Devil May Cry na karcie graficznej Radeon HD 7770 - test wydajności gry
Nowy Devil May Cry nie jest specjalnie wymagającą grą
Decyzją firmy Capcom znana i lubiana seria Devil May Cry zaliczyła restart. Gra przeszła wiele zmian, począwszy od zmiany wyglądu głównego bohatera o imieniu Dante, aż po modyfikacje modelu rozgrywki. Czy to nadal to samo Devil May Cry? Cóż... tak i nie. Starzy fani serii wyliczają przeróżne uproszczenia gry, chociaż trzeba przyznać, że DMC pozostał całkiem przyjemnym "slasherem". Europejski deweloper Ninja Theory, któremu zawdzięczamy nowego Devil May Cry, nieźle wywiązał się z zadania, ale z całą pewnością mógł to zrobić lepiej.
Bolączką gry jest archaiczny silnik graficzny, czego nie można zamaskować nawet dużą ilością efektów. W tym przypadku testy są czystą formalnością - jeden rzut oka na zrzuty ekranowy z gry i możemy się założyć, że nowy DMC będzie świetnie działał nawet na karcie z niższego segmentu średniego, jaką jest AMD Radeon HD 7770.
Przy okazji sprawdziliśmy, jak na wydajność gry wpływają nowe sterowniki w wersji beta. AMD twierdzi, że można się spodziewać nawet 50% przyśpieszenia w stosunki do sterowników 13.1 (w grze Devil May Cry oczywiście), chociaż takie deklaracje należy zwykle traktować z dużą rezerwą. Nawet jeśli w szczególnych sytuacjach przyśpieszenie faktycznie wynosi 50%, to podczas intensywnej rozgrywki musi być zdecydowanie niższe.
W testach wykorzystaliśmy następującą platformę testową:
- procesor: AMD FX 8350
- płyta główna: Gigabyte GA-990X-UD3
- RAM: Corsair Vengeance 2 x 8GB 1866 MHz CL9
- karta graficzna: VTX Radeon HD 7770 1 GB
- dysk: Kingston SSDNow V200+ 128 GB
- system: Windows 7 SP1 64-bit
- sterowniki: Catalyst 13.1 WHQL i 13.2 beta 5
1920 x 1080 - ustawienia maksymalne
[kl./s]
Catalyst 13.2 beta 5 | 72 61 |
Catalyst 13.1 WHQL | 60 50 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Zmiana sterowników na nowe przynosi zauważalny wzrost wydajności, chociaż oczywiście nie jest to 50%. Również maksymalne klatki na sekundę odpowiednio rosną (z 71 na 85). Oprawa graficzna nowego Devil May Cry trąci z lekka myszką, jednak dzięki temu gra będzie działać szybko praktycznie na każdej, w miarę wydajnej karcie graficznej i to w FullHD oraz przy maksymalnych ustawieniach.
Źródło: informacja własna
Komentarze
25mi działało na very high w FHD na 5750 co mnie zdziwiło, a jak na "archaiczny" silnik to robi nawet niezłe wrażenie, chociaż troche brakowało możliwości rozwalania otoczenia