Wszystko w rękach deweloperów
Nasze testy pokazały, że w grach, które korzystają z asynchronicznych obliczeń w przypadku karty AMD można sporo zyskać względem starszej wersji DirectX i to nawet w przypadku, gdy posiadamy relatywnie słaby procesor. Trudno jednak już teraz ocenić jak to będzie się przekładało na wydajność w przyszłych tytułach.
Tutaj najwięcej do powiedzenia mają deweloperzy. Na pierwsze testy gier opartych na popularnych silnikach ze wsparciem DirectX 12 przyjdzie poczekać. Najpewniej do premiery Battlefield 1, bowiem według zapowiedzi przedstawicieli EA wszystkie przyszłe tytuły studia będą wspierały (i wymagały) DX 12.
Przyszłość grania według Microsoftu
Od czasu premiery Windowsa 10 firma próbuje przekonać do niego graczy kusząc ich wydawaniem gier, które do tej pory były dostępne wyłącznie dla posiadaczy konsoli XboX One. Mowa tutaj o takich tytułach jak: Killer Instinct, Forza Motorsport 6: Apex, Gears of War czy Quantum Break.
Dodatkowo w trakcie tegorocznego E3 zapowiedziano całkiem pokaźną liczbę kolejnych tytułów wyłącznie dla Windows 10 / DirectX 12. Z ciekawszych z pewnością należy wymienić Battlefield 1, Forza Horizon 3 oraz Halo Wars 2. Patch DirectX 12 otrzyma również Total War: Warhammer. Widać więc wyraźnie, że producenci gier, powoli, ale zdecydowanie przechodzą na nowe API.
Przejście na DirectX 12 jest nieuniknione
Niezależnie od tego jak postrzegamy najnowszą wersję API Microsoftu, przesiadka na Windowsa 10 jeśli nie już teraz, to w najbliższej przyszłości stanie się koniecznością dla graczy. Nie ma bowiem wątpliwości, że to właśnie DirectX 12 stanie się standardem pośród deweloperów. I mowa tutaj o najdalej przyszłym roku.
Z ostatecznymi wnioskami wstrzymamy się do czasu kiedy to na rynku będzie dostępna większa liczba tytułów wspierających DX 12. Nie zmienia to jednak faktu, że korzyści z implementacji wspomnianego API w grach dla osób posiadających słabsze procesory w konkretnych produkcjach już teraz są znaczące.
Komentarze
59Nic dziwnego że dla wielu producentów gier zoptymalizowanie gry działającej na DirectX stanowi nie lada wyzwanie(np. Ubi).
Ale jedno mi nie daje spokoju, premiera GTX 1060 i spartaczony RX 480... w sumie to ta cena jest przerażająca... a miało być tak pięknie :'(
Zróbcie taki sam test przy użyciu GTX 1060 i RX480. jestem ciekaw czy nvidia poprawiła dx12 w swoich kartach.
Śmiesznie tu wypada ROTTR w ktorym w zaleznosci od testu raz DX12 jest szybszy, raz wolniejszy.
Podobno do BF1 ma byc zaimplementowany DX12, ale biorac pod uwage ze to dalej frostbite, to jego udział bedzie symboliczny.
Szkoda ze wzrost wydajnosci przy mocniejszych procesorach jest niewielki biorąc pod uwage obecne generacje zarówno CPU jak i GPU
https://www.youtube.com/watch?v=NEA5dwW9htc
dla porownania, 6700k + Fury X
https://www.youtube.com/watch?v=s9dIGqnYK_A
zobaczymy jak bedzie w finalnej wersji, na razie nie wyglada to za dobrze.
Pozdrawiam