Wydajność
Autorska konstrukcja Sapphire raczej nikogo nie zaskoczy pod tym względem. W porównaniu do referencyjnego modelu zapewnia średnio o 5-6% lepsze wyniki w grach. W ogólnym rozrachunku plasuje się w pobliżu konkurencyjnego modelu Nvidii - GTX 950 w grach wykorzystujących API DirectX 11.
Należy jednak mieć na uwadze, że w przypadku produkcji opartych na DX 12 lub Vulkanie, Radeon RX 460 bez problemu przegania wspomnianą kartę Nvidii, a nawet wyżej pozycjonowanego GTX 960. Niestety produkcji opartych na DirectX 12 jest nadal niewiele, nie wspominając już Vulkanie (tylko Doom).
Podkręcanie
Testowana karta zdecydowanie rozczarowana jest chodzi o potencjał (a raczej jego brak) OC. W naszym egzemplarzu był on symboliczny, zdecydowanie mniejszy niż w "dużych" Radeona z rodziny Polaris (RX 470/480). Nie ukrywamy, że liczyliśmy na zdecydowanie więcej.
Kultura pracy
Nie ma żadnych zastrzeżeń jeśli chodzi o system chłodzenia testowanej karty. Nawet pod pełnym obciążeniem jest ona bardzo cicha i raczej nikomu pod tym względem nie będzie przeszkadzać. Widać wyraźnie, że mocno odchudzony Polaris nie stanowi pod tym względem żadnego problemu dla autorskiego systemu chłodzenia Sapphire.
Opłacalność
W momencie premiery Radeona RX 460 nieco narzekaliśmy na dość wysoką cenę tych kart. Dla wielu, lepszych modeli przekraczała ona bowiem pułap 700 zł, a więc niebezpiecznie blisko wyraźnie wydajniejszych konstrukcji opartych na układzie RX 470. Dziś sytuacja wygląda już dużo lepiej dla najmniejszego Radeona. Testowaną kartę można kupić za około 630 zł i naszym zdaniem to rozsądna cena.
Podsumowanie
Autorska karta Sapphire oparta na Radeonie RX 460 to pod wieloma względami konstrukcja bardzo udana. Jej ogólną wydajność dobrze odzwierciedla obecna cena. I choć trudno tutaj mówić o jakieś rewolucji czy pokonaniu konkurencji, to nie mamy wątpliwości, że w swoim segmencie wydajnościowym jest to propozycja godna polecenia.
Ocena końcowa
- potencjał w grach DirectX 12 i Vulkan
- cichy i wydajny system chłodzenia
- rozsądny stosunek wydajności do ceny
- wydajność w grach DirectX 11 nie zachwyca
- niewielki potencjał OC
Komentarze
361. Był lekki zastój w kartach graficznych bowiem przebywałem na urlopie. Teraz już działam pełną parą.
2. W najbliższych dniach jak i tygodniach ogólnie możecie się spodziewać licznych recenzji kart graficznych, głównie RX 470/480 oraz GTX 1060/1070.
3. Zaczyna się również sezon "hitów" jeśli chodzi o gry. Testy wydajności kart graficznych w nich są więcej niż pewne. Stay tuned. ;)
Ilość SP 1024 zamiast 896
ilość ROP 48 zamiast 16
ilość TMU 64 zamiast 56.
Nie wiem czy czasem w częstotliwości rdzenia nie ma wpisanej ilości SP - 896MHz.
Aby nie być gołosłownym:
http://screenshooter.net/102751879/mfeoncu