Procesory

Testy: gry

przeczytasz w 2 min.

Poprzednia generacja procesorów AMD FX nie imponowała wydajnością w grach. Obecnie powstaje jednak coraz więcej gier wykorzystujących wiele rdzeni. Czy Vishera jest znacznie bardziej wydajniejsza w zastosowaniach rozrywkowych od Zambezi i jakie będą różnice pomiędzy topowym modelem Core i5?

Wiedźmin 2 – 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia wysokie

Intel Core i5 3570K 3,4-3,8 (4C/4T) 79
69
OC AMD FX 8350 4,8GHz (4M/8T) 79
67
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1866MHz 78
64
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1333MHz 77
62
AMD FX 8150 3,6-4,2GHz (4M/8T) 75
59
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Nowy AMD FX radzi sobie zdecydowanie lepiej od starego, co znajduje odzwierciedlenie zarówno w średnich, jak i minimalnych klatkach na sekundę. Intel radzi sobie jednak jeszcze lepiej, chociaż różnice nie są duże. W rozdzielczości Full HD różnica wyniosła odpowiednio 2/7 klatek na sekundę (średnie/minimalne). Możemy minimalnie polepszyć wynik stosując szybsze pamięci RAM, ale oczywiście to samo można zrobić z układami Intela.

Wiedźmin 2 – 1680 x 1050
[kl./s] ustawienia wysokie

Intel Core i5 3570K 3,4-3,8 (4C/4T) 90
80
OC AMD FX 8350 4,8GHz (4M/8T) 90
76
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1866MHz 87
66
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1333MHz 86
64
AMD FX 8150 3,6-4,2GHz (4M/8T) 80
61
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Im niższa rozdzielczość, tym różnice pomiędzy pomiędzy AMD a Intelem są większe - widać to zwłaszcza przy minimalnych klatkach na sekundę. Podkręcenie pozwala zniwelować tę różnicę, jednak nie pozwala na prześcignięcie Core i5.

Dishonored – 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia maksymalne, MLAA

Intel Core i5 3570K 3,4-3,8 (4C/4T) 129
115
OC AMD FX 8350 4,8GHz (4M/8T) 127
100
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1866MHz 125
90
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1333MHz 124
89
AMD FX 8150 3,6-4,2GHz (4M/8T) 118
78
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

W czasie testów wyszło na jaw, że gra ma blokadę na poziomie 130 klatek na sekundę. Przy użyciu w Dishonored karty graficznej tej klasy wyłączanie synchronizacji pionowej nie ma sensu. Generowanie większej ilości klatek na sekundę powoduje jedynie zwiększone zużycie energii.

The Last Remnant – 1920 x 1080
[średnie kl./s]

Intel Core i5 3570K 3,4-3,8 (4C/4T) 197
OC AMD FX 8350 4,8GHz (4M/8T) 191
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1866MHz 184
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1333MHz 181
AMD FX 8150 3,6-4,2GHz (4M/8T) 171

 
The Last Remnant – 1280 x 720
[średnie kl./s]

Intel Core i5 3570K 3,4-3,8 (4C/4T) 275
OC AMD FX 8350 4,8GHz (4M/8T) 241
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1866MHz 222
AMD FX 8350 4-4,2GHz – 1333MHz 220
AMD FX 8150 3,6-4,2GHz (4M/8T) 197

Oczywiste jest, że im większa liczba klatek na sekundę, tym różnice będą większe. Im bliżej magicznej granicy 60 klatek na sekundę, tym różnice w rozgrywce pomiędzy procesorami będą mniejsze. W  praktyce nie będzie to miało większego znaczenia, bo kto gra przy 300 klatkach na sekundę? Niemniej na prośbę naszych czytelników  publikujemy również wyniki przy wyższym framerate.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login