Procesor
Test był przeprowadzany na podobnych zasadach jak testy graficzne. Polegał na pokonaniu określonego dystansu połączonego z eliminacją wrogów. Ustawienia minimalne (zgodne z tabelą ustawień), rozdzielczość 1280x1024. Karta użyta do testu to HD 5850.
SNIPER - Ghost Warrior: 1280x1024, Minimalne
Intel Core i7 965 4 rdzenie @3,7 GHz | 207 |
Intel Core i7 965 2 rdzenie @3,7 GHz | 190 |
Intel Core i7 965 4 rdzenie @3 GHz | 187 |
Intel Core i7 965 3 rdzenie @3,7 GHz | 184 |
Intel Core i7 965 1 rdzeń @3,7 GHz | 180 |
Intel Core i7 965 1 rdzeń @3 GHz | 160 |
Intel Core i7 965 3 rdzenie @3 GHz | 155 |
Intel Core i7 965 2 rdzenie @3 GHz | 155 |
Różnice są stosunkowo niewielkie. Przy ustawieniach maksymalnych różnice były oczywiście jeszcze mniejsze. Świadczy to o dobrej optymalizacji silnika gry. Płynnością rozgrywki rozkoszować się będą mogli nawet posiadacze starszych jedno- i dwurdzeniowych procesorów.
Pamięć RAM
Testy RAM przeprowadziłem zarówno przy ustawieniach maksymalnych, jak i minimalnych, odpowiednio w rozdzielczościach 1920x1200 oraz 1280x1024. Procedura jak w teście procesora. Kartą użytą do testu był HD 5850.
SNIPER - Ghost Warrior: 1920x1200, Wysokie
4 GB @1600 MHz | 89 |
4 GB @1333 MHz | 89 |
2 GB @1600 MHz | 79 |
2 GB @1333 MHz | 79 |
Dodatkowe 2 GB RAM zrobią dużą różnicę - 10 dodatkowych kl./s znacznie poprawi komfort rozgrywki. Dla sporej grupy profesjonalnych graczy w FPS-ach dopiero wartości oscylujące w granicach 80-100 są w stu procentach komfortowe.
SNIPER - Ghost Warrior: 1280x1024, Minimalne
4 GB @1600 MHz | 206 |
4 GB @1333 MHz | 206 |
2 GB @1600 MHz | 169 |
2 GB @1333 MHz | 169 |
Przy ustawieniach minimalnych różnica nie jest może odczuwalna, ale widać ją na wykresach. Po raz kolejny potwierdzamy więc, że 4 GB pamięci RAM przydadzą się przy grze w Snipera.
Dowodzimy także po raz kolejny, że taktowanie pamięci nie ma żadnego wpływu na płynność animacji w grze.
Test Vintage
SNIPER - Ghost Warrior: 1024x768, Minimalne
8400 GS @640x480 | 17 12 |
8400 GS @800x600 | 14 10 |
8400 GS @1024x768 | 11 7 |
8400 GS @1280x1024 | 8 5 |
Minimalną rozdzielczościa, jaką możemy wybrać wewnątrz gry, jest 1024x768. GeForce 8400 GS niestety nie radził sobie nawet przy takich ustawieniach, więc za pomocą drobnej sztuczki chciałem sprawdzić czy pogramy chociaż w stylu retro. Ustawiłem rozdzielczość na 640x480, przeżywając przy tym spory zawód. Średnia liczba klatek na sekundę wyniosła 17. Jak się zapewne domyślacie, na ekranie zamiast wartkiej akcji wyświetlany był pokaz slajdów. GeForce 8400 GS okazał się za słaby.