Dokonaliśmy kilka dodatkowych testów na niższym taktowaniu procesora i przy dwóch aktywnych rdzeniach. Oto nasze rezultaty.
STALKER: Zew Prypeci - DX11 - HD 6850 CF
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz | 84 69 |
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz | 83 68 |
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz | 78 68 |
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz | 73 60 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11 - GTX 460 1GB SLI
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz | 97 86 |
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz | 94 85 |
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz | 94 77 |
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz | 90 76 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W przypadku dwóch Radeonów 6850 wydajność na 2. i 4. aktywnych rdzeniach przy częstotliwości taktowania 3,5 GHz jest praktycznie taka sama. Więcej na wydajności stracimy na nisko taktowanym 2 -rdzeniowym procesorze.
Inaczej sytuacja wygląda w przypadku kart graficznych GeForce GTX 460 SLI. Przy procesorze ustawionym na 2 rdzenie w Stalkerze odnotowaliśmy większe spadki wyświetlanych kl./s, natomiast średnia liczba niewiele się zmienia.
Battlefield: BC2 - DX11 - HD 6850 CF
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz | 98 74 |
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz | 92 62 |
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz | 92 61 |
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz | 82 51 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Battlefield: BC2 - DX11 - GTX 460 1GB SLI
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4
4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz | 89 71 |
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz | 86 69 |
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz | 85 70 |
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz | 81 67 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Ten tytuł na platformie z Radeonami 6850 CF reaguje na każde ruszenie parametrów pracy procesora. Wyłączenie dwóch rdzeni skutkuje znacznym spadkiem minimalnej liczby kl./s. Dość wyraźnie spada również szybkość animacji po obniżeniu częstotliwości taktowania procesora.
Konfiguracja z GeForce GTX 460 SLI nie reagowała aż tak poważnie na te zmiany. Niższa wydajność po wyłączeniu rdzeni lub po obniżeniu częstotliwości taktowania procesora jest tak mała, że w zasadzie pomijalna.
Gothic 4 Demo - DX10 - HD 6850 CF
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x16
4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz | 56 32 |
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz | 50 29 |
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz | 47 28 |
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz | 42 25 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Gothic 4 Demo - DX10 - GTX 460 1GB SLI
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4
4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz | 54 43 |
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz | 52 37 |
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz | 49 39 |
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz | 47 31 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Tym razem zmiany ustawień procesora poskutkowały obniżeniem wydajności zarówno na platformie z Radeonami 6850 CF, jak również na GeForce GTX 460 SLI. Dezaktywacja rdzeni bądź obniżenie częstotliwości taktowania procesora od razu wpływała na pogorszenie wyników w grze.
Crysis - DX10 - HD 6850 CF
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz | 41 22 |
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz | 39 21 |
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz | 35 18 |
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz | 32 17 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis - DX10 - GTX 460 1GB SLI
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz | 35 28 |
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz | 34 25 |
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz | 34 26 |
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz | 32 22 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W Crysis pożytek z czterech rdzeni procesora jest praktycznie żaden. Gra natomiast reaguje na zmiany jego częstotliwości taktowania, zwłaszcza pod względem wahań minimalnej liczby kl./s. To dotyczy zarówno konfiguracji z Radeonem 6850 CF, jak i GeForce GTX 460 SLI.
Metro 2033 - DX11 - HD 6850 CF
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4
4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz | 39 26 |
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz | 39 26 |
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz | 39 26 |
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz | 39 26 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11 - GTX 460 1GB SLI
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4
4 rdzenie, 8 wątków - 3,5 GHz | 31 16 |
4 rdzenie, 8 wątków - 2,66 GHz | 31 16 |
2 rdzenie, 4 wątki - 3,5 GHz | 31 16 |
2 rdzenie, 4 wątki - 2,66 GHz | 31 16 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Miejsce testowe, w którym robimy testy wydajnościowe dla akceleratorów graficznych, nie jest uzależnione od parametrów pracy procesora. Obojętnie, jak był on taktowany, czy miał aktywne 2 lub 4 rdzenie, wydajność pozostawała na tym samym poziomie.