Podkręcanie
Podczas testów OC karty graficzne pracowały z maksymalnym przetaktowaniem, przy którym na ekranie nie pojawiały się jeszcze artefakty, bądź zawieszenia.
Nasze próby
Far Cry 4
3840x2160, Maks. Detale, MSAA x4, AF x16
Radeon R9 295X2 8GB (1000/1250) | 37 23 |
Radeon R9 Fury X 4GB (@1120/500) | 30 + 3 23 + 3 |
GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) | 31 24 |
Radeon R9 Fury X 4GB (1050/500) | 30 23 |
GeForce GTX 980 Ti 6GB (1000/1750) | 29 23 |
Sapphire R9 390 Nitro 8GB (1000/1500) | 23 18 |
GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) | 22 17 |
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | 22 13 |
GeForce GTX 970 4GB (1050/1750) | 17 13 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Śródziemie - Cień Mordoru
3840x2160, Najwyższe, AF x16
Radeon R9 295X2 8GB (1000/1250) | 50 39 |
Radeon R9 Fury X 4GB (@1120/500) | 39 + 4 32 + 3 |
GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) | 41 34 |
GeForce GTX 980 Ti 6GB (1000/1750) | 39 32 |
Radeon R9 Fury X 4GB (1050/500) | 39 32 |
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | 32 26 |
GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) | 32 26 |
Sapphire R9 390 Nitro 8GB (1000/1500) | 31 26 |
GeForce GTX 970 4GB (1050/1750) | 25 21 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Watch_Dogs
3840x2160 - Ultra, MSAA x4, SAO On, AF x16
GeForce GTX 980 Ti 6GB (1000/1750) | 28 24 |
Radeon R9 295X2 8GB (1000/1250) | 27 16 |
Radeon R9 Fury X 4GB (@1120/500) | 24 + 2 22 + 2 |
GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) | 26 22 |
GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) | 24 22 |
Radeon R9 Fury X 4GB (1050/500) | 24 22 |
Sapphire R9 390 Nitro 8GB (1000/1500) | 21 19 |
GeForce GTX 970 4GB (1050/1750) | 18 16 |
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | 17 11 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Wiedźmin: Dziki Gon
3840x2160 - Maksymalne, (bez Nvidia Hairworks)
Radeon R9 Fury X 4GB (@1120/500) | 32 + 3 29 + 3 |
Radeon R9 Fury X 4GB (1050/500) | 32 29 |
GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) | 26 23 |
Sapphire R9 390 Nitro 8GB (1000/1500) | 24 20 |
GeForce GTX 970 4GB (1050/1750) | 21 18 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Wprawdzie Radeon R9 Fury X nie podkręca się zbyt dobrze, ale podniesienie częstotliwości rdzenia pozwoliło uzyskać kilka dodatkowych kl./s i wyprzedzić nawet GeForce’a GTX Titan X. Warto jednak pamiętać, iż karty „zielonych” też się podkręcają i to z całkiem niezłym skutkiem.
Pobór prądu
Pomiaru poboru energii dokonaliśmy przy pomocy watomierza. Poniższe wartości dotyczą całej platformy testowej (oprócz monitora, głośników, drukarki, itd.). Pomiar w trybie spoczynku odbywał się przy uruchomionym systemie operacyjnym. Natomiast "obciążenie" sprawdzaliśmy podczas testu w grze Crysis 3 (1920x1080).
Pobór prądu - spoczynek
Pulpit, Firefox, Foobar [W]
GeForce GTX 960 2GB (1126/1752) | 69 |
MSI R7 370 Gaming 2GB (1050/1400) | 70 |
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | 72 |
GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) | 72 |
GeForce GTX 980 Ti 6GB (1000/1750) | 72 |
Sapphire R9 390 Nitro 8GB (1000/1500) | 72 |
Radeon R9 Fury X 4GB (1050/500) | 72 |
GeForce GTX 970 4GB (1050/1750) | 73 |
GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) | 78 |
Radeon R9 295X2 8GB (1000/1250) | 86 |
Pobór prądu - Obciążenie
Crysis 3 [W]
GeForce GTX 960 2GB (1126/1752) | 179 |
MSI R7 370 Gaming 2GB (1050/1400) | 180 |
GeForce GTX 970 4GB (1050/1750) | 242 |
GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) | 258 |
GeForce GTX 980 Ti 6GB (1000/1750) | 320 |
GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) | 330 |
Radeon R9 Fury X 4GB (1050/500) | 342 |
Sapphire R9 390 Nitro 8GB (1000/1500) | 346 |
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) | 385 |
Radeon R9 295X2 8GB (1000/1250) | 620 |
Akceleratory bez obciążenia prezentują bardzo wyrównany poziom, bo nie muszą przeprowadzać obliczeń, a ich częstotliwość taktowania spada, co z kolei odbija się niewielkim zapotrzebowaniem na energię elektryczną. Podczas obciążenia sytuacja wygląda dużo ciekawiej, bo Fury X pobiera mniej więcej tyle samo mocy co zauważalnie słabszy Radeon R9 390 i tylko nieznacznie więcej niż GeForce GTX 980 Ti lub GTX Titan X. Widać zatem potencjał nowego rdzenia i zastosowania pamięci HBM. Nie należy także zapominać o funkcji Frame Rate Targeting Control, która pozwoli jeszcze bardziej zmniejszyć pobór mocy w mniej wymagających grach