Gry

Ruch wody, głębia mgły, filtrowanie cieni

przeczytasz w 2 min.

Ruch wody (Włączony/Wyłączony)

Jeśli ta opcja zostanie włączona, po wodzie będą rozchodzić się fale w zależności od ruchów bohatera. Polecam wyłączyć te opcje na słabszych komputerach, bo w pierwszej osobie (a właśnie w trybie FPS będziemy spędzać większość czasu) i tak tego efektu nie widać.

Ruch wody włączony

Głębia mgły (Włączona/Wyłączona)

Choć nazwa sugerować może, co innego, opcja ta definiuje jak realistycznie woda się będzie łączyła z lądem. Polecam zostawić ją włączoną, bo niewiele wpływa na wydajność.

Głębia mgły włączona

Głębia mgły wyłączona

Multipróbkowanie wody (Włączone/Wyłączone)

Antyaliasing który wygładza poszarpanie wody. Bardzo trudno zauważyć jakiekolwiek różnice przy ingerencji w te opcje, ale wyłączenie multipróbkowania zwiększa odrobinę wydajność gry.

Włącz cieniowanie (Włączone/Wyłączone)

Jak sama nazwa wskazuje, określa czy w grze w ogóle obejrzymy jakiekolwiek cienie. Niestety w Fallout 3 bardzo niewiele obiektów rzuca cień. W standardowych ustawieniach, tylko niektóre budynki, część bohaterów niezależnych oraz sam główny bohater ma ten przywilej, więc zalecałabym pozostawienie tej opcji włączonej. Brak tak małej ilości cieni nie zmieni wydajności gry, a przynajmniej doda jej trochę realizmu. Z kolei posiadacze naprawdę silnych kart graficznych mogą pokusić się o ingerowanie w plik fallout3.ini, gdzie można zwiększyć ilość cieni rzucanych przez bohaterów wewnątrz budynków, na zewnątrz, oraz wymusić by trawa w grze rzucała cień. Są to kolejno parametry iActorShadowIntMax, iActorShadowExtMax oraz bShadowsOnGrass=0 (zmiana na 1 włącza cienie trawy).

Jakość Cieni (Wysokie/Średnie/Niskie)

Określa rozdzielczość oglądanych przez nas cieni. Bardzo trudno zauważyć różnice na screenshot’cie. Ale w przypadku ustawień niskich cienie wydają się bardziej poszarpane i migają, kiedy bohater się porusza. Zmniejszenie tej opcji do minimum polecam tylko posiadaczom naprawdę słabych konfiguracji, którzy za wszelką cenę chcą uruchomić grę na swoim komputerze. Cieni w grze jest niewiele, a ich brak nie bardzo zmieni płynność gry.

Filtrowanie Cieni (Wysokie/Średnie/Niskie)

Określa jak realistycznie cienie łączą się z podłożem na którym się wyświetlają. Im mniejszy parametr tej funkcji, tym cienie wydają się mniej przezroczyste, a bardziej przypominają narysowaną kredką bryłę. Ponownie, odejście od ustawień wysokich polecam tylko posiadaczom najsłabszych komputerów.

Filtrowanie Cieni wysokie

Filtrowanie cieni średnie

Filtrowanie Cieni niskie

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login