Silnik graficzny Stalkera: ZP potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER - Zew Prypeci: 1680x1050, Max Detail
DX10, Aniso-x16, AA x4
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 79 71 |
Gigabyte GTX 460 1GB (715/900) | 67 58 |
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) | 66 59 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 66 60 |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | 65 51 |
Palit GTX 460 1GB (700/900) | 65 55 |
Zotac GTX 460 1GB (675/900) | 63 53 |
MSI GTX 460 768MB (728/900) | 60 50 |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 59 50 |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | 55 47 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 45 40 |
średnie fps minimalne fps |
STALKER - Zew Prypeci: 1920x1200, Max Detail
DX10, Aniso-x16, AA x4
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 67 59 |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | 57 50 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 55 49 |
Gigabyte GTX 460 1GB (715/900) | 54 47 |
Palit GTX 460 1GB (700/900) | 53 46 |
GeForce GTX 285 1GB (648/1242) | 52 45 |
Zotac GTX 460 1GB (675/900) | 52 45 |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 46 40 |
MSI GTX 460 768MB (728/900) | 46 40 |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | 45 39 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 40 34 |
średnie fps minimalne fps |
STALKER - Zew Prypeci: 1680x1050, Max Detail
DX11, Aniso-x16, AA x4
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 83 75 |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | 71 63 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 70 62 |
Gigabyte GTX 460 1GB (715/900) | 70 61 |
Palit GTX 460 1GB (700/900) | 69 60 |
Zotac GTX 460 1GB (675/900) | 67 59 |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 65 57 |
MSI GTX 460 768MB (728/900) | 65 57 |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | 62 55 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 51 40 |
średnie fps minimalne fps |
STALKER - Zew Prypeci: 1920x1200, Max Detail
DX11, Aniso-x16, AA x4
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 69 62 |
Palit GTX 460 1GB Sonic Platinum (800/1000) | 64 55 |
GeForce GTX 470 1.28GB (608/837) | 60 54 |
Gigabyte GTX 460 1GB (715/900) | 59 51 |
Palit GTX 460 1GB (700/900) | 59 51 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 57 51 |
Zotac GTX 460 1GB (675/900) | 57 50 |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 53 47 |
MSI GTX 460 768MB (728/900) | 53 47 |
GeForce GTX 465 1GB (607/802) | 52 44 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 43 39 |
średnie fps minimalne fps |
Kolejna gra, gdzie widać wpływ lepszej pamięci operacyjnej (i dodatkowych jednostek ROP). Układy graficzne GeForce GTX 460 1 GB odznaczały się mniejszymi spadkami kl./s. W porównaniu do Radeona HD 5830 to najnowsze karty NVIDII cechowały się lepszymi osiągami. Mało tego, w niektórych momentach i HD 5850 mógł poczuć się zagrożony.
Akceleratory z GeForce GTX 460 na pokładzie umożliwiały płynną grę nawet w 1920x1200 z wygładzaniem krawędzi.
Aktualizacja - komentarz do karty Palit GeForce GTX 460 Sonic Platinum
Także i w tym tytule obyło się bez niespodzianek. Przepis na wysokie wyniki? Weźmy niedrogiego GeForce’a GTX 460 i podkręćmy go – będziemy mieli kartę szybszą od Radeona 5850 i GeForce’a GTX 470.