Podkręcanie
Do podkręcania użyliśmy aplikacji EVGA Precision. Akcelerator pracował z maksymalnym przetaktowaniem, przy którym na ekranie nie pojawiały się jeszcze artefakty, bądź zawieszenia.
Nasze próby
Tabela - OC | Nvidia GeForce GTX 980 | Zotac GeForce GTX 970 AMP! |
Taktowanie nominalne | 1127/1753 MHz | 1100/1762 MHz |
Po podkręceniu | 1262/1948 MHz | 1277/1957 MHz |
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega
Nvidia GeForce GTX 980
Crysis 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16
Nvidia GTX 980 4GB (@1262/1948) | 38 + 6 32 + 4 |
Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) | 38 32 |
Zotac GTX 970 AMP! (@1277/1957) | 33 + 4 28 + 4 |
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) | 36 30 |
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 36 30 |
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) | 34 27 |
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) | 33 28 |
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) | 31 26 |
Asus GeForce GTX 770 2GB (1058/1750) | 28 24 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Max Payne 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, FXAA, MSAA x2, AF x16
Nvidia GTX 980 4GB (@1262/1948) | 75 + 10 53 + 9 |
Zotac GTX 970 AMP! (@1277/1957) | 74 + 11 56 + 8 |
Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) | 75 53 |
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) | 74 56 |
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) | 67 53 |
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) | 64 50 |
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 60 39 |
Asus GeForce GTX 770 2GB (1058/1750) | 42 29 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Tomb Raider
2560x1600, Najwyższe, TressFX, FXAA, AF x16
Nvidia GTX 980 4GB (@1262/1948) | 42 + 4 33 + 4 |
Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) | 42 33 |
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) | 40 33 |
Zotac GTX 970 AMP! (@1277/1957) | 35 + 5 27 + 5 |
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 40 31 |
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) | 37 30 |
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) | 35 27 |
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) | 34 26 |
Asus GeForce GTX 770 2GB (1058/1750) | 27 19 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Nie było problemów, aby zarówno GeForce GTX 980 jak i jego słabszy brat mógł pracować z częstotliwością taktowania rdzenia grubo ponad 1,2 GHz. Pamięć również ma spory zapas w taktowaniu - podkręciliśmy ją do ok 1,95 GHz.
Pragniemy jeszcze dodać, że podkręcanie robiliśmy tuż przed godziną premiery i do końca nie udało nam się sprawdzić faktycznych właściwości w podkręcaniu. Mimo wszystko widać, że Maxwell potrafi się kręcić do prawie 1,3 GHz. Podczas podglądania pracy rdzenia w trybie turbo odnotowaliśmy ok. 1400 MHz. Wyniki oczywiście rosną proporcjonalnie do przetaktowania.
Pobór prądu
Pomiaru poboru energii dokonaliśmy przy pomocy watomierza. Poniższe wartości dotyczą całej platformy testowej (oprócz monitora, głośników, drukarki, itd.). Pomiar w trybie spoczynku odbywał się przy uruchomionym systemie operacyjnym, w którym była włączona przeglądarka Firefox z dwiema zakładkami oraz program muzyczny Foobar. Natomiast "obciążenie" sprawdzaliśmy podczas zapętlonego testu w grze Crysis 3 (1920x1080).
Pobór prądu - spoczynek
Pulpit, Firefox, Foobar [W]
Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) | 69 |
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) | 70 |
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 70 |
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) | 72 |
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) | 73 |
Asus GeForce GTX 770 2GB DCUII | 76 |
Pobór prądu - Obciążenie + OC
Crysis 3 [W]
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) | 250 |
Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) | 257 |
Asus GeForce GTX 770 2GB (1058/1750) | 278 |
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) | 361 |
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 361 |
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) | 372 |
Pobór prądu to jedna z najistotniejszych zalet prezentowanego akceleratorów. Różnice między kartami graficznymi z serii GTX 700 są kolosalne. Zresztą podobnie jest w porównaniu do Radeonów R9 290 i R9 290X.