Excel i OneNote to kolejne popularne aplikacje wchodzące w skład pakietu biurowego Microsoftu. Nie doczekały się jednak tak wielu zmian, jak ma to miejsce w przypadku Worda i PowerPointa.
Największą nowością w Excelu jest funkcja o nazwie Sparklines. Umożliwia tworzenie miniaturowych wykresów zajmujących jedną komórkę. Z pewnością wielu użytkowników doceni tę możliwość – to np. dobry sposób na wyświetlenie trendów w kilku sąsiadujących zbiorach danych.
W Excelu pojawiły się również funkcje PivotTables i PivotCharts (wersja udoskonalona – można tworzyć filtry w locie). Za pomocą kilku kliknięć stworzysz wysoce konfigurowalne wykresy i tabele.
Ponadto Excel pozwala teraz tworzyć arkusze kalkulacyjne zawierające nawet 100 mln wierszy. Dla porównania napiszemy, że w Office 2003 Excel oferował możliwość tworzenia tylko 65 tys.
OneNote jeszcze lepiej współpracuje z pozostałymi składnikami Office'a. Dla przykładu, w Office 2010 można wysyłać dokumenty do OneNote poprzez funkcję "Drukuj" - OneNote znalazł się jako jedna z alternatyw wśród drukowania czy tworzenia pliku PDF i ma... ikonę drukarki.
Obecnie można też robić notatki w programie OneNote podczas pracy w Wordzie czy PowerPointcie, jak i w trakcie przeglądania stron internetowych. Mowa o funkcji Linked Notes, która znalazła się nie tylko w pakiecie Office, ale i w przeglądarce Internet Explorer 8 (zakładka Narzędzia).
Wyślij do OneNote – funkcja dostępna w IE8