Battlefield: Bad Company 2
Bad Company 2 jest jednym z największych konkurentów dla serii Call of Duty. Jako gracz wcielamy się w jednego z żołnierzy i przechodzimy kolejno przygotowane przez twórców etapy. Świat gry osadzono na silniku graficznym Frosbite. Grafika może być generowana w: DirectX 9, 10 lub 11 - w zależności od posiadanego przez nas układu graficznego. Jakość grafiki stoi na wysokim poziomie, cały otaczający nas świat jest szczegółowy i wykonany z dużą starannością, choć nie uniknięto miejsc ze słabszą jakością tekstur. Zobacz artykuł Bad Company 2 - recenzja i testy wydajności.
BattleField: Bad Company 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 106 78 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 105 81 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 105 86 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 103 81 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 88 75 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 73 57 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 72 59 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 69 54 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 68 56 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 66 50 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
BattleField: Bad Company 2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 98 74 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 96 73 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 91 74 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 89 71 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 74 62 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 63 50 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 61 51 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 58 46 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 58 45 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 54 46 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Bad Company 2 nie należy do gier wyciskających ostatnie soki z kart graficznych, ale na płynną grę w najwyższych trybach można pozwolić sobie zazwyczaj na mocnych układach. Żadnych trudności z zachowaniem bardzo płynnej animacji nie miał komputer testowy z GeForce GTX 460 SLI oraz z Radeon 6850 CF. Obie konfiguracje oferują wydajność na zbliżonym poziomie, choć w ustawieniu obrazu 1920x1200 zestaw GeForce osiągnął nieco wyższy końcowy wynik.
Trzeba zwrócić uwagę jak dużo zyskuje się na wydajności po dołożeniu drugiego akceleratora. Wzrost jest godny uwagi. Liczba generowanych kl./s jest znacząco większa.
Crysis
Crysis pomimo długiej obecności na rynku nadal świetnie nadaje się do testów kart graficznych. Oferuje znakomitą grafikę i wykorzystuje nowoczesne techniki wyświetlania obrazu. Stawia niestety spore wyzwanie dla procesorów i kart graficznych.
Crysis - DX10
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 44 23 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 43 23 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 43 32 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 40 30 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 36 29 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 34 28 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 34 25 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 29 24 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 28 21 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 41 22 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 39 22 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 35 28 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 34 23 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 29 24 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 28 23 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 28 20 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 24 19 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 22 18 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Niedługo miną cztery lata od daty wydania gry Crysis. Mimo to tylko najnowsze i najmocniejsze akceleratory pozwalają na płynną grę w trybie 1920x1200 z zachowaniem wysokich detali graficznych. Nasze dwa zespoły szczyciły się sporą średnią liczbą kl./s, ale tylko konfiguracja z GeForce’ami nie notowała dużych spadków animacji. W przypadku Radeonów 6850 w trybie CF, podobnie zresztą jak Radeon 5970, co chwilę następował spadek wyświetlanych kl./s. W rezultacie, pomimo niższej średniej liczby klatek na platformie z GeForce, to właśnie na niej grało się przyjemniej.
Cieszy natomiast fakt w jakim stopniu została wykorzystana moc z dodatkowego akceleratora graficznego. Przyrost szybkości działania gry w stosunku do tego samego komputera z jednym układem graficznym jest znaczny.
DiRT 2
Jak dotąd najnowsza część z serii Colin McRae. Podrasowany silnik z Grida jest elastyczny, dzięki czemu możemy pograć na starszych i wolniejszych układach graficznych. Jakość grafiki stoi na bardzo dobrym poziomie. Ponadto jest możliwość uruchomienia gry w DirectX 9.0c oraz DirectX 11. Zobacz artykuł DiRT 2 w DirectX 11 - jakość grafiki.
CMR: Dirt2 - DX11 - Chorwacja
1680x1050, Maks. Detale, AA x8, AF x16
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 122 109 |
Radeon 68501GB (775/1000) - CF | 117 106 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 112 100 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 111 101 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 92 82 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 79 70 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 73 66 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 73 64 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 65 57 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 63 57 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
CMR: Dirt2 - DX11 - Chorwacja
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16
Radeon 68501GB (775/1000) - CF | 106 92 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 105 92 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 99 90 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 97 86 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 77 69 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 70 62 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 61 53 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 56 49 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 55 48 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W DiRT 2 byliśmy świadkami niemal dwukrotnego wzrostu wydajności po dołożeniu kolejnego akceleratora graficznego. Zrobiło to na nas duże wrażenie. W ten sposób dwa Radeony 6850 lub dwa GeForce’y GTX 460 są w stanie osiągać wyniki lepsze niż kilkaset złotych droższe modele GeForce GTX 580 czy Radeon 5970.
Gothic 4 Demo
Uwaga, testy wykonaliśmy w wersji demo! Jest to już czwarta część tej dobrej przygodówki. Świat w grze jest bardzo kolorowy, czasami przypomina TES IV: Oblivion. Szczegółowość poszczególnych obiektów jest bardzo dobra. Roślinność, budynki i dość rozległe tereny wpływają na obciążenie komputera. Gra znakomicie nadaje się do testów procesorów i kart graficznych. Szkoda, że Gothic 4 wykorzystuje tylko możliwości DirectX 10.
Gothic 4 Demo - DX10
1680x1050, Wysokie Detale, AF x16
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 64 47 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 64 45 |
Radeon 68501GB (775/1000) - CF | 56 35 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 50 40 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 48 37 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 47 38 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 43 34 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 40 33 |
Sapphire Radeon 6850 1GB (775/1000) | 39 33 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 37 30 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 36 29 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Gothic 4 Demo - DX10
1920x1200, Wysokie Detale, AF x16
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 57 45 |
Radeon 68501GB (775/1000) - CF | 56 32 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 54 43 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 45 38 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 41 34 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 40 33 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 37 30 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 34 29 |
Sapphire Radeon 6850 1GB (775/1000) | 33 29 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 31 25 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 30 24 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Radeon 6850 w trybie CrossFire pod względem średniej liczby kl./s miał takie same wyniki w rozdzielczościach 1680x1050 i 1920x1200. Być może zabrakło już mocy procesora komputera, choć dwa akceleratory GeForce GTX 460 działały w tych samych warunkach bez zarzutu. Oferowały wydajność niewiele mniejszą niż GeForce GTX 580. W przypadku tandemu Radeonów 6850 notowaliśmy sporadycznie spadki wyświetlanych kl./s. Wprawdzie nie były one częste i duże, ale np. Radeon 6870 pod tym względem prezentował się lepiej.