Fani wszystkich części Stalkerów nie powinni przeoczyć tego tytułu. Metro 2033 przenosi nas do moskiewskiego metra oraz jego okolic gdzie się dzieje akcja. Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bowiem bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki!
Metro 2033 - DX9
1024x768, Normal Detail - AF x4
Radeon 5750 1GB (700/1150) | 94 68 |
Radeon 5670 512MB (775/1000) | 74 54 |
GeForce GTS 250 1GB (738/1100) | 68 44 |
GeForce GT 240 512MB (550/850) | 51 36 |
Radeon 5570 512MB (650/800) | 46 33 |
ASUS GeForce GT 430 1GB (700/800) | 40 28 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX9
1280x1024, Normal Detail AF x4
Radeon 5750 1GB (700/1150) | 69 51 |
Radeon 5670 512MB (775/1000) | 53 38 |
GeForce GTS 250 1GB (738/1100) | 53 37 |
GeForce GT 240 512MB (550/850) | 37 25 |
Radeon 5570 512MB (650/800) | 32 23 |
ASUS GeForce GT 430 1GB (700/800) | 29 21 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX9
1680x1050, Normal Detail
Radeon 5750 1GB (700/1150) | 57 42 |
GeForce GTS 250 1GB (738/1100) | 45 31 |
Radeon 5670 512MB (775/1000) | 43 30 |
GeForce GT 240 512MB (550/850) | 31 21 |
Radeon 5570 512MB (650/800) | 25 17 |
ASUS GeForce GT 430 1GB (700/800) | 23 16 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Jedna z najbardziej wymagających gier w zestawieniu, choć może nie do końca dobrze zoptymalizowana. Poprzez obniżenie jakości grafiki udało się osiągnąć zadowalającą wydajność na akceleratorach kosztujących 300-400 zł. Niestety, GeForce GT 430 nie może pochwalić się świetnymi wynikami. Mimo że Metro 2033 było tworzone przy współpracy NVIDII, to wydajność ich najnowszego układu graficznego była najgorsza wśród konkurentów. Tańsze układy HD 5570 i GT 240 były szybsze w każdej rozdzielczości.