Podkręcanie
Do podkręcania standardowo użyliśmy aplikacji EVGA PrecisionX. Każdy akcelerator pracował przy z maksymalnym przetaktowaniem, przy którym na ekranie nie pojawiały się jeszcze artefakty, bądź zawieszenia.
Nasze próby
Standardowa częstotliwość taktowania rdzenia na poziomie 925 MHz, jak na dzisiejsze czasy wcale nie jest wysoka. Pora zatem wycisnąć więcej! Dotychczasowe serie kart graficznych R7 były skłonne do pracy z zegarem 1100 MHz, więc takich okolic w przetaktowaniu R7 265 liczyliśmy. I nie przeliczyliśmy się, wręcz przeciwnie, albowiem nasz egzemplarz karty graficznej Sapphire Radeon R7 265 Dual-X nie generował artefaktów, bądź nie zawieszał komputera nawet przy 1140 MHz. Pamięć operacyjna natomiast była w stanie współpracować z nami jeszcze z częstotliwością 1600 MHz.
Crysis 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 44 35 |
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) | 36 26 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 35 28 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 32 25 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 30 24 |
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) | 30 23 |
Sapphire R7 265 2GB (@1140/1600) | 26 + 4 20 + 3 |
Radeon R9 270 2GB (925/1400) | 28 22 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 28 22 |
Sapphire R7 265 2GB (925/1400) | 26 20 |
Zotac GTX 650 Ti BOOST 2GB (980/1502) | 24 18 |
GeForce GTX 650 Ti 1GB (915/1350) | 20 16 |
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) | 19 15 |
Radeon R7 260 1GB (1000/1500) | 18 15 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Max Payne
1920x1080, Maks. Detale, AF x16
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) | 83 60 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 78 48 |
Sapphire R7 265 2GB (@1140/1600) | 62 + 15 43 + 10 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 75 53 |
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) | 73 51 |
Radeon R9 270 2GB (925/1400) | 68 48 |
Sapphire R7 265 2GB (925/1400) | 62 43 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 61 37 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 61 37 |
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) | 56 41 |
Radeon R7 260 1GB (1000/1500) | 53 39 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 51 32 |
Zotac GTX 650 Ti BOOST 2GB (980/1502) | 46 28 |
GeForce GTX 650 Ti 1GB (915/1350) | 39 23 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Tomb Raider
1920x1080, Najwyższe, TressFX, FXAA, AF x16
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 53 44 |
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) | 53 46 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 44 40 |
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) | 39 34 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 38 33 |
Sapphire R7 265 2GB (@1140/1600) | 30 + 7 27 + 5 |
Radeon R9 270 2GB (925/1400) | 35 31 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 34 30 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 31 28 |
Sapphire R7 265 2GB (925/1400) | 30 27 |
Zotac GTX 650 Ti BOOST 2GB (980/1502) | 26 23 |
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) | 24 18 |
Radeon R7 260 1GB (1000/1500) | 20 17 |
GeForce GTX 650 Ti 1GB (915/1350) | 17 15 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Przyrost w wyświetlaniu kl./s po podkręceniu była bardzo wyraźnie odczuwalny. Niezbyt często udaje się uzyskać tylu procentowe przyspieszenie działania gry poprzez O/C. Zdecydowanie możemy powiedzieć, że w przypadku naszego sampla testowego, podkręcenie przyniosło dobre rezultaty. Jak sami widzicie, Sapphire Radeon R7 265 Dual-X był w stanie dogonić dużo droższe karty graficzne.
Ciekawi tylko jesteśmy, czy Radeony R7 265 innych producentów będą w stanie osiągać podobne przetaktowania.
Pobór prądu
Pomiaru poboru energii dokonaliśmy przy pomocy watomierza. Poniższe wartości dotyczą całej platformy testowej (oprócz monitora, głośników, drukarki, itd.). Pomiar w trybie spoczynku odbywał się przy uruchomionym systemie operacyjnym, w którym była włączona przeglądarka Firefox z dwiema zakładkami oraz program muzyczny Foobar. Natomiast "obciążenie" sprawdzaliśmy podczas zapętlonego testu w grze Crysis 3 (1920x1080).
Pobór prądu - Spoczynek
Pulpit, Firefox, Foobar [W]
GeForce GTX 650 Ti 1GB (915/1350) | 103 |
Radeon R7 260 1GB (1000/1500) | 104 |
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) | 105 |
Sapphire R7 265 2GB (925/1400) | 105 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 106 |
Zotac GTX 650 Ti BOOST 2GB (980/1502) | 106 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 107 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 111 |
Asus R9 270 DCUII OC 2GB (975/1400) | 111 |
Asus R9 270X 2GB DCUII TOP (1120/1400) | 112 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 113 |
MSI R9 280X 2GB Gaming OC (1050/1500) | 113 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 115 |
Pobór prądu - Obciążenie
Crysis 3 [W]
Radeon R7 260 1GB (1000/1500) | 200 |
GeForce GTX 650 Ti 1GB (915/1350) | 206 |
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) | 225 |
Sapphire R7 265 2GB (925/1400) | 236 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 248 |
Sapphire R7 265 2GB (@1140/1600) | 251 |
Zotac GTX 650 Ti BOOST 2GB (980/1502) | 252 |
Asus R9 270 DCUII OC 2GB (975/1400) | 254 |
Asus R9 270X 2GB DCUII TOP (1120/1400) | 275 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 284 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 289 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 292 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 338 |
MSI R9 280X 2GB Gaming OC (1050/1500) | 352 |
Pobór prądu karty graficznej Sapphire Radeon R7 265 stoi na niezłym poziomie. Rezultat w postaci 236 W (przypominamy całej platformy) jest lepszy, niż w przypadku rywala z obozu Nvidia. Po podkręceniu nasz miernik pokazał ok. 251 W, ale biorąc pod uwagę wzrost wydajności, nie jest to raczej duża wartość.