Platforma: | PC, Xbox360, PS3 |
Wydawca: | 2K Games |
Premiera: | 24 sierpnia 2007 |
Jedna z największych niespodzianek 2007 roku. Gra, obok której nie można przejść obojętnie. Gra, która swoim klimatem i fabułą wciąga bez pamięci. Pomysł jest niezwykle świeży i oryginalny. Podwodne miasto, zbudowane na dnie oceanu, dzieło i cud techniki a zarazem spokojna enklawa szczelnie oddzielająca mieszkańców od konfliktów, wojen, nieszczęść i całego zła panującego na Ziemii. Ale nie do końca… Z ręką na sercu przyznaję, że już dawno żadna historia w grze komputerowej tak mnie nie poruszyła jak ta opowiedziana w BioShock. To właśnie dzięki niej z pozoru prosta i miejscami monotonna strzelanka nabiera głębi i zyskuję duszę.
Produkcja studia 2K jest jednym z pierwszych tytułów korzystających z silnika Unreal Engine 3. Jednak w przeciwieństwie do np. Rainbow Six Vegas, BioShock jest bardzo przyjazny dla sprzętu, a grafika przezeń oferowana jest wysokiej jakości. Naturalnie z małymi wyjątkami, na przykład w postaci miejscami słabych tekstur. Ogólne jednak wrażenie jest bardzo dobre dzięki dużej dbałości o szczegóły, świetnie zrealizowanej wodzie i rewelacyjnej grze cieni.
Solidna optymalizacja sprawiła, że w dniu premiery do gry spokojnie mogły zasiąść osoby posiadające sprzęt klasy „mainstream” lub nawet poprzedniej generacji, i po delikatnej redukcji rozdzielczości cieszyć się maksymalnymi ustawieniami grafiki. Dziś karty graficzne w benchmarkach tej gry bezstresowo wyświetlają trzycyfrowe wyniki. A oto jak było kiedyś:
Pozostaje mieć nadzieję, że zbliżająca się kontynuacja znów porwie nas historią i zaskoczy wyśmienitą optymalizacją. Premiera Bioshock 2 planowana jest na pierwszy kwartał 2010 roku.