Kolejna pozycja w naszym zestawieniu, która określana jest mianem "gry komputerowej", choć jej początki sięgają na długo przed popularyzacją komputerów, a tym bardziej - przed narodzeniem się idei powszechnego używania ich do gier.
W kontekście zamieszczonego powyżej obrazka zabrzmi to nieco dowcipnie, niemniej autor Space Invaders podczas prac nad tą produkcją czerpał inspirację także z filmu Gwiezdne Wojny. Zabawa sprowadzała się do odpierania wstręnych najeźdźców z kosmosu, którzy przy znacznej przewadze liczebnej postanowili zaatakować (prawdopodobnie) naszą planetę. Dzielny statek śmiałków wyruszył im na spotkanie, a reszty można się w zasadzie domyślić.
Space Invaders narodzili się w Japonii w umyśle Tomohiro Nishikado w 1978 roku, jednak krótko po premierze sprzedał on licencję firmie Midway Games. Prawdziwy sukces przyszedł dwa lata później, kiedy wydawcą było już dobrze znane Atari. Koncern przeniósł grę z automatów na swoją autorską platformę Atari 2600 i był to strzał w dziesiątkę - sprzedaż urządzenia zwiększyła się czterokrotnie. Na zachodzie Kosmiczni Najeźdźcy razem z Pongiem stanowili wówczas marzenie każdego dobijającego dziś do czterdziestki gracza.
Space Invaders powszechnie uważani są za jedną z najistotniejszych produkcji w przemyśle gier komputerowych, a prestiżowe czasopisma i portale na każdym kroku podkreślają ich wyjątkową rolę oraz zrewolucjonizowanie postrzegania kwestii elektronicznej rozgrywki. Swoje miejsce Najeźdźcy znaleźli także w Księdze Rekordów Guinnessa, m.in. w gronie najlepiej ocenianych produkcji na automaty, natomiast "bohaterowie" gry stali się jednym z wciąż żywych symboli komputeryzacji.
Ciekawostka: Aby zaprojektować grę Nishikado musiał najpierw zaprojektować... narzędzia konieczne do pracy! Dostępne wówczas mikroprocesory nie były dostatecznie wydajne.