W zalecanych wymaganiach sprzętowych gry, firma Capcom umieszcza informację o procesorach czterordzeniowych, które jakoby mają najlepiej służyć rozgrywce w piątą część Resident Evil. Dodatkowo producent imieścił w grze logo informujące o znakomitym działaniu Resident Evil 5 na procesorach Core i7.
Z naszych wcześniejszych testów wynika, że gra wykorzystuje procesor czterordzeniowy w dość niewielkim stopniu. Czyżby te wszystkie zalecenia i informacje o Core i7 były jedynie chwytem marketingowym?
Moc wykorzystanej karty graficznej sprawia, że w każdej rozdzielczości mamy zapewnioną płynną rozgrywkę, niezależnie od ilości rdzeni procesora. Tym niemniej różnica w ilości klatek na sekundę w zależności od ilości rdzeni procesora jest spora. W rozdzielczości 1280 x 1024 przy niskim poziomie detali, czterordzeniowy procesor ma prawie 40 klatek na sekundę przewagi nad procesorem dwurdzeniowym i ponad 60 klatek na sekundę przewagi na CPU jednordzeniowym.
Anomalią jest działanie Resident Evil 5 z trzyrdzeniowym procesorem. Powtarzaliśmy testy kilkukrotnie, ale za każdym razem wynik pozostawał niezmienny. Wszystko wskazuje na to, że Resident Evil 5 niespecjalnie lubi procesory z trzema rdzeniami i odrobinę lepiej sprawuje się na poczciwych dwurdzeniowcach. Różnica nie jest powalająca, tym niemniej kilka klatek na sekundę w testowej konfiguracji, może zmienić się na kilkanaście przy gorszej karcie graficznej.
W najwyższej rozdzielczości i maksymalnych ustawieniach graficznych różnice nie są już tak znaczące – tutaj największy wpływ na wydajność gry ma karta graficzna. Tym niemniej różnicy 5 klatek na sekundę pomiędzy konfiguracją z procesorem dwurdzeniowym a czterordzeniowym, raczej nie można złożyć na karb błędu pomiarowego.