jest dość sporo, to ilość zderzaków, progów, spoilerów oraz różnice pomiędzy nimi... (kolorowy metal/włókno węglowe) jest żenująco niską liczbą. Takiego pięknego auta jak Gallardo nie da się w tej grze zrobić z tradycyjną maską bez idiotycznych wlotów powietrza, czy jakiś karabińczyków na masce, a zderzaki są opór
5) "Trzeba przyznać, że „multi” w The Crew zostało całkiem solidnie zrealizowane" - to zdanie to kpina. MULTI w The Crew na dzień dzisiejszy jest zrobione TRAGICZNIE. Oto powody (miały być w kolejności malejącej, ale zrezygnowałem, jak zobaczyłem ile tego jest):
-a) czas oczekiwania na wyścig PVP Frakcja VS Frakcja (należąc do wilków, których jest najwięcej) w Miami w ciągu dnia potrafi trwać od 10 do 32 minut. Ew. doczekamy się po kilu godzinach... Brzmi jak idea gry PVP, nie ? :D
-b) tragiczny chat oraz brak jakiegokolwiek sensownego global chatu. Jest jedynie coś ala "Area" (jak "!" shout w Lineage2), na którym nikt nigdy nic nie pisze nawet czekając 15 minut na wyścig i paląc gumę
-c) różne rodzaje wyścigów w tej samej poczekalni. Mam ochotę "pozapitalać" 380 na h, czekam na to 15 minut, po czym muszę się ścigać moim raidowym samochodem, który waży 1 950kg, a po wyścigu ludzie wychodzą z pokoju i znowu trzeba czekać kolejne 20 minut tym razem, a ja dalej sobie nie pojeździłem moim Wyczynowym/Torowym autkiem...
właśnie mi się przypomniały jeszcze dwa punkty:
-l) za duża liczba frakcji oraz możliwość ich zmiany (3 chyba byłyby optymalne, aczkolwiek to nie do końca jest dobry pomysł w tej grze)
-m) po pierwszym miesiącu gry, frakcje wygrały już wyścigi frakcyjne na każdym z terytoriów i miały być dostępne nowe wyścigi z lepszymi nagrodami etc.... zamiast tego każdy wyścig frakcyjny daje 10% więcej $$. I z fajnego pomysłu zrobiła się kupa.
Ze swojej strony wymieniłem wszystkie rzeczy, jakie "pamiętam" i powinny się znaleźć w recenzji tej gry. Czytając art na bieżąco wypisywałem z czym się nie zgadzam oraz to czego w nim brakowało. Także można to uznać za uzupełnienie, pomijając próby konstruktywnej krytyki ;)
Tak jak pisałem "The Crew było nadzieją gier Racing-MMO i miało zadatki na grę idealną." Jednak na dzień dzisiejszy gra zawiera wszystkie te niedoróbki oraz epickie nieporozumienia, które sprawiają, że loguję się do niej raz na 3 dni z myślą - "może mnie wybierze i raz się ścignę".
Jest styczeń, także czekam właśnie na pierwszy season pack/DLC i mam nadzieję, że znajdę tam również gruntownego patcha, który usunie, którykolwiek z moich wymienionych punktów.
Na dzień dzisiejszy to nadal jest beta (wam też czasami kursor na mapie czasami zaczyna uciekać ? ;p ) i oceniam ją na jakieś 5 lub 6 na 10. Mam jednak nadzieję, że po najbliższym update będzie to 7, za pół roku 8,5 a za rok 10. Bo ta gra ma potencjał - jakościowo tzn. grafika, model jazdy jest lepszy, niż w NFS World, ale gra leży patrząc na rozwiązania interfejsu oraz rzeczy użytkowe. Amatorzy jeden z drugim popodejmowali pomylone decyzje i produkt jest gamingowo niedopracowany.
Jeszcze tylko co do grafiki, to widać że gracze mają chyba inną skalę oceniania w takim razie. Dla mnie ta gra wygląda ładniej graficznie, niż surowy GRID Autosport 2 z wgranymi teksturami 4k, które chyba 6,5gb ważyły. Może to jest związane z moimi oczekiwaniami i tym, że nic mnie tam graficznie nie razi (pomijając wygląd zderzaków) ;)
Co ciekawe, The Crew nie obsługuje rozdzielczości 1024x768 oraz 1280x1024 i chyba ogólnie formatu 4:3. Wiem, że to całkowita prehistoria, jednak inne ścigałki nie mają problemu z tego rodzaju obrazem. Podobnie jest z innym tytułem dostępnym na UPlay, a mianowicie The Mighty Quest For Epic Loot. Gra wymusza 16:9 i na mniejszch monitorach wygląda to dziwacznie.
13) Pozwolę sobie zacytować "koszmarne tekstury otoczenia na dalszym planie. Dodatkowo wszelkie budynki i inne konstrukcje występujące w grze nie grzeszą szczegółową siatką ani ilością polygonów." Rly ??? Te budynki się różnią - tak są inne. Nie wjeżdżamy do osiedla w Miami i nie czujemy się jak w fabryce klonów. Pomijam już fakt, że to gra multi... Przecież.
14) Brak wzmianki o tym, że są super stacje radiowe, każdy znajdzie coś dla siebie (jest rap, jest klasyka, można ustawić własne). Oraz że można przełączać utwory w trakcie jazdy jednym przyciskiem.
15) Brakuje w grze przełączania trybów jazdy (pomoc, sport, zawodowiec) w locie. Tak że klikam np F1 i już. Co w multi, kiedy inni wybierają nam wyścigi i jeździmy autami z różnym napędem jest po prostu niezbędne.
16) Na klawiaturze nie działa sprzęgło, tak jak np. działało w NFS Carbon (przydatne na zakrętach, zamiast ręcznego czy hamulca) oraz nie działa redukcja biegów w automacie. A niestety biegi bardzo często się nie redukują w dół i jest problem, bo zostajemy w tyle i tracimy czas.
16) Dźwięki silników stanowczo nie są do siebie podobne.
17) "nieźle pomyślany tryb wieloosobowy." Tiaaa... NFS World na rynku od 5 lat i tylko do niego pasuje to określenie. Do The Crew niestety na dzień dzisiejszy nie pasuje zupełnie.
Kazdy kto z moich znajomych gral w ta gre uwaza ze jest piekna a Ty dalej swoje.... po co komu grafa z mega teksturami? i 20fps albo lepiej co chwile ekran ladowania.... grafika jest piekna i daje duzo fanu, cala przyroda daje poczucie ze ta gra zyje, zmiany klimatu z jesieni na zimowy, potem letni podczas wyscigow naprawde moze sie podobac, masa przeroznych miejscowek na wyscigi zabija monotonie ciglego jezdzenia po ulicach itd...
Juz blizz udowodnil wszystkim ze nie liczy sie grafa tylko grywalnosc i jesli juz moge zniesc twoje 3 gwiazdgki za grafike bo mam je w powazaniu... to uazam za nie uczciwe 3 gwizdki za grywalnosc bo jednak potrafi przykuc do fotela na dlugie godziny nie to co inne gry ktore dostaja 4+ na waszym portalu (przyklad This War of mine - gra fajna ale po paru godzinach nuda ze ja piernicze wiec za co grywalnosc 4? po paru godzinach w grze jedyne co chce sie zrobic to uninstall).
Ogolnie tez rozumiem kazdy ma swoje zdaie ale jednak jako recenzent trzeba byc obiektywnym a Ty ewidnetnie jestes fanem innej gry rajdowej... przykre.
Śmieszne, bardzo.
Gra ma ogromny świat - po co robić tekstury wysokiej rozdzielczości bez uproszczeń dla takiego świata? Nikt na to nie patrzy jadąc 250-350KM/h w grze tylko uważa na to co jest przed nim.
Przeczytałem całość i w sumie sam nie wiem co mam o tym myśleć. Z jednej strony nie zgadzasz się z wieloma rzeczami, o których ja napisałem w recenzji, z drugiej dodajesz wiele negatywnych kwestii, wymieszanych z pozytywnymi, więc trudno mi ostatecznie odczytać jak oceniasz całościowo The Crew.
Po drugie jedna kwestia, w której stan faktyczny przeczy temu co piszesz - grafika. Jakkolwiek byś tego nie obrócił - jest średnia, a momentami nawet słaba. I to z technicznego punktu widzenia.
Tekstury są momentami tragiczne, a w większości przeciętne. Niska rozdzielczość razi w oczy. Nie ma mowy, że coś tutaj wygląda "pięknie".
Cienie i gra świateł zostały nieźle zrealizowane i starają się tuszować naprawdę widoczne niedoskonałości pozostałych elementów oprawy. DSR czyli skalowanie w tych aspektach Ci nie pomogą. Nawet modele samochodów jak się przyjrzysz wyglądają przeciętnie, naprawdę są ładniejsze gry wyścigowe.
Oczywiście jest to gra MMO (choć opinie na ten temat są podzielone), co niesie za sobą konieczność stosowania wielu kompromisów w aspektach technicznych - to zrozumiałe, ale nie ma co się oszukiwać - grafika jest naprawdę średnia i nic poza grą świateł i cieni tutaj pozytywnie nie nastawia.
Potwierdzeniem tego są oczywiście realne wymagania sprzętowe - odsyłam do analizy testów wydajności. Naprawdę tu jest prawie liniowa zależność, nic z powietrza się nie wzięło.
Lubię rozkładać na czynniki pierwsze silniki gier, efekty itp takie moje hobby.
I tak sobie myślę ogólnie, że CR pogrzebie jakikolwiek potencjał tego tytułu.
Tyle chciałem dodać.
Pomijając The Crew i nawiązując do ostatniego fragmentu Twojego komentarza:
Co do edycji komentarzy to w sumie nie mam za wiele do napisania, bo oficjalne stanowisko w tej sprawie było podane do informacji publicznej dawno temu.
Interesuje mnie natomiast co masz na myśli pisząc o innych rzeczach ("chociażby testy" - tzn jakie konkretnie?).
Graj jest fajna w swoim gatunku czyli arcade!
A tak poza tym:
miałka i wrzucona na siłę fabuła - wcale nie jest takim minusem tej gry!
grafika razi uproszczeniami i teksturami w niskiej rozdzielczości - chyba ciebie bo wszyscy z ktorymi gram wszystko odpowiada, to nie jest watch dogs tylko scigalka i naprawde grafa jest nadtowystarczajaca a 60fps domyka dobra calosc
model jazdy przypomina prowadzenie wanny na kółkach;
Tak jak mowie zalezy kto co lubi! a napewno model jazdy wada nie jest!
pomniejsze błędy techniczne
tak sa takowe ale praktycznie nie zaowazalne.
Pozdro maniacy gier samochodowych :)
Mnie najbardziej brakuje w dzisiejszych recenzjach, dokładnych dowodów stawianych ocen.
Porównań do konkurecji I wskazanie na negatywne element lepiej zrobione w innych grach.
Konkurencji ta gra nie ma za dużej ale tylko w kompletnie identycznych grach.
Lepsze tekstury w grze z otwartym światem?
Forza Horizon 2, I jakieś sample.
Lepsze funkcje społecznościowe?
Dobre inne MMO nie koniecznie związane z wyścigami, ew. NFS World.
Kiepska fabuła?
Porównanie do innych ścigałek na rynku.
Model jazdy?
Ponownie Forza Horizon 2.
Sprawdzenie tego wszystkiego I porównanie da wiele więcej niż tylko sugestywna opinia autora recenzji.
IMHO, dla mnie najważniejsze są wysokiej jakości modele pojazdów/AI przeciwników/model jazdy/efekty - w tym pogodowe.
^^To jest kluczowe w wyścigówkach a nie tekstury otoczenia, którego nikt nie ogląda za często.
Pozdro.