Mafia II
Jest to druga część gangsterskiej gry, która przenosi nas do miasta Empire Bay. Ulice tętniące życiem, mnóstwo ciekawych miejsc do zwiedzenia, interesujące misje do wykonania, pościgi, a do tego ładna grafika – to daje nam Mafia II. Sama gra nie ma ogromnych wymagań sprzętowych. Wystarczy średniej klasy komputer, aby móc się rozkoszować wysoką wydajnością. Zobacz artykuł Mafia II - recenzja i testy wydajności.
Mafia II - DX9
1680x1050, Maks. detale, PhysX wyłączony, AA włączone, AF x16
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 87 54 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 81 51 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 81 38 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 78 51 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 69 31 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 61 37 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 57 33 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 56 34 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 47 27 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 45 23 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Mafia II - DX9
1920x1200, Maks. detale, PhysX wyłączony, AA włączone, AF x16
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 69 41 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 66 36 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 64 40 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 63 29 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 56 32 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 51 28 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 47 26 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 45 27 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 38 22 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 35 17 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Mafia II również wykorzystała potencjał płynący z dodatkowego akceleratora graficznego w komputerze. Dwa Radeony 6850 dawały wyniki zbliżone do Radeona 5970 i GeForce'a GTX 580. Bardzo dobre osiągi mieliśmy także na platformie z GeForce GTX 460 w SLI, gdzie wyniki były na poziomie GeForce GTX 480. Zdarzały się na nim jednak sporadycznie spadki wyświetlanych kl./s.
Resident Evil 5
Gra dla fanów mordobić, zombie i oczywiście filmu o tym samym tytule. Pod względem technologicznym gra nie oferuje zaskakującej jakości grafiki, ale w zamian nie ma kolosalnych wymagań sprzętowych. Ponadto możemy w Resident Evil 5 włączyć generowanie obrazu w trybie DX10.
Resident Evil 5 - DX10
1680x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 193 144 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 180 132 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 147 110 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 144 112 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 126 90 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 121 90 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 113 83 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 98 72 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 96 74 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 79 61 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Resident Evil 5 - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 158 114 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 148 112 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 119 95 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 113 87 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 105 77 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 93 70 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 87 74 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 80 60 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 77 59 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 63 47 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Resident Evil 5 jest kolejnym tytułem, gdzie montaż drugiej karty graficznej powoduje ogromny wzrost wydajności. Dwa Radeony 6850 w trybie CrossFire były szybsze niż Radeon 5970. Podobnym rezultatem może pochwalić się zespół dwóch GeForce’ów GTX 460, które pokonały swojego jednoukładowego brata – GeForce’a GTX 580, choć nie dały już rady Radeonowi 5970.
STALKER: Zew Prypeci
Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 114 100 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 97 86 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 89 78 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 89 75 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 78 68 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 70 65 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 68 62 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 65 58 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 58 52 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 55 49 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 97 86 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 84 69 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 82 71 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 81 71 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 68 60 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 58 53 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 56 50 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 54 47 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 49 45 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 47 42 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Ta gra również spożytkowała moc płynącą z dwóch akceleratorów pracujących w tandemie. Wzrost jaki tutaj odnotowaliśmy na GeForce GTX 460 SLI pod względem średniej liczby kl./s jest niemal dwukrotny w porównaniu do pojedynczej karty graficznej. Nieco słabiej Stalker zareagował na dodanie kolejnego Radeona 6850, niemniej jednak przyrost liczby wyświetlanych kl./s jest bardzo duży.
Ogólna wydajność, czy to Radeonów 6850 w trybie CrossFire, czy to GeForce’ów w SLI jest bardzo wysoka. Takie konfiguracje oferują możliwości na poziomie Radeona 5970 i GeForce GTX 580, za które przyjdzie nam zapłacić więcej niż kupno dwóch kart graficznych GTX 460 1 GB lub HD 6850.
Metro 2033
Fani wszystkich części Stalkerów nie powinni przeoczyć tego tytułu. Metro 2033 przenosi nas do moskiewskiego metra oraz jego okolic gdzie się dzieje akcja. Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bowiem bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki! Zobacz artykuł Metro 2033 – recenzja i testy wydajności.
Metro 2033 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x0, AF x4
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 48 33 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 43 28 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 41 31 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 39 24 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 36 27 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 28 21 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 28 20 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 28 18 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 24 16 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 21 14 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 39 26 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 35 23 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 34 25 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 31 16 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 29 21 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 23 16 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 23 16 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 22 15 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 20 13 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 17 11 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W Metro 2033, przy ustawieniu grafiki na najwyższą jakość, dwie karty w jednym komputerze pozwoliły na utrzymanie dość płynnej animacji w rozdzielczości 1680x1050. W wyższej rozdzielczości, podobnie jak na innych akceleratorach, zaczyna brakować mocy. Zwłaszcza takie wrażenie odnieśliśmy na konfiguracji z dwoma układami graficznymi GeForce GTX 460, gdzie zdarzały się duże spadki wyświetlanych kl./s. Świetne rezultaty odnosił natomiast zespół dwóch Radeonów 6850 – wydajność powyżej GeForce’a GTX 580 i Radeona 5970.