Diablo 4 nie takie straszne, jak je malują – test kart i procesorów
Diablo 4 szturmem podbiło platformy streamingowe – czy to dlatego, że jest takie dobre, czy dlatego, że mało kto ma sprzęt, na którym można realnie pograć? Jeżeli faktycznie zastanawiacie się, na jaką wydajność w Diablo IV pozwolą różne karty i procesory, to dobrze trafiliście.
Po szumnych zapowiedziach, którymi Blizzard raczył nas już cztery lata temu, a także po ciepło przyjętych beta testach z początku tego roku, Diablo 4 w końcu trafiło do sklepów. Tytuł zbiera bardzo wysokie noty u recenzentów, choć nie aż tak wysokie u graczy. Czy powodem takiego stanu rzeczy są problemy techniczne? Czy Diablo 4 dobrze działa na starszym sprzęcie? A może tylko najnowsze RTX 4000, za sprawą obecnego tu DLSS 3, pozwolą na komfortowe granie? Ostatecznie ciekawi Was pewnie, czy graficznie najnowsze Diablo stanowi ucztę dla oczu. Na te wszystkie wątpliwości odpowiedź znajdziecie w niniejszej publikacji – zapraszamy do lektury.
Testy Diablo 4 - o czym przeczytacie:
Diabeł dużo nie wymaga
Po wstępie jeszcze drobne przeprosiny za to, że publikacja ta pojawia się blisko 2 tygodnie po premierze gry – premiera przypadła na okres, w którym jeszcze zajmowaliśmy się targami Computex 2023 – jeżeli nie mieliście okazji na tę relację zajrzeć, to gorąco zachęcamy :) A teraz już bez dalszego przedłużania bierzemy się za omówienie testów. Jak zwykle zaczniemy od analizy wymagań systemowych.
Minimalna konfiguracja sprzętowa (720p, nieskie detale, 30 FPS):
- OS: Windows 10 (64-bit)
- procesor: Intel® Core i5-2500K lub AMD™ FX-8350
- RAM: 8 GB
- karta graficzna: NVIDIA® GeForce GTX 660 lub AMD Radeon™ R9 280
- dysk: SSD z 90 GB
- Internet: Stałe połączenie kablowe
Zalecana konfiguracja sprzętowa do FHD (1080p, średnie detale 60 FPS):
- OS: Windows 10 (64-bit)
- procesor: Intel® Core i5-4670K lub AMD™ R3-1300X
- RAM: 16 GB
- karta graficzna: NVIDIA® GeForce GTX 970 lub Radeon™ RX 470
- dysk: SSD z 90 GB
- Internet: Stałe połączenie kablowe
Zalecana konfiguracja sprzętowa do QHD (1440p, wysokie detale, 60 FPS):
- OS: Windows 10 (64-bit)
- procesor: Intel® Core Intel Core i7-8700K lub AMD Ryzen™ 2700X
- RAM: 16 GB
- karta graficzna: NVIDIA GeForce® RTX 2060 lub AMD Radeon™ RX 5700 XT
- dysk: SSD z 90 GB
- Internet: Stałe połączenie kablowe
Zalecana konfiguracja sprzętowa do UHD/4K (2160p, ultra, 60 FPS):
- OS: Windows 10 (64-bit)
- procesor: Intel® Core i7-8700K lub AMD Ryzen™ 7 2700X
- RAM: 32 GB
- karta graficzna: NVIDIA GeForce® RTX 3080 lub AMD Radeon RX 6900 XT
- dysk: SSD z 90 GB
- Internet: Stałe połączenie kablowe
Minimalna konfiguracja wskazana przez twórców to w zasadzie średniej klasy komputer sprzed blisko 15 lat… Oznacza to, że do odpalenia gry wystarczy obecnie nawet biurowy laptop, a co za tym idzie pogramy bez problemu również na konsolach, takich jak Steam Deck lub ASUS Ally. To bardzo słuszne podejście w przypadku gry, która ma za zadanie trafić do jak największego grona odbiorców.
Wymagania zalecane do grania w 4K w najwyższych detalach są już nieco wyższe, ale w zasadzie odpowiadają sprzętowi z obecnie średniej półki, co nie jest częstym widokiem pośród tegorocznych premier… Uzasadnienie takiej sytuacji odnajdziemy, jak tylko ujrzymy Diablo 4 w takich najwyższych ustawieniach – zobaczcie zresztą sami.
Porównanie ustawień graficznych - podziemia:
O ile najwyższe ustawienia wyglądają jeszcze całkiem w porządku (choć stanowczo nie jest to poziom „next gen”, czyli obecnej generacji konsol/PC), tak ustawienia średnie i niskie już mocno męczą wzrok. Z jednej strony to dobrze, że gra pozwala bardzo obniżyć jakość oprawy, aby utrzymać wysoką płynność animacji nawet na starszym sprzęcie, ale z drugiej strony odnosimy wrażenie, że te 15 lat temu gry wyglądały lepiej i działały lepiej na tych, wtedy świeżych, podzespołach.
Porównanie ustawień graficznych - powierzchnia:
To, czego zdjęcia nie oddają, to praca cieni oraz efektów cząsteczkowych. W obu przypadkach nawet najniższe ustawienia wyglądają całkiem dobrze. W zasadzie przyczepić się możemy tylko do leniwego podejścia twórców do zarządzania pamięcią graficzną. Ustawienia niskie zostały stworzone z myślą o układach zintegrowanych i kartach z pamięcią poniżej 4 GB vRAM, podczas gdy ustawienia średnie to optymalny wybór dla kart właśnie z 4 GB pamięci graficznej. Niby dobrze, bo to nadal popularny rozmiar bufora ramki, ale jednak to, co widzimy na ekranie, dalekie jest od tego, na co pozwalały takie karty jeszcze 10 lat temu, kiedy były u szczytu swojej popularności. Zwyczajnie nie są to tekstury specjalnie przygotowane pod taką pamięć, tylko proceduralnie przeskalowane, co oznacza znaczną utratę na ich jakości. Po Blizzard spodziewaliśmy się więcej.
Galeria z porównaniem ustawień graficznych
Nasza platforma testowa:
- Procesor: Intel Core i9-12900KS
- Chłodzenie: Arctic Liquid Freezer II 420
- Pamięć: Fury Beast 2x16 GB DDR 5 (5600 MHz, CL40, gear 2)
- Płyta główna: ASUS ROG Strix Z690-F
- SSD: Samsung SSD 980 PRO 1 TB (PCI-E 4.0)
- Zasilacz: Corsair RM1000x
- Obudowa: testbench CoolerMaster
Sterowniki, z których korzystaliśmy, to GeForce Game Ready 531.98 w przypadku kart z GPU NVIDII oraz najnowszy w tym momencie dostępny sterownik dla Radeonów (Adrenaline 23.5.2 dla wszystkich kart poza RX 7600 - w jej przypadku sterownik był w wersji 23.5.1) i ARCów (101.4382). System Windows 11 użyty w czasie testów to build 22H2 i wszystkie testy wykonywaliśmy z aktywnym Resizable BAR – niemal każda płyta główna z PCI-E 3.0 (lub nowszym) oferuje wsparcie dla tej funkcji.
Jaka karta graficzna do Diablo 4 – test wydajności
Miejsce testowe dla kart graficznych wybraliśmy w jednej z lokacji pierwszego aktu – Highland Wilds (Scosglen). Podczas analizy wydajności sprawdziliśmy jeszcze instancje na terenach Fractured Peaks oraz Dry Stepps, ale te okazały się być znacznie bardziej łaskawe dla sprzętu. Mimo iż główna mapa nie jest generowana proceduralnie, to nie mogliśmy wykonać powtarzalnego testu w czasie walki. Co ciekawe jednak, okazało się, że nawet na słabszym sprzęcie FPS podczas intensywnych potyczek nie spada znacząco. Poniższe wyniki możecie zatem traktować jako tylko minimalnie zawyżone względem „najgorszego przypadku”.
Diablo 4 - 1080p, ustawienia Niskie
[FPS], więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3060 ASUS Dual OC | 207 151 |
AMD Radeon RX 7600 Ref. AMD | 191 159 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 179 145 |
Intel ARC A750 Intel ref. | 178 132 |
AMD Radeon RX 5700 ASUS TUF OC | 170 135 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 147 111 |
NVIDIA GeForce GTX 1070 MSI Ventus | 140 106 |
NVIDIA GeForce GTX 970 ASUS STRIX | 93 76 |
Legenda | // średni FPS // 1% Low FPS |
Diablo 4 - 1080p, ustawienia Średnie
[FPS], więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3060 ASUS Dual OC | 168 134 |
AMD Radeon RX 7600 Ref. AMD | 163 135 |
Intel ARC A750 Intel ref. | 161 121 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 150 125 |
AMD Radeon RX 5700 ASUS TUF OC | 142 118 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 119 98 |
NVIDIA GeForce GTX 1070 MSI Ventus | 119 99 |
NVIDIA GeForce GTX 970 ASUS STRIX | 74 65 |
Legenda | // średni FPS // 1% Low FPS |
Ustawienia najniższe szczęśliwie nie będą konieczne nawet w przypadku tak starej karty, jak GTX 970. Choć to jedyna z testowanych przez nas kart, która nie pozwoli wykorzystać w pełni potencjału monitorów z odświeżaniem 144 Hz. Na ustawieniach średnich nadal mamy spory nadmiar FPS i na nowych kartach z niskiego segmentu (jak RTX 3050 lub RX 6600) zagramy bez najmniejszego problemu. W praktyce oznacza to, że zagrają również posiadacze laptopów ze zintegrowanymi układami graficznymi.
Diablo 4 - 1080p, ustawienia Wysokie
[FPS], więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3080 MSI Suprim X | 286 206 |
AMD Radeon RX 6800 XT Ref. AMD | 245 142 |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti Nvidia Founders Edition | 185 142 |
Intel ARC A750 Intel ref. | 140 114 |
AMD Radeon RX 7600 Ref. AMD | 137 115 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 ASUS Dual OC | 136 113 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 124 104 |
AMD Radeon RX 5700 ASUS TUF OC | 123 104 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 96 81 |
NVIDIA GeForce GTX 1070 MSI Ventus | 96 80 |
NVIDIA GeForce GTX 970 ASUS STRIX | 58 50 |
Legenda | // średni FPS // 1% Low FPS |
Zwykle najbardziej rozsądne ustawienia w każdej grze, czyli te „prawie najwyższe”, w przypadku Diablo 4 okazują się nadal bardzo dobrze działać na kartach za 1000 zł, a kartom ze średniego segmentu zdarza się już dobijać do wewnętrznego limitu FPS (równo 400 FPS). W rozdzielczości FHD karta za 2500 zł pozwoli wykorzystać potencjał monitora z odświeżaniem 240 Hz, co jest raczej górną granicą zdrowego rozsądku dla tego typu gry.
Diablo 4 - 1080p, ustawienia Ultra
[FPS], więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti [DLSS FG] Gigabyte Gaming X | 301 239 |
AMD Radeon RX 7900 XT Ref. AMD | 278 218 |
NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti Gigabyte Gaming OC | 265 206 |
NVIDIA GeForce RTX 3080 MSI Suprim X | 245 177 |
AMD Radeon RX 6800 XT Ref. AMD | 210 172 |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti [DLSS FG] NVIDIA Founders Edition | 206 172 |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti Nvidia Founders Edition | 155 126 |
Intel ARC A750 Intel ref. | 122 100 |
AMD Radeon RX 7600 Ref. AMD | 117 97 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 ASUS Dual OC | 111 93 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 103 88 |
AMD Radeon RX 5700 ASUS TUF OC | 103 87 |
NVIDIA GeForce GTX 1070 MSI Ventus | 82 69 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 78 67 |
NVIDIA GeForce GTX 970 ASUS STRIX | 49 42 |
Legenda | // średni FPS // 1% Low FPS |
Najwyższe ustawienia względem wysokich obniżają FPS o około 10-20% - najbardziej dotkliwie ten przeskok odczują posiadacze kart z 4 GB vRAM. Dla ustawień ultra stanowczo potrzebna jest już karta z 6-8 GB pamięci graficznej. Niemniej, jeżeli ten warunek spełnimy, to w FHD nadal bez problemu pogramy nawet na leciwym już GTX 1070!
Diablo 4 - 1440p, ustawienia Ultra
[FPS], więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti [DLSS FG] Gigabyte Gaming X | 224 187 |
AMD Radeon RX 7900 XT Ref. AMD | 201 160 |
NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti Gigabyte Gaming OC | 185 145 |
NVIDIA GeForce RTX 3080 MSI Suprim X | 174 134 |
AMD Radeon RX 6800 XT Ref. AMD | 151 117 |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti [DLSS FG] NVIDIA Founders Edition | 137 117 |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti Nvidia Founders Edition | 103 72 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 ASUS Dual OC | 78 68 |
Intel ARC A750 Intel ref. | 77 63 |
AMD Radeon RX 7600 Ref. AMD | 76 66 |
AMD Radeon RX 5700 ASUS TUF OC | 72 63 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 65 58 |
NVIDIA GeForce GTX 1070 MSI Ventus | 56 48 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 54 37 |
NVIDIA GeForce GTX 970 ASUS STRIX | 30 18 |
Legenda | // średni FPS // 1% Low FPS |
Podbicie rozdzielczości do 2560x1440 px sprawia, że GTX 970 w końcu się poddaje, a GTX 1070 i RTX 3050 już są w rejonie „potencjalnych problemów z płynnością”. Pierwsza karta, która w naszych testach zaoferowała średnio ponad 100 FPS, to niesławny RTX 4060 Ti. W jej przypadku możemy wynik poprawić jeszcze o 35%, aktywując DLSS 3. Podobnie wycenione RTX 4070 Ti oraz RX 7900 XT oferują średnio ponad 200 FPS, przy czym karta NVIDII osiąga to tylko z pomocą DLSS 3 Frame Generation.
Diablo 4 - 2160p, ustawienia Ultra
[FPS], więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti [DLSS FG] Gigabyte Gaming X | 119 105 |
AMD Radeon RX 7900 XT Ref. AMD | 105 90 |
NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti Gigabyte Gaming OC | 97 81 |
NVIDIA GeForce RTX 3080 MSI Suprim X | 94 79 |
AMD Radeon RX 6800 XT Ref. AMD | 82 62 |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti [DLSS FG] NVIDIA Founders Edition | 70 62 |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti Nvidia Founders Edition | 55 40 |
Intel ARC A750 Intel ref. | 43 37 |
NVIDIA GeForce RTX 3060 ASUS Dual OC | 42 37 |
AMD Radeon RX 7600 Ref. AMD | 39 28 |
AMD Radeon RX 5700 ASUS TUF OC | 38 34 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 32 28 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 29 26 |
NVIDIA GeForce GTX 1070 MSI Ventus | 28 23 |
NVIDIA GeForce GTX 970 ASUS STRIX | 16 10 |
Legenda | // średni FPS // 1% Low FPS |
W najwyższej testowanej przez nas rozdzielczości dopiero RTX 3060 (12 GB) i RX 7600 pozwalają na płynną rozgrywkę (ponad 60 FPS) – co w sumie jest na swój sposób nadzwyczaj dobrą optymalizacją. Ogólnie Diablo 4 ma na tyle niskie wymagania, że nawet nie widzieliśmy sensu testowania kart szybszych od RTX 4070 Ti i RX 7900 XT – obie te karty oferują średnio ponad 100 FPS (karta NVIDII z pomocą Frame Generation). Na koniec jeszcze jedna mała ciekawostka - Diablo 4 obsługuje rozdzielczości ultrapanoramiczne, aż do proporcji 3:1. Oznacza to, że na monitorach 32:9 będziemy mieć drobne czarne paski po bokach (rozdzielczość 4320x1440). Oczywiście przerywniki filmowe są w klasycznym 16:9.
Diablo wspiera wszystkie techniki upscalingu
Gdyby jednak zależało Wam na wykorzystaniu 240 Hz odświeżania, jaki oferują najdroższe monitory 4K, to poratować się można upscalingiem. Diablo 4 w tej kwestii może uchodzić za wzór do naśladowania. Poza wspomnianym już DLSS 3 dostępne mamy również FSR 2 oraz XeSS dla kart graficznych Intel. Jakość działania skalerów jest niemal identyczna i w każdym przypadku bardzo dobra. Największy zysk wydajności bez widocznego obniżenia jakości obrazu oferuje DLSS, ale nie jest to różnica względem FSR/XeSS przekraczająca 5% FPS. Ogólnie działanie tych funkcji w Diablo 4 oceniamy bardzo dobrze i śmiało można z tych funkcji korzystać nawet w FHD (z czego ucieszą się posiadacze sprzętu bez dedykowanej karty graficznej).
Porównanie ustawień DLSS/DLAA:
Galeria z porównaniem DLSS/DLAA
Jaki procesor do Diablo 4?
Skoro karta graficzna nie jest dla Diablo problemem, to może w takim razie procesor nas ograniczy? Otóż też niespecjalnie. Owszem – do grania e-sportowego przy 300 FPS stanowczo potrzeba procesora na tyle świeżego, aby jeszcze był w sprzedaży. Ale też nie musi to być Core i9, ani Ryzen 9.
Test procesorów w najwyższych ustawieniach
RX 7900 XT, 1920x1080 px, więcej = lepiej
Intel Core i9-12900KS | 278 218 |
Intel Core i7-12700K | 278 217 |
Intel Core i5-12600K | 277 215 |
Intel Core i3-12100F | 269 214 |
Intel Core i5-12400F | 268 215 |
Intel Core i5-8400 | 204 122 |
Intel Core i5-4690 | 161 78 |
Legenda: | średni FPS 1% low FPS |
Patrząc na wyniki najsłabszego modelu, jaki testowaliśmy (Core i5 z 4. generacji), można zakładać, że faktycznie obecność legendarnego i5-2500K w wymaganiach minimalnych jest uzasadniona – pamiętajcie, że testy robiliśmy w miejscu, w którym nie było innych graczy, a to może znacząco obciążyć procesor. Ogólnie takie rozsądne minimum do przyjemnej rozgrywki to jednak sześć wątków, zatem nawet stary Core i7 z ośmioma wątkami (oraz analogicznie nowe Core i3) zapewni już wystarczający zapas mocy nawet dla kart ze średniego segmentu. A co jeżeli gramy w 4K? Tutaj procesor ma jeszcze mniejsze znaczenie, chyba że faktycznie doposażymy się w RTX 4090.
Test procesorów w najwyższych ustawieniach
RX 7900 XT, 3840x2160 px, więcej = lepiej
Intel Core i9-12900KS | 105 90 |
Intel Core i7-12700K | 105 90 |
Intel Core i5-12600K | 105 90 |
Intel Core i5-12400F | 105 90 |
Intel Core i3-12100F | 104 90 |
Intel Core i5-8400 | 103 76 |
Intel Core i5-4690 | 101 66 |
Legenda: | średni FPS 1% low FPS |
Ostatni aspekt, który może mieć znaczenie, to pojemność pamięci systemowej. Wymagania minimalne wskazują 8 GB RAM, co w naszym odczuciu jest jednak zbyt małą wartością do prawdziwie komfortowego grania i widać, że gra chciałaby ciut więcej – a przypominamy, że testy prowadzimy na całkowicie czystym systemie operacyjnym, bez niczego działającego w tle. Z drugiej strony między 16 GB a 32 GB, oraz tym bardziej 64 GB, różnic nie ma już żadnych.
Test RAM (DDR5) w najwyższych ustawieniach
RX 7900 XT, 3840x2160 px, więcej = lepiej
64 GB (4x 16 GB) | 105 90 |
32 GB (2x 16 GB) | 105 90 |
16 GB (2x 8 GB) | 105 90 |
8 GB (1x 8 GB) | 103 53 |
Legenda: | średni FPS 1% low FPS |
Jaki komputer do Diablo 4?
Jakie są zatem wnioski? Diablo 4 to bardzo dobrze zoptymalizowana gra, która działa dobrze nawet na bardzo starym sprzęcie. Niestety, posiadacze kart z 4 GB pamięci graficznej będą musieli wybierać między grą bez mikroprzycięć a grą z wyraźnymi teksturami/modelami – tutaj przeskok w jakości jest ogromny. Nie ma też co przesadnie nad Blizzard się rozpływać, jako że graficznie/technologicznie Diablo 4 żadną miarą nie jest grą „obecnej generacji” – nie uświadczymy tu żadnej formy śledzenia promieni, a ekrany ładowania (wynikające głównie z potrzeby proceduralnego wygenerowania lokacji, do której wchodzimy) potrafią mocno wytrącić z rytmu gry.
Nie oznacza to, że gra jest brzydka – w tej kwestii stanowczo broni się projektem artystycznym i ogólnym klimatem (potęgowanym, jak zwykle, przez świetny podkład dźwiękowy) – ale tutaj już za bardzo wchodzimy w terytorium recenzji, którą przecież popełnił Maciej i do której serdecznie zapraszamy. Wróćmy jednak jeszcze na chwilę do kwestii technicznych – skoro wymagania sprzętowe nie są wysokie, to czy możemy śmiało polecić każdemu granie w najnowsze Diablo? Otóż nie.
Pamiętajmy, że to gra online (tylko i wyłącznie), która miejscami przypomina nawet bardziej klasyczne MMO niż stare dobre Diablo 2 online. Finalnym bosem dla gry nie będzie w takim układzie Wasza karta graficzna, ani procesor, tylko stabilność i przepustowość Waszego łącza z Internetem. A nawet jeżeli te macie wyśmienite, to nadal nic nie uchroni Was przed przeciążeniem serwerów Blizzarda. Grę testowaliśmy na „zwykłym” światłowodzie (300/300 Mbps) i przez większość czasu było w porządku, ale jednak zdarzały się sytuacje, w których to serwer gry na 1-2s przestawał odpowiadać, co potencjalnie może doprowadzić do śmierci naszej postaci w grze. Takie podejście do rozgrywki nadaje dodatkowej głębi graniu w trybie Hardcore (w którym śmierć postaci jest zawsze ostateczna)…
- Ocena optymalizacji GPU:
- Ocena optymalizacji CPU:
- Ocena optymalizacji RAM:
Grę Diablo 4 na potrzeby niniejszego testu otrzymaliśmy bezpłatnie od firmy NVIDIA.
- Sprawdzamy Hogwarts Legacy na PC - test 24 kart i 7 procesorów
- Testujemy karty i procesory w grze Forspoken - pogrom bez uzasadnienia
- Jaka karta graficzna i procesor do gry A Plague Tale: Requiem? Sprawdzamy wydajność w drugiej części hitu!
- Jaka karta i procesor do Dying Light 2? Porównanie DLSS i FSR
- Pan zagra, Pani zagra, każdy zagra – test wydajności kart i procesorów w Dead Island 2
Komentarze
16Trzeba wylaczyc DLSS rowniez, strasznie rozmywa tekstury I detale
4070, 64Gb ddr4 3200, i513600 i działa na absolutnym Max w 2K 60Hz, bez przycięć, bez przecieków i innych ścieków. Tak ze skończcie z tym mazgajstwem, co ciekawe na becie tez nie mailem F/X o jakich piszecie. Wracając do artykuliku z bożej laski, to zdaje się o wymaganiach już wiedzieliśmy z miesiąc przed premiera nawet bety, więc tytuł jak zwykle na poziomie "Skandali" z cyklu koszulka uratowała jej zycie.
Czyli na LTE nie zagram ??? Skąd gra będzie wiedziała czy mam łącze po kablu czy gsm ? :)
Do tabelek wsadzono na siłę FG, potem w tekście wspominacie jak cudownie działa DLSS, XeSS, i FSR, nie dając nawet drobnej namiastki, jakich przyrostów wydajności można się spodziewać. Podejrzewam, że wyniki są tak zadziwiająco dobre, że zabroniono wam ich publikacji -.-". Zwykły DLSS 2.0 Quality tu daje daje ~40% FPS (3060Ti w 4k) nie wprowadzając FG laga, co sprawia że kupno RTX 40xx dla +20% FPS (wasz test, 4070Ti, 4K) i dodatkowego lagg, staje się bezsensowne.
Brawo Bęczmark.