Podczas podróży mamy okazję podziwiać naprawdę świetnie wykonane obszary Sawanny, natrafi się też okazja… mieć pierwsze objawy malarii – po dojechaniu na miejsce bohater gry ma halucynacje (obraz zamazuje się, przechodzi w odcienie zieleni i w tym momencie musimy nadusić RB, by bohater zażył leki) i traci przytomność. Budzimy się w domu nieznajomego człowieka, który wymachuje nam pistoletem przed nosem. Nagle następuje eksplozja, wstajemy z łóżka, z biurka bierzemy pistolet, a ze ściany wyciągamy wbitą przez wymienionego wcześniej jegomościa maczetę. Po wyjściu z budynku okazuje się, że wioska została zaatakowana, a my otrzymujemy zadanie obronienia jej.
Sklep z bronią
Poszczególne ekrany wyboru: uzbrojenia, ulepszeń oraz wyposażenia.
Zbrojownia – tutaj odbieramy zakupioną broń (broń kupujemy raz – zawsze mamy do niej dostęp w zbrojowni).
Niestety, bohater znów traci przytomność. Budzimy się w zupełnie innym miejscu, u człowieka, który wie, o co w tym wszystkim chodzi i wyjaśnia nam całą sytuację. Zostajemy skierowani do samochodu stojącego przed domem celem jego naprawy i wyruszenia po misję.
Interfejs po naduszeniu (BACK) w czasie gry.