W Office 2010 beta interfejs wygląda inaczej niz w edycji 2007. Co ciekawe, domyślnym kolorem jest teraz srebrny, nie zaś niebieski. Zmiana ta jest nieprzypadkowa: Microsoft przeprowadził badania związane z funkcjonalnością i okazało się, że niebieska wersja kolorystyczna pełna przycisków, dzielników i linii sprawiała, że tudniej było znaleźć potrzebne akurat przyciski czy ikony. Przy obecnej kolorystyce i wprowadzonym zmianom skanowanie wstążki wzrokiem odbywa się szybciej - w rezultacie łatwiej znaleźć odpowiednie funkcje i zwiększa się efektywność pracy.
Na wstążce pojawił się przycisk pozwalający ją schować - w Office 2007 trzeba było nań dwukrotnie kliknąć lub użyć skrótu [Ctrl] + [F1], teraz funkcja ta jest łatwiej dostępna
Zniknął okrągły przycisk z logo Office'a. W jego miejsce pojawił się przycisk "File" (z ang. Plik). To kolejna zmiana, którą Microsoft wprowadził ze względu na badania: wielu użytkowników nigdy nie kliknęło w przycisk z logo Office’a, ponieważ nie wiedziało, że to przycisk. Uważali, że to tylko ikonka graficzna - ozdoba.
W Office 2010 menu File (Plik) wraca do łask
Zmiany związane z głównym przyciskiem pakietu nie ograniczają się tylko do kształu i nazwy. Główne menu nazywa się teraz Backstage i znajdziemy tam wiele funkcji. Po kliknięciu w przycisk "File" wyświetla się menu zajmujące całą powierzchnię ekranu.
Główne menu pakietu - Backstage
Menu Backstage opisujemy na przykładzie Worda. Na samej górze znajdują się przyciski odpowiadające za zapis, otwieranie i zamykanie dokumentów. Poniżej jest podmenu "Info", gdzie znajdziemy dostęp do trybu kompatybilności, funkcji odpowiadającej za zezwolenia dla użytkowników, czy też dzielenia się. Wszystkie funkcje są opisane, więc łatwo dowiedzieć się do czego służą.
Po prawej stronie znajdują się szczegóły związane z aktualnie opracowywanym dokumentem. Znajdziemy tam takie informacje, jak wielkość pliku, ilość stron i wyrazów, datę, autora itd.
Pozostałe menu są równie przydatne. W "Recent" zobaczysz poprzednio otwierane dokumenty, "New" tworzy nowy dokument (do wybóru różne wersje, np. post na bloga), "Print" zawiera opcje dotyczące drukowania łącznie z podglądem wydruku, "Share" pozwala się dzielić dokumentami w łatwy sposób, a "Help" oferuje dostęp do funkcji związanych z pomocą oraz do informacji o pakiecie.
W menu New można tworzyć dokumentu różnego rodzaju
Share pozwala dzielić się plikami – można m.in. wysłać dokument na internetowy dysk SkyDrive
Poniżej są jeszcze trzy przyciski: "Add-Ins", "Options" i "Exit". Według nas menu Plik jest lepszym rozwiązaniem od tego z Office'a 2007. I chodzi nie tylko o zmiany graficzne, ale także pogrupowanie funkcji.
Warto też dodać, że firmy trzecie będą mogły dodawać do Backstage'a nowe funkcje (Add-Ins), dzięki czemu w Office mogą pojawić się kolejne narzędzia przyspieszające i ułatwiające pracę.