Teselacja
Jak dotąd wydajność Radeonów w teselacji, przynajmniej w wyspecjalizowanych benchmarkach, ustępowała kartom GeForce, choć w grach wykorzystujących tą technologię różnice się zacierały. Wyjątkiem tutaj może być jednak Crysis 2 w trybie DirectX 11, który nawet na wydajnym Radeonie HD 6970 działał wyjątkowo przeciętnie. W sieci możemy znaleźć wiele porad, jak poprawić ten stan, właśnie m.in. poprzez wyłączenie teselacji. W każdym bądź razie unowocześniona architektura wprowadza nowy silnik, a co za tym idzie lepsze właściwości Radeonów 7000 w grach z tą technologią. AMD podaje, że wzrost wydajności w stosunku do HD 6900 może być nawet czterokrotny.
Partially Resident Textures
Nowość, z której w głównej mierze mogą skorzystać programiści. PRT polega nad lepszym zarządzaniu teksturami umieszczanymi w pamięci operacyjnej. Tekstury są dzielone w pamięci i można uzyskać do nich szybki dostęp (coś na wzór pamięci podręcznej). Wykorzystanie PRT pozwoli na mniejsze zapotrzebowanie pojemności pamięci i stosowanie tekstur o większej rozdzielczości. W rezultacie, będziemy mogli zobaczyć gry o lepszej jakości tekstur.
AMD ZeroCore Power Technology
AMD ZeroCore Power przyda się zwłaszcza tym, którzy odchodzą od komputera na dłuższy czas. To idealne rozwiązanie dla użytkowników gier Steam, gdzie czasami trzeba pobrać kilkanaście gigabajtów danych. ZeroCore aktywuje się w momencie przejścia monitora w stan czuwania. Wówczas karta graficzna może pobierać zaledwie 3 W. Przy okazji wentylator zatrzymuje się, nie wytwarzając przy tym żadnego hałasu. Sprawdziliśmy w praktyce - funkcja działa bez zarzutu.
Podkręcanie
Wielu z nas tuż po instalacji karty i zapoznaniu się z jej możliwościami, zabiera się podkręcanie. AMD ustaliło pracę układu graficznego na poziomie 925 MHz. Zapowiada się jednak, że większość egzemplarzy HD 7970 będzie mogła pracować z taktowaniem co najmniej 1000 MHz lub nawet więcej. Już teraz możemy zdradzić, że nasz sampel testowy osiągnął taktowanie znacznie powyżej tej wartości.