Dzięki zastosowaniu przestarzałego (nie bójmy się użyć tego słowa) silnika Unreal Engine 3 udało się osiągnąć kompromis pomiędzy przyjemną dla oka oprawą graficzną a wymaganiami gry. Pytanie tylko czy gracze na pewno chcą takich kompromisów? Mass Effect 3 powinien nie tylko zapewniać tonę frajdy z samej gry, ale także zachwycać nowoczesną oprawą graficzną. Nie zrozumcie mnie źle - wszystko wygląda poprawnie, ale grze od Bioware przydałby się mocny powiew świeżości. Wszystkie karty w teście poradziły sobie bardzo dobrze. W Mass Effect 3 zagracie nawet na nieco słabszych laptopach.
Gra zrobi dobry użytek z procesorów dwurdzeniowych. Korzyści z posiadania większej ilości rdzeni są zerowe, zwłaszcza przy wysokim taktowaniu. Jak zwykle nie ma znaczenia czy w komputerze tkwią dwa, czy cztery gigabajty pamięci RAM. Różnice w pomiarach oscylują w granicach błędy pomiarowego.
Jednym słowem Bioware zaserwowało nam dobrą grę w oprawie graficznej sprzed dwóch lat.
Podsumowanie | ||
plusy: • ponad 30 godzin zabawy! • ciekawie prowadzona fabuła • dodatkowe misje • niezła oprawa audio • niskie wymagania sprzętowe • dobór aktorów | ||
minusy: • nieco już przestarzały silnik graficzny • przeciętne zakończenie • liniowość |
Moja ocena: | |
Grafika: | zadowalający plus |
Dźwięk: | dobry plus |
Grywalność: | dobry plus |
Ogólna ocena: | |
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 130 zł (PC) | |
Przeczytaj także: | ||||||||
Amiga CD32, Atari 2600, Sega Dreamcast i inne zabytki | Diablo 3 beta - czy pójdzie na twoim PC? | Co hamuje rozwój gier |
Komentarze
58Mass Effect 3, mimo niezbyt pociągającej oprawy graficznej ma bardzo szerokie grono odbiorców.
Osoby posiadające high endowe grafiki mogą czuć się odrobine zażenowane, tym że grafika stoi w miejscu; mi akurat "pomaga" to, ze jestem posiadaczem leciwej juz grafiki, ktora o dziwo nadal daje rade:P przez co nie jestem wymagający co do silników graficznych:)
w plusach gry wymienia ponad 30h gry, kiedy w poprzedniczki sie gralo po 50-70.
TYLKO 30h rozrywki.
Kolejny tasiemiec się szykuje żal.
- minigierek z hackowaniem
- misji pobocznych
Szczególnie te drugie można było łatwo zrobić wzorem części 1 i 2. A tak. Skanowanie planety -> Znalazłem artefakt.
Czemu nie można było wylądować i samemu go zdobyć?
Zakończenie jak zakończenie. Jeżeli miała być indoktrynacja, to są genialni. Jak nie, to im w sumie wyszło to przez przypadek :P Ale jak nie będzie poprawionego zakończenia, to jest słabe, ale histerii nie rozumiem.
A swoją drogą it been a long time odkąd widziałem tutaj testy graficzne jakieś gry.
w multi ME 3 bierze nie więcej niż 315 mega vramu (mam hd 6870 1 gb) na max detalach a obciążenie GPU nie skacze nie wyżej niż 20 procent( dane z GPU-Z)
Czy BENCHMARK.PL nie mógł by się wyróżnić na tle innych polskich serwisów??? Wiem, że w interesie wszystkich jest używanie czyli po część "reklamowanie" produktów aktualnie dostępnych w sprzedaży a nie tych co już zeszły z półek sklepowych lub są u schyłku, ale włóżcie trochę więcej własnej inwencji dla użytkowników. Konkretnie:
- to samo pytanie co zwykle gdzie 9800GT/HD4850??
- faktycznie brak coraz popularniejszego llano
- dlaczego zaprzestaliście porównań do wersji konsolowych, bardzo dobrze to się zawsze czytało.
A może zamiast poruszanie tego przy okazji premiery każdej gry raz do roku zrobicie jakiś wielki test porównawczy z użyciem starszych komponentów? Wystarczyłoby zrobić wcześniej proste badanie wśród czytelników, przeanalizować odpowiedzi i wykonać taki test.
Jakby nie było gra jest średnia nie wiem nad czym pracowali ale potencjał ostatniej części zmarnowali.
Fakt że jak 5 lat przed 8800GTX w 2001 wyszedł Geforce 3 to po 5 latach był bezużyteczny właściwie ciągnął gry przez ok 3 lata po premierze
Chcą!!!! grafika jest bardzo ładna, nie potrzebuję grafiki którą uciągnie ledwo GTX 680, a fabuły. Kiedyś NFS HP bawił jak nie wiem a grafika szaleńcza nie była, a teraz NFS RUN powiedzmy szczerze skupił się chyba jedynie na grafice... Bawią mnie te narzekania na grafikę już, chcecie ładnej grafiki a narzekacie na długość gry. Producenci siedzą i tworzą tą ładną grafikę, olewają optymalizację bo nie ma czasu, fabułę klecą na prędce bo ładna grafika wystarczy by połowa graczy nie spała po nocy " Matko, ale ta gra ma grafę, oby mi poszła..."
Sam aktualnie zagrywam się w DARK SOULS na xboxie bo gra wciąga i jest ciekawa - design świata jest świetny i klimatyczny, ale grafika w niskiej rozdzielczości żadnego szału nie robi... tyle, że co ??? innych wybitnych pozycji ostatnio nie przypominam sobie.
Wszystkie Cody, Bf, Me, Skyrim czy sportowe to odświeżone kotlety.