STALKER: Zew Prypeci
Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1280x1024, Maks. Detale
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 115 102 |
Zotac GTX 550 Ti AMP! 1GB (1000/1100) | 109 98 |
Sapphire HD 6850 1GB (775/1000) | 108 95 |
ASUS GTX 550 Ti DirectCU 1GB (975/1025) | 105 96 |
MSI GTX 550 Ti Cyclone 1GB (950/1075) | 102 95 |
GeForce GTX 550 Ti 1GB (900/1025) | 94 84 |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 92 85 |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | 88 81 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | 75 69 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 90 81 |
Sapphire HD 6850 1GB (775/1000) | 85 79 |
Zotac GTX 550 Ti AMP! 1GB (1000/1100) | 78 69 |
ASUS GTX 550 Ti DirectCU 1GB (975/1025) | 76 68 |
MSI GTX 550 Ti Cyclone 1GB (950/1075) | 74 67 |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 73 66 |
GeForce GTX 550 Ti 1GB (900/1025) | 72 65 |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | 67 60 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | 57 48 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W tej grze referencyjny GeForce GTX 550 Ti pokazuje, że jego cena jest zbyt wysoka do oferowanych możliwości. Z ledwością nawiązuje walkę z tańszym układem Radeon 5770. Natomiast akcelerator z podobnej półki cenowej, czyli GeForce GTX 460, jest zupełnie poza zasięgiem dla nowości NVIDII.
Metro 2033
Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki!
Metro 2033 - DX9
1280x1024, Średnie Detale, PhysX wyłączony, AF x4
Sapphire HD 6850 1GB (775/1000) | 99 71 |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 84 63 |
Zotac GTX 550 Ti AMP! 1GB (1000/1100) | 84 61 |
ASUS GTX 550 Ti DirectCU 1GB (975/1025) | 82 60 |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 81 60 |
MSI GTX 550 Ti Cyclone 1GB (950/1075) | 80 59 |
GeForce GTX 550 Ti 1GB (900/1025) | 76 53 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | 72 53 |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | 67 49 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX9
1680x1050, Średnie Detale, PhysX wyłączony, AF x4
Sapphire HD 6850 1GB (775/1000) | 84 60 |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 70 52 |
Zotac GTX 550 Ti AMP! 1GB (1000/1100) | 68 46 |
ASUS GTX 550 Ti DirectCU 1GB (975/1025) | 67 46 |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 66 48 |
MSI GTX 550 Ti Cyclone 1GB (950/1075) | 66 46 |
GeForce GTX 550 Ti 1GB (900/1025) | 63 42 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | 59 43 |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | 54 38 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W tej grze spodziewaliśmy się sytuacji, gdzie nowość NVIDII na podkręconych zegarach skutecznie będzie wygrywać ze starszym bratem GeForce GTX 460. Nic z tego, choć zabrakło naprawdę niewiele. Dobrze spisuje się Radeon 6850, który jest przecież niewiele droższy od obecnie prezentowanych GeForce’ów.