Ruch wody (Włączony/Wyłączony)
Jeśli ta opcja zostanie włączona, po wodzie będą rozchodzić się fale w zależności od ruchów bohatera. Polecam wyłączyć te opcje na słabszych komputerach, bo w pierwszej osobie (a właśnie w trybie FPS będziemy spędzać większość czasu) i tak tego efektu nie widać.
Ruch wody włączony
Głębia mgły (Włączona/Wyłączona)
Choć nazwa sugerować może, co innego, opcja ta definiuje jak realistycznie woda się będzie łączyła z lądem. Polecam zostawić ją włączoną, bo niewiele wpływa na wydajność.
Głębia mgły włączona
Głębia mgły wyłączona
Multipróbkowanie wody (Włączone/Wyłączone)
Antyaliasing który wygładza poszarpanie wody. Bardzo trudno zauważyć jakiekolwiek różnice przy ingerencji w te opcje, ale wyłączenie multipróbkowania zwiększa odrobinę wydajność gry.
Włącz cieniowanie (Włączone/Wyłączone)
Jak sama nazwa wskazuje, określa czy w grze w ogóle obejrzymy jakiekolwiek cienie. Niestety w Fallout 3 bardzo niewiele obiektów rzuca cień. W standardowych ustawieniach, tylko niektóre budynki, część bohaterów niezależnych oraz sam główny bohater ma ten przywilej, więc zalecałabym pozostawienie tej opcji włączonej. Brak tak małej ilości cieni nie zmieni wydajności gry, a przynajmniej doda jej trochę realizmu. Z kolei posiadacze naprawdę silnych kart graficznych mogą pokusić się o ingerowanie w plik fallout3.ini, gdzie można zwiększyć ilość cieni rzucanych przez bohaterów wewnątrz budynków, na zewnątrz, oraz wymusić by trawa w grze rzucała cień. Są to kolejno parametry iActorShadowIntMax, iActorShadowExtMax oraz bShadowsOnGrass=0 (zmiana na 1 włącza cienie trawy).
Jakość Cieni (Wysokie/Średnie/Niskie)
Określa rozdzielczość oglądanych przez nas cieni. Bardzo trudno zauważyć różnice na screenshot’cie. Ale w przypadku ustawień niskich cienie wydają się bardziej poszarpane i migają, kiedy bohater się porusza. Zmniejszenie tej opcji do minimum polecam tylko posiadaczom naprawdę słabych konfiguracji, którzy za wszelką cenę chcą uruchomić grę na swoim komputerze. Cieni w grze jest niewiele, a ich brak nie bardzo zmieni płynność gry.
Filtrowanie Cieni (Wysokie/Średnie/Niskie)
Określa jak realistycznie cienie łączą się z podłożem na którym się wyświetlają. Im mniejszy parametr tej funkcji, tym cienie wydają się mniej przezroczyste, a bardziej przypominają narysowaną kredką bryłę. Ponownie, odejście od ustawień wysokich polecam tylko posiadaczom najsłabszych komputerów.
Filtrowanie Cieni wysokie
Filtrowanie cieni średnie
Filtrowanie Cieni niskie