Battlefield 4
1920 x 1080 px, MP, ustawienia maksymalne, AF x16
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (Mantle) | 72 63 |
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition | 69 57 |
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (DX) | 52 48 |
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (DX) | 44 33 |
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (Mantle) | 42 28 |
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition | 41 34 |
Radeon R9 270X (Mantle) | 35 26 |
Radeon R9 270X (DX) | 32 24 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Battlefield 4
1920 x 1080 px, MP, ustawienia wysokie
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (Mantle) | 126 93 |
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition | 114 90 |
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (Mantle) | 90 69 |
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (DX) | 88 65 |
Radeon R9 270X (Mantle) | 71 50 |
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (DX) | 62 41 |
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition | 58 40 |
Radeon R9 270X (DX) | 49 35 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W najwyższych ustawieniach Battlefield teoretycznie jest grywalny zarówno na Radeonie 290X jak i GeForce GTX 970. W praktyce - jedynie na tym drugim. Wynika to z faktu, że w trybie Mantle występują bardzo irytujące przycięcia, które skutecznie psują zabawę. Podobnego problemu w API DirectX nie zauważyłem. Sytuacja wygląda analogicznie w przypadku ustawień wysokich. Choć oczywiście Radeon 290X zapewnia tutaj w miarę sensowną płynność animacji w trybie DX. Dodatkowo należy odnotować, że jest to jedyna gra, która ma taki problem w trybie Mantle.