Procesor: | |
Płyta główna: | |
Karta graficzna: | |
Karta graficzna: | |
Karta graficzna: | |
Karta graficzna: | |
Karta graficzna: | |
Pamięć RAM: | |
Chłodzenie: | |
Dysk SSD: | |
Zasilacz: |
Sterowniki, system operacyjny:
- Windows 7 64-bit
- Catalyst 14.9.1 Beta
- GeForce Game Ready 344.48 WHQL
Metodologia testowa:
Przy testach wydajności w Ryse: Son of Rome posłużyłem się trzema gotowymi zestawami ustawień graficznych. Dodatkowo sprawdziłem jak duży wpływ na płynność animacji ma włączenie SSAA. Jako miejsce testowe posłużył mi sam początek czwartego rozdziału. Jest on najbardziej wymagający względem sprzętu ze wszystkich dostępnych, ale zarazem i najładniejszy. Oczywiście w trakcie pomiarów wydajności blokada kl/s byłą wyłączona podobnie jak i synchronizacja pionowa. Warto również odnotować, że w przypadku nadpróbkowania dostępne są dwa poziomy skalowania 1,5x1,5 oraz 2x2. Oczywiście ten drugi jest o wiele bardziej wymagający względem karty graficznej. Niezależnie jednak od tego, który wariant wybierzemy przy włączonym SSAA automatycznie włącza się ograniczenie ilości kl/s do 60. Nie da się tego w żaden sposób wyłączyć. Mając jednak na uwadze uzyskane wyniki nie jest to problem, który będzie jakoś szczególnie uciążliwy. Margines błędu pomiarowego wynosi 1 kl/s.