Kompaktowa kamera 4K z wymienną optyką Sony PXW-FS5 oraz aparaty Sony A7S to nagrody w globalnym konkursie na najlepszy film pod hasłem No More Limits
Sony być może ma ciężkie terminy w branży telewizorów, a nawet solidną konkurencję w fotografii czy smartfonach, ale na filmowaniu zna się świetnie, również w rozdzielczości 4K. Dowodem jest aparat cyfrowy Sony A7S oraz zaprezentowana niedawno miniaturowa systemowa kamera Sony PXW-FS5.
Te dwa urządzenia to jedne z nagród, które Sony wręczy zwycięzcom lokalnych i zwycięzcy globalnego konkursu na najlepszy film krótkometrażowy. Film, który będzie nakręcony pod hasłem No More Limits (Nigdy Więcej Ograniczeń). Czas trwania ma nie przekraczać dwóch minut.
Sony zgłoszone prace będzie oceniać „na podstawie takich kryteriów, jak kreatywność, oryginalność oraz trudność nakręcenia materiału. Film należy przesłać na YouTube i zgłosić na stronie internetowej Sony Professional do 31 października. Miniatury, które w okresie od 1 do 15 listopada zdobędą najwięcej polubień na YouTube, zakwalifikują się do finałów regionalnych.”
Zwycięzcy konkursów regionalnych, którzy zostaną wybrani spośród faworytów przedstawionych przez ekspertów Sony, otrzymają aparaty Sony A7S. A zwycięzca globalnego finału stanie się posiadaczem ważącej jedynie 800 gramów (bez obiektywu) kamery Sony PXW-FS5.
Dokładne szczegóły dotyczące konkursu w tym regulamin (po polsku) znajdują się na stronie Sony (należy kliknąć na link Terms and conditions apply).
Z aparatem Sony A7S pierwszej i drugiej generacji mieliście okazję już się zaznajomić. Poznajmy więc Sony PXW-FS5, kamerę, która debiutowała niedawno na targach IBC 2015.
System Sony E do dyspozycji kamery FS5 i FS7 (po prawej)
To mniejsza wersja znanej już kamery PXW-FS7. Jej korpus waży jedynie 800 gramów co ułatwia nie tylko filmowanie z ręki, ale również zainstalowanie na dronie.
Bagnet Sony E pozwala na instalowanie wymiennych obiektywów, a wbudowany po raz pierwszy w kamerze Super35 elektroniczny filtr ND o zmiennych parametrach pozwala na wykorzystanie mocno otwartej przysłony w dołączonym obiektywie nawet w silnym oświetleniu. Jego moc może być regulowana liniowo w zakresie od 1/4 do 1/128 (osłabienie strumienia światła do 7 EV).
Zastosowany w kamerze sensor CMOS Exmor Super35 ma rozdzielczość 11,6 Mpix (efektywna rozdzielczość 8,3 Mpix - tryb UHD) i osiąga dynamikę na poziomie 14 stopni EV.
Tryb 4K to w przypadku tej kamery tak naprawdę rozdzielczość UHD czyli 3840 x 2160 pikseli. Obraz w tej rozdzielczości rejestrowany jest w tempie do 30 kl/s (dokładnie 29,97 kl/s) z bitrate 100 Mbps oraz próbkowanie 4:2:0. Zapis odbywa się na kartach pamięci SD. Stosowany kodek to XAVC. Dzwięk audio rejestrowany jest w trybie dwukanałowym (LPCM).
W niższych rozdzielczościach może być stosowany kodek XAVC, a także AVCHD oraz dodatkowo zapis dźwięku z wykorzystaniem dwukanałowego kodeka DD (dla AVCHD).
Dostępny jest także tryb Full HD z 10-bitowym kolorem i próbkowaniem 4:2:2, który pozwala na rejestrację 8-sekundowych klipów (czas limitowany pojemnością bufora) rejestrowanych w tempie 240 kl/s co pozwala nawet na 10-krotne spowolnienie nagrania bez utraty płynności.
3,5” ekran podglądu LCD można zamontować na rączce kamery, a także na korpusie, zależnie od oczekiwań. Jego rozdzielczość wynosi 1,56 miliona punktów. Jest on wspomagany przez wizjer OLED o przekątnej 0,39” i rozdzielczości 1,44 miliona punktów.
Źródło: Sony
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!