Multiplayer w Far Cry 2 łączy w sobie elementy dynamiczne z kampanii dla pojedynczego gracza (np rozprzestrzenianie się ognia). Nie brakuje także podziału na klasy, dzięki którym gracz może dopasować postać do swoich potrzeb. W jednej sesji może brać udział maksymalnie 20 graczy na 14 mapach stworzonych przez producentów - nie zapominajmy także o mapach tworzonych przez graczy, co daje nam praktycznie nieskończoną liczbę plansz.
Tryby:
- Deathmatch
- Team Deathmatch
- Capture the Diamond – tryb podobny do Capture the Flag
- Uprising – drużyna musi zdobyć 3 punkty strategiczne na mapie, a następnie zabić kapitana przeciwnej drużyny (tryb podobny do tego znanego z Battlefield)
W związku z tym, że multiplayer jest oparty na klasach, gra jest bardzo zróżnicowana. Każdy gracz może inwestować w upgradey do swojej broni, kupować nową broń – w tym miotacz ognia, koktajle Mołotowa, czy granaty. Walutą w grze dla pojedynczego gracza są diamenty – tak samo jest i tutaj. Diamenty zdobywamy wykonując zadania na danej mapie oraz za zabicie innego gracza. Każde ulepszenie zawiera w zestawie instrukcję obsługi oraz montażu.
Dostępne klasy:
- Commando – średni zasięg, dobry na szturm
- Sharpshooter – daleki zasięg, uzbrojony w bardzo celną broń
- Guerilla – krótki zasięg, specjalizuje się w zasadzkach i w walce bezpośredniej
- Rebel – specjalizuje się w ładunkach wybuchowych, bardzo mocny na obronę lub atak
- Gunner – ciężki karabin maszynowy, bardzo efektywny, jeśli się nie porusza;)
- Saboteur – wyposażony w cichą broń, specjalizuje się w cichej taktyce
Podsumowanie
Far Cry 2 jest grą zdecydowanie udaną, nie brakuje jej niczego. Obawiałem się, że produkcja tak ogromna może przerosnąć producenta, na szczęście jednak myliłem się. Warto było czekać tak długi czas na produkcję niemal perfekcyjną, ze swobodą znaną nam z Grand Theft auto, grafiką stojącą lub nawet przewyższającą tą z Crysis, rozmachem rozgrywki na poziomie Call of Duty. Zróżnicowane misje, dużo zadań do wykonania, nieskończone możliwości wykonywania misji – wszystko to sprawia, że Far Cry 2 jest grą wartą grzechu.
Po ukazaniu się wersji PC pojawią się testy kart graficznych i szerszy opis grafiki wraz z porównaniem poszczególnych ustawień. Na dzień dzisiejszy jednak, mam ogromny zaszczyt wystawić grze maksymalną ocenę i rekomendację benchmark.pl. Polecam!
Moja ocena: | |
plusy: • bardzo długa rozgrywka • gra niemalże pozbawiona błędów • świetna grafika • dźwięk | |
minusy: • przeciwnicy mają czasami problem ze znalezieniem odpowiedniej ścieżki • AI czasami nie widzi przeciwnika (zdarzyło się to tylko 2 razy) | |
Komentarze
69Hit!
:DD
Tylko tyle jestem w stanie powiedzieć :)
czy mam rozumiec ze full high-definition to 720p ?
troche to pokrętnie napisane...
skoro pelnym to full HD czyli 1080p a tak to poprostu 720p
"w pełnym 720p" oznacza że wewnętrzna rozdzielczośc jest 1280x720. Konsole niestety nie sa juz takimi demonami jakimi byly dwa lata temu i programisci coraz czesciej w co bardziej zaawansowanych tytulach uciekaja sie do pewnych stuczek z rozdzielczoscia. Nie wiem czy pamiętacie ale takowy proceder juz zaczal sie kiedy wyszedl Test Drive Unlimited na x360. Gra dzialala w 1024x576 poczym była rozciagana do 1280x720. Kolejny przyklad to Halo 3 z wewnetrznym 640p.
Z chęcia bym sobie w FC2 popykał, a laptop raczej tego nie pociągnie - chyba, że jakaś bestia ze stajni Alienware, czy innego Cizmo :)
ale ogien fajny :)
tak wiem. wymagam cudow
ale np odpryskiwanie o ktorym mowie bylo np w Red Faction - mozna bylo kazda sciane po kawalku rozwalac i sie przekopac:)
Łatwiej by było trafić do czytelników przykładając się choć trochę do tego co się robi. Pomijając już nie najlepszą polszczyznę, to niedoróbki (lenistwo?) wyłażą na każdym kroku. Tak jak napisał Cielak - zdjęcia fatalne, w życiu bym nie zgadł, że to super wydajny silnik graficzny a nie n-letni relikt gdybym miał się na tych fotkach oprzeć (szczególnie rozwala komentarz o grze świateł nad screenem z przekłamaniami kolorów). I nie tłumacz się aparatem/obiektywem - dobra gra zasługuje na dobry sprzęt..
Dalej - co to właściwie ma być? Streszczenie czy recenzja? Takie coś ani w tą ani w tamtą..
Podsumowując - nowych wiadomości jedna strona, niedoróbek, powtórzeń z wcześniejszych tekstów i lania wody - pozostałe 4.. I jeszcze zamiast przyznać się do machnięcia na odwal się, to marudzi na czytelników.
moj komp:
amd athlon dual core 3800+ podkrecony na 2600 MHz
4x1 ddr2 taktowane 866 mhz
grafika Ati 4850 przetaktowany na 721/2200
gram pod win xp sp3
rozdzielczosc: 1440x900
Detale gry na maksa jedynie shadow i shadowin na very high (mozliwe ultra high)
V-sync włączony
anti-aliasing 8x włączony
HDR i bloom wyłączony
średnia grywalna to 25-35 klatek
potrafi spasc do 18 i wskoczyc do 45, ale to sporadycznie.
Zero zarywania dobra plynnosci gry
dla ciekowsci gdy wszystko wlaczylem na maks wraz z hdr i bloom ilosc klatek spadla do 6-7.
jestem wielkim fanem fps-ów ale ta gierka nie powinna sie nazywac Far cry bo nie ma nic wspolnego z pierwowzorem i jest zwyczajnie przekombinowana ...
ps. te naprawy sprzetu z grzechotką ...załosne i nudne :-(
moja ocena 5/10
"Far Cry 2 looks best running on a PC, with clearer textures, better foliage, and less pop-in. The console versions also suffer from the occasional loading hitch when you're driving into a highly populated city. Another key difference is that the PC version lets you save anywhere you want, whereas the 360 and PS3 games only let you use predefined save points. However, the latter difference isn't quite as lopsided as the graphical disparity; saving anywhere gives you more room for experimentation in approaching your missions, but the console versions provide a more clearly defined sense of consequence that adds extra tension to the combat. You'll definitely want to go with the PC version if you've got a system capable of approaching the hardware requirements, but the differences aren't so great that you won't have a blast with either console version (which are virtually indistinguishable from one another)."