Na temat Mercedesa z zasięgiem nawet 1000 km słyszymy już niemal od roku. W końcu jednak plany stają się rzeczywistością i możemy podziwiać koncept nadchodzącego modelu Vision EQXX.
Mercedes Vision EQXX z zasięgiem ponad 1000 km
Jeszcze w zeszłym miesiącu pisaliśmy o tym, że Elon Musk nie może być spokojny - elektryczne Mercedesy robią coraz większe wrażenie nie tylko jakością wykonania i osiągami, ale przede wszystkim realnym zasięgiem na jednym ładowaniu.
Kolejnym dowodem na to, że inżynierowie Mercedesa nie śpią jest zaprezentowany właśnie przez Markusa Schafera (jeden z dyrektorów w Mercedesie) koncept modelu Vision EQXX. Jego premiera jest już oficjalnie zapowiedziana i nastąpi 3 stycznia 2022 roku.
Odnośnie tego, czym może pochwalić się EQXX: oprócz aerodynamicznych i - nie bójmy się tego określenia - futurystycznych linii, które na opublikowanych zdjęciach nie zdradzają bryły samochodu, najważniejszy będzie zasięg na jednym, pełnym ładowaniu. Ten ma wynieść aż 1000 km, a pozwoli na to m.in. zużycie maksymalnie 10 kWh na 100 km. W porównaniu z konkurencyjnymi samochodami, które pobierają nawet 25 kWh na 100 km - ten wynik brzmi naprawdę imponująco.
Oprócz EQXX będzie coś bardziej przystępnego cenowo
Choć szczegóły dotyczące konceptu Vision EQXX nie są znane, możemy już teraz być przekonani, że raczej nie będzie to auto budżetowe. Na szczęście Mercedes ma w planach przygotować coś, czego cena nie będzie zwalać z nóg większości zainteresowanych.
Mowa tutaj o kompaktowym elektryku, który ma czerpać garściami od EQXX w kontekście technologii, a więc umożliwi osiągnięcie 1000 km realnego zasięgu w “normalnych warunkach drogowych”.
Czy ambitne plany Mercedesa uda się zrealizować? Cóż, na ten moment wyglądają one z pewnością obiecująco, a szczegółów dowiemy się już niedługo. Można zatem pokładać nadzieję, że zbliżający się styczeń będzie dla fanów elektromobilności pełen interesujących nowości.
Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o planach Mercedesa. Realne 1000 km zasięgu jest w stanie zrewolucjonizować motoryzację?
Źródło: linkedin.com @Markus Schafer
- Konkurencja Tesli nie śpi - Elon Musk nie może być spokojny
- 2 sekundy do “setki” i 3 godziny do ugaszenia pożaru - Tesla Model S Plaid w skrócie
- Ostatnie lata silników spalinowych w Europie
- Najtańsze auto elektryczne w Polsce można już zamawiać
- Właściciel elektrycznego VW ID.3 sprawdził pojemność baterii po roku - jest źle
Komentarze
45Jedynym racjonalnie wyglądającym "zielonym" napędem wydaje się być silnik na wodór, ale póki co, są z nim duże problemy techniczne.