Mało tego, nazywając WCG olimpiadą trzeba pamiętać o rosnących systematycznie nagrodach za zwycięstwa, gdyż w roku 2005 w puli nagród World Cyber Games znalazło się aż 425 000 dol.
Australijskie hostessy podczas krajowych eliminacji
Poza tym World Cyber Games ma szereg cech charakterystycznych dla najbardziej prestiżowych zawodów sportowych - dajmy na to - wybór miasta, któremu powierzana jest organizacja światowych finałów turnieju. Selekcja organizatora nie jest przypadkowa. Istnieją bowiem restrykcyjne zasady prowadzące do wyboru najlepszej oferty, uwzględniając:
- plany inwestycyjne
- istniejące udogodnienia
- infrastrukturę
- zdolności promocyjne miasta
Podobna procedura ma zastosowanie w przypadku wyboru organizatora różnorakich imprez rangi mistrzowskiej, na przykład Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Sugeruje ona więc profesjonalne podejście do tematu.
Co więcej, na tym podobieństwa z zawodami sportowymi się nie kończą, bo World Cyber Games ma nawet swoją oficjalną maskotkę na wzór chociażby Mistrzostw Świata w piłce nożnej – w 2006 roku maskotką Mistrzostw Świata w piłce nożnej był lew Goleo IV.
Oficjalna maskotka World Cyber Games.
Maskotka World Cyber Games nazywa się GameOn. Jej kolory symbolizują: świat wirtualny, rzeczywistość i społeczeństwo. Natomiast trzy różne wyrazy twarzy GameOn odnoszą się do: abstynencji, ciekawości i zadowolenia. Wydłużona lewa noga maskotki to znak pewności i gotowości na wyzwania jakie czekają na światowej klasy gracza komputerowego.
Logo WCG ma związek z flagą olimpijską. Zawiera fragmenty jej kół w kolorach: czerwonym, niebieskim, żółtym, zielonym i czarnym. Takie zestawienie barw to graficzna ilustracja globalnego świata World Cyber Games, gdzie liczy się radosna interakcja w pokoju i harmonii.
Logo World Cyber Games
Organizatorzy World Cyber Games zadbali nie tylko o logo i maskotkę. WCG szczyci się bowiem nawet własnym hymnem pod tytułem „Beyond The Game”. Traktuje on, oczywiście, o rozgrywce komputerowej, demonstrowaniu własnej odmienności i World Cyber Games. Hymn zawodów sportowych to dosyć codzienna sytuacja. Przykładem służyć tu może hymn piłkarskiej ligi mistrzów, UEFA Champions League.
Hymn World Cyber Games i kilka ujęć z finałów światowych
Logo, maskotka i tym podobne, to część uwidaczniania strategii gospodarczej poprzez wzór. Sprawne posługiwanie się znakiem może wesprzeć działania nakierowane na zdobycie i utrzymanie przewagi nad konkurencją – nie ulega wątpliwości, że to działania z zakresu Public Relations. O tym, że mają one wymierny efekt świadczy sukcesywny rozwój World Cyber Games pod względem:
- ilości gier w jakie rywalizują gracze komputerowi
- liczby krajów organizujących eliminacje do światowych finałów
- listy uczestników turnieju
Rozwój imprezy prezentuje poniższa tabela.
Rozwój World Cyber Games | ||||
Rok | Organizator | Kraje | Ilość gier | Liczba graczy |
2000 | Seul | 17 | 4 | 168.000 |
2001 | Seul | 37 | 6 | 389.000 |
2002 | Daejeon | 45 | 6 | 450.000 |
2003 | Seul | 55 | 7 | 600.000 |
2004 | San Francisco | 63 | 8 | 1.000.000 |
2005 | Singapur | 67 | 8 | 1.250.000 |
2006 | Monza | 70 | 8 | 1.300.000 |
2007 | Seatle | 74 | 12 | Brak danych |
2008 | Berlin | Brak danych | Brak danych | Brak danych |
World Cyber Games ma cechy profesjonalnej imprezy sportowej, w głównej mierze: cenne nagrody, symbole i ogólnoświatowy zasięg. Rzec by można, że niewiele różni się od tradycyjnych Igrzysk Olimpijskich, które przecież mają charakter międzynarodowy i są rozgrywane regularnie w różnych państwach. Nadto WCG – za sprawą swych idei wyrażonych między innymi w logo – nawiązuje do pokoju, który odgrywa niebagatelną rolę pośród fundamentalnych zasad olimpizmu.