Obecnie panujące trendy w branży elektronicznej rozrywki wyraźnie pokazują, że sektorem tym rządzą ogromne pieniądze. Wydawcy to jednak nie instytucje charytatywne, więc trudno ich winić za to, że chcą zarabiać. Pytanie tylko o granice ich uczciwości w określaniu cen oraz przyzwoitości w wypowiedziach na temat dalszej polityki cenowej.
Prezes Activision Bobby Kotick przeszedł już do historii, stwierdzając w zeszłym roku, że gdyby to od niego zależało, ceny gier przekroczyłyby barierę 200 dolarów od sztuki. Ta niefortunna wypowiedź wydaje się może nieco śmieszna, lecz niestety ostatnie działania koncernu potwierdziły, że taka jest właśnie ogólna polityka firmy. Co gorsze, z decyzjami Activision liczą się inni wydawcy, a to przecież oni bezpośrednio wypływają na kształt całej branży.
Czy wiesz, jak powstaje gra? |
Dobrze chociaż, że wśród tylu trendów znalazły się i takie, które dodają grom atrakcyjności, a nam, graczom – przyjemności z zabawy. I choć w zestawieniu jest ich stosunkowo niewiele, producenci gier i ich wydawcy z pewnością będą w przyszłości zabiegać o to, aby było ich jak najwięcej. Od tego zależy przecież ich dalszy byt. Innymi słowy – wszyscy jedziemy na tym samym wózku.
Polecane teksty gamingowe:
Najbardziej pożądane gry 2010 roku Mafia 2, Max Payne 3, Crysis 2, Batman: Arkham Asylum 2 i... można tak długo wymieniać. Oto najlepsze hity, które już trafiły lub trafią na rynek w tym roku. Jesteś graczem? Więc musisz je znać! | |
Gramy w przeglądarce - 30 świetnych gier flash Mirror's Edge 2D, Tetris z fabułą, trzy wesołe owieczki i - uwaga - Najtrudniejsza Gra na Świecie. A wszystko uruchamiane w przeglądarce WWW. Czas się trochę rozerwać! | |
Najbardziej wpływowe osobistości w branży gier Za wielkimi zmianami stoją wizjonerzy, którym zawdzięczamy obecną branżę gier, oraz nieśmiertelne klasyki. Oto piętnaście osób, których dokonania były kamieniami milowymi. |
Komentarze
36Nurtuje mnie jedno pytanie: czy autorem jest osoba niewierząca?
Artykuł dobry :P w grach nie chodzi o grafikę tylko grywalność, której jest mniej niż kiedyś :) chociaż grafika też nie może być zła. Czekam tylko na The Blur :>>
Ciekawie bedzie jak kiedys upowszechni się ten OnLive, gracze napędzający rynek hardware odpuszcza sobie super wydajne karty bo na co im jezeli wystarczy im łącze 5Mb. Chociaz jakis tam popyt zawsze pozostanie
Czego IMO zabraklo w artykule:
* Odgrzewanych kotletow czyli "nowych" gier na przykladowo 4-letnim unreal engine 3.0 lub jeszcze starszym soursie.
* Warto wspomniec o pomysle EA z darmowym Need 4 Speed'em ktory wzamian za darmowa rozgrywke ma wyswietlac reklamy.
* Blokowania postepu technicznego gier przez konsole. Kiedys mala moc obliczeniowa krepowala rece programistow a teraz gdy mamy potezne CPU oraz GPU oraz wystarczajaca ilosc pamiec to producenci musza rezygnowac z nowosci bo konsole niepodolaja. Prawdziwa rewolucja w sektorze gier na PC rozpocznie sie nie z nowa wesja DirectX lecz wtedy gdy wyjdzie PS4 i nowy xbox.