
Testy przeprowadziliśmy w dwóch ustawieniach:
- Taktowanie pamięci RAM 1333 MHz (ustawienia domyślne)
- Taktowanie pamięci RAM 1866 MHz
PCMark 7: Professional
[punkty]
Wynik ogólny | ![]() ![]() |
Lightweight | ![]() ![]() |
Productivity | ![]() ![]() |
Creativity | ![]() ![]() |
Entertainment | ![]() ![]() |
Computation | ![]() ![]() |
System Storage | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Wszystkich, którzy chcą porównać działanie swojego komputera do testowanej przez nas platformy zapraszamy do działu benchmarki. Znajdziecie tam linki do pobrania popularnych benchmarków, w tym PC Mark 7 oraz 3D Mark 11. Każdy zarejestrowany użytkownik może opublikować wyniki swojej maszyny.
3D Mark 11: Performance
[punkty]
Wynik ogólny | ![]() ![]() |
Graphics | ![]() ![]() |
Physics | ![]() ![]() |
Combined | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Po wynikach 3DMarka 11 dokładnie widać jak olbrzymi wpływ na wydajnośc zintegrowanego układu graficznego ma taktowanie pamięci RAM – bowiem zintegrowany układ graficzny korzysta z tej samej pamięci. Sytuacja będzie podobna w rzeczywistych testach w grach.
DiRT: Showdown - 1680 x 1050, ustawienia średnie
[klatki na sekundę]
RAM 1866MHz | ![]() ![]() |
RAM 1333MHz | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Pamięć taktowana 500MHz więcej pozwala na zamianę minimalnych klatek na sekundę na średnie. Oczywiście to wciąż jest zintegrowana grafika, ale jej wyniki na tle konkurencji są po prostu imponujące.