Silnik graficzny Stalkera: ZP potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER - Zew Prypeci: 1680x1050, Max Detail
DX11, Aniso-x16, AA x4
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 87 70 |
MSI GF GTX 480 1,53GB (701/924) | 63 58 |
średnie fps minimalne fps |
STALKER - Zew Prypeci: 1920x1200, Max Detail
DX11, Aniso-x16, AA x4
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 77 68 |
MSI GF GTX 480 1,53GB (701/924) | 53 48 |
średnie fps minimalne fps |
Radeon 5970 był szybszy w porównaniu do GTX 480, jednak notuje większe wahania wyświetlanych kl./s. GeForce generował grafikę bardziej „stabilnie”. Mimo to grało nam się bardzo komfortowo na obu kartach graficznych. Jakość grafiki w niektórych sceneriach jest wręcz oszałamiająca, a do tego na opisywanych akceleratorach gra działa wyśmienicie.