Technologia Nvidia DLSS odniosła sukces. Nie zgadniecie ile gier ją obsługuje
Funkcja Nvidia DLSS jest z nami kilka dobrych lat i niewątpliwie można mówić o jej ogromnym sukcesie. Producent pochwalił się liczbą gier wspierających technologię.
Nvidia DLSS (Deep Learning Super Sampling) to technologia, która odpowiada za skalowanie obrazu w grach komputerowych - karta generuje obraz w niższej rozdzielczości, który jest powiększany i wyostrzany. Funkcja wykorzystuje sprzętowe jednostki głębokiego uczenia z kart GeForce RTX, dzięki czemu można uzyskać znaczną poprawę wydajności w grach.
Producent stale usprawnia rozwiązanie i algorytmy sztucznej inteligencji i od DLSS 2.0 można liczyć na poprawę płynności animacji bez wyraźnej straty na jakości obrazu.
Technologia Nvidia DLSS dostępna w kolejnych grach
Co prawda technologia DLSS jest dostępna tylko dla kart graficznych Nvidii (w odróżnieniu np. od konkurencyjnego AMD FSR), ale funkcja i tak cieszy się rosnącym zainteresowaniem deweloperów tworzących gry. Producent pochwalił się, że funkcja DLSS jest dostępna już w ponad 150 grach (dla porównania konkurencyjne AMD FSR niedawno przekroczyło 70 tytułów).
Wśród najnowszych tytułów, które otrzymały wsparcie tej techniki w lutym znalazły się między innymi:
- Dying Light 2 Stay Human – DLSS zapewnia nawet 2-krotny wzrost wydajności. Oprócz techniki DLSS gra wspiera akcelerowany przez karty GeForce RTX ray tracing wykorzystany w globalnym oświetleniu, cieniach, odbiciach światła czy okluzji otoczenia.
- Martha Is Dead – DLSS zapewnia płynną rozgrywkę, a dostępna od 24 lutego gra wykorzystuje również oparte na ray tracingu cienie i odbicia światła.
- Phantasy Star Online 2 New Genesis – DLSS zwiększa wydajność nawet o 45%, umożliwiając użytkownikom kart GeForce RTX 3060 i szybszym rozgrywkę w jakości ponad 60 kl./s w rozdzielczości 4K.
- SCP: Pandemic – DLSS zapewnia nawet 90% wzrost wydajności w rozdzielczości 4K, dzięki czemu każda karta graficzna GeForce RTX osiąga ponad 100 kl./s. Gra będzie dostępna od 22 lutego.
- Shadow Warrior 3 – Premiera gry zaplanowana jest na 1 marca, ale producent nie ujawnia szczegółów na temat korzyści z zastosowania DLSS.
- Sifu – DLSS zwiększa wydajność rozgrywki nawet o 45%, umożliwiając użytkownikom wszystkich kart GeForce RTX zabawę w jakości ponad 100 kl./s w rozdzielczości 4K i najwyższymi ustawieniami graficznymi.
- Supraland: Six Inches Under – DLSS zwiększa wydajność rozgrywki nawet o 65%, umożliwiając wszystkim kartom graficznym GeForce RTX osiągnięcie ponad 60 kl./s w rozdzielczości 4K.
Jeśli nie mieliście okazji, koniecznie zerknijcie do artykułu, w którym sprawdziliśmy działanie DLSS w Dying Light 2 po zaktualizowaniu gry do 1.04 – wnioski są naprawdę zaskakujące.
Jak oceniacie DLSS? Mieliście okazję korzystać z tej funkcji?
Źródło: Nvidia
Komentarze
30Można to uruchomić samemu.
DLSS jednej gry wygląda rewelacyjnie, gdy w drugiej mamy miernotę.