W menu Share znajdziemy możliwość zapisania danego dokumentu na internetowym dysku SkyDrive. Dzięki temu można później korzystać z tego dokumentu za pomocą programu online. Office 2010 to również Office Web Apps, czyli internetowe wersje najważniejszych składników pakietu: Worda, Excela, PowerPointa i OneNote.
Korzystanie z dysku SkyDrive wymaga rejestracji w platformie Windows Live. Warto to zrobić, ponieważ SkyDrive oferuje 25 GB przestrzeni dyskowej za darmo. I nigdzie nie jest powiedziane, że służy wyłącznie do współpracy z pakietem Office – to zwykły internetowy dysk, na którym można przechowywać dane.
Dysk SkyDrive (25 GB za darmo)
Karty w interfejsie opartym na wstążce są teraz kontekstowe, więc mogą się zmieniać na podstawie używanych przez ciebie poleceń. Pojawiło się również rozwiązanie "Quick Steps", które zapewnia szybki dostęp do często używanych funkcji. Pokazujemy jego możliwości na przykładzie Outlooka:
Quick Steps w programie Outlook
Kolejną nową funkcją w pakiecie Office 2010 jest Paste Preview, czyli udoskonalony mechanizm kopiuj-wklej. Gdy skopiujesz fragment tekstu do schowka, to przed wklejeniem go do programu z Office’a kliknij prawym przyciskiem myszy w miejscu, gdzie chcesz go wkleić, a następnie wskaż jedną z dostępnych opcji w menu kontekstowym Paste Options. Najedź kursorem myszy na wybraną funkcję i zobacz podgląd, jak wklejane dane będą prezentować się w dokumencie. Kiedy wybierzesz zadowalający wariant, zatwierdź zmiany lewym przyciskiem myszy. Dostęp do tych funkcji jest również w głównej zakładce Home, w Paste po lewej stronie:
Nowe opcje przy wklejaniu danych
Przydatne są także funkcje do edycji zdjęć, które zintegrowano w pakiecie. Dzięki temu można błyskawicznie zmodyfikować dany plik graficzny, wybierając jeden z wielu predefiniowanych efektów. Warto zauważyć, że uzyskanie podobnych efektów w programie do obróbki zdjęć zajęłoby o wiele więcej czasu. O edytowaniu obrazków i zdjęć piszemy więcej na następnej stronie.