Jaka karta graficzna do Metal Gear Solid: The Phantom Pain?
Rozdzielczość 1920x1080
W przypadku FullHD wystarczy karty ze średniej półki. Przyzwoitą płynność zapewni już GeForce GTX 960 podobnie jak i Radeon 380. Jeśli natomiast celujecie w 60 kl/s potrzeba Wam będzie karta pokroju Radeona 290X/390X lub GeForce GTX 970. Warto w tym miejscu odnotować, że nawet relatywnie słaby i leciwy R260X przekroczył granicę 30 klatek na sekundę.
Rozdzielczość 2560x1440
Jeśli ktoś przymierza się do grania w QHD to powinien posiadać minimum kartę pokroju Radeon 290X choć do komfortowego grania potrzeba nieco mocniejszej konstrukcji. Próg 60 kl/s w tej rozdzielczości przekroczyły tylko najmocniejsze konstrukcje Nvidii - GTX 980 oraz 980 Ti. Mniej wymagającym graczom (30 kl/s) potrzebna będzie karta pokroju GTX 960 lub Radeona 380.
Rozdzielczość 3840x2160
4K pozostaje nadal poza zasięgiem wszystkich dostępnych obecnie kart graficznych z wyjątkiem GeForce'a GTX 980 Ti. Ten ostatni zapewni w tym przypadku średnio nieco ponad 50 kl/s. Umowny próg płynności (30 klatek na sekundę) przekracza równiez Radeon 390X oraz GTX 980.
SLI i CrossFire
Metal Gear Solid: The Phantom Pain dobrze współpracuje z konfiguracjami multiGPU. Połączenie dwóch mocniejszych kart (pokroju GTX 980 Ti lub GTX 980) pozwoli na zabawę w rozdzielczości FullHD oraz QHD przy 120+ kl/s, co z pewnością ucieszy posiadaczy monitorów o takowym odświeżaniu. Ciekawostką jest fakt, że duet złożony z dwóch Radeonów 290X bez problemu pokonał 2x GTX 970 pomimo, że w przypadku pojedyńczych kart ten drugi praktycznie zawsze zwyciężał.
Wnioski końcowe
Całościowo trudno wypowiadać się na temat optymalizacji najnowszej odsłony MGS inaczej niż w superlatywach. I choć widoczna jest tendencja do faworyzowania kart Nvidii (wszak gra powstała przy współpracy z zielonym producentem), to konstrukcje AMD również zapewniają przyjemną rozgrywkę. Dodając do tego fakt, że jest to z pewnością jedna z lepszych produkcji tego roku, pozostaje już tylko pogratulować twórcom dobrze wykonanej pracy i życzyć sobie, aby inni producenci wzięli z nich przykład.
Komentarze
15Na wykresach brakuje kart AMD z rodziny Fury, wynika to z faktu, że ich zwyczajnie nie mamy w redakcji, a sampli testowych jest bardzo mało...i są w wiecznej rotacji.
Zastanawiam się właśnie nad zmianą monitora na 1440p i z tego co widzę to wcale nie potrzeba do niego jakiejś super extra wydajnej karty z najwyższej półki, skoro z ustawieniami można spokojnie zjechać do "medium". Gra będzie wyglądała praktycznie tak samo jak na "extra high" a kilka klatek przybędzie.
Swoją drogą, moglibyście jeszcze robić właśnie testy wydajności na niższych ustawieniach, bo często te wszystkie wodotryski mocno obciążają GPU a tak naprawdę nie wiele dają, co widać na powyższych screenach.
to znaczy że gra wykorzystuje do 8 wątków? gdzie testy?
W przypadku rozdzielczości FullHD wygania najnowszej odsłony Metal Gear Solid
wygania = wymagania
Na konsolach 60fps/1080p i odpowiednik wysokich...
Na pudełkach za 1300zł.