W dzisiejszym tempie życia bardzo łatwo o czymś zapomnieć. Ja osobiście pozapominałbym o wszystkim, gdyby nie porozwieszane wszędzie żółte karteczki. Jednak by nie marnować papieru nasze zadania możemy przenieść do specjalnych aplikacji, które pozwolą nam nie tylko na ich składowanie, ale również przypomną o nich w odpowiedniej chwili i umożliwią lepsze zarządzanie wieloma terminami. Standardem stała się też opcja udostępniania naszych notetek znajomym.
30 Boxes |
30 Boxes to internetowy kalendarz. Chociaż z pozorów wygląda jak używany przez każdego kawałek papieru wiszący na ścianie, to jego możliwości są dużo większe. Jego główną funkcją jest przypominanie o zdefiniowanych wcześniej terminach, jednak zakończenie opisu w tym miejscu było by strasznym uogólnieniem.
Aplikacja pozwala na importowanie danych z Flickra, LiveJournala i wszystkiego, co obsługuje protokół RSS. Dzięki temu możemy dodawać swoje posty lub zdjęcia do kalendarza, którego potem możemy udostępnić przyjaciołom. 30 Boxes to też dalej kalendarz. Pozwala na zapisywanie terminów, o których będzie przypominać. Umożliwia on również na stosowanie różnego typu znaczników, dzięki czemu łatwiej odróżnimy zadania ważniejsze od mniej ważnych.
Google Calendar |
W ofercie Google nie mogło również zabraknąć kalendarza. Tutaj również oprócz zapisywania ważnych wydarzeń, o których powinniśmy pamiętać aplikacja udostępnia nam kilka równie przydatnych funkcji.
Jedną z nich jest rozbudowany moduł organizowania imprez. Możemy ustalić termin, listę zaproszonych gości, a nawet wysłać do nich mailową prośbę o potwierdzenie przybycia. Możliwość korzystania z etykiet sprawia, że z łatwością posegregujemy nasze zadania. Nasz kalendarz możemy również udostępniać przyjaciołom. Dzięki temu nikt nie będzie już wyciągał nas z domu, kiedy będziemy zajęci na przykład oglądaniem nowego odcinka serialu.
Google Contacts |
Google Contacts to miejsce, w który będziemy mogli zarządzać zapisanymi na naszym koncie kontaktami. Na tym nie kończy się jednak funkcjonalność witryny. Pozwala ona na stworzenie niemal własnej książki telefonicznej i bazy danych.
Kontakty możemy przypisywać do różnych grup, które sami możemy tworzyć. Każdy z nich oprócz nazwy i adresu e-mail możemy uzupełnic o adres, telefon, datę urodzenia i inne dane. Nasze kontakty możemy również importować i eksportować do różnych plików i synchronizować je z innymi aplikacjami i witrynami.
Remember The Milk |
Dzięki Remember The Milk będziemy bez względu na platformę zarządzać naszymi zadaniami. Aplikacja dostępna jest na komputery i telefony komórkowe. Zapewnia współpracę z innymi witrynami jak Google czy Twitter.
Aplikacja pozwala na definiowanie różnych zadań. Możemy je sortować, segregować i przypisywać do różnych kategorii, a nawet umieszczać w odpowiednich miejscach na mapie. Każdy wpis możemy również oddzielnie konfigurować. O terminach możemy być powiadamiani SMSem, e-mailem lub przez komunikator internetowy. Zadaniami możemy również zarządzać w trybie offline, zaś po podłączeniu do sieci zostaną one zsynchronizowane z serwerem. Notatki możemy również udostępniać naszym znajomym.