Silnik graficzny Stalkera: ZP potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER: Zew Prypeci DX11 - 1680x1050, Max Detail
Aniso-x16, AA x4
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 64 55 |
Palit GTS 450 1GB (930/1000) | 59 52 |
ASUS GTS 450 1GB (925/1000) | 59 52 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 52 46 |
Radeon 5770 1GB (850/1200) | 45 40 |
Radeon 5750 1GB (700/1150) | 38 33 |
GeForce GTX 260 896MB (575/999) DX10 | 50 44 |
średnie fps minimalne fps |
STALKER: Zew Prypeci DX11 - 1920x1200, Max Detail
Aniso-x16, AA-x4
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 52 44 |
Palit GTS 450 1GB (930/1000) | 47 41 |
ASUS GTS 450 1GB (925/1000) | 47 41 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 44 39 |
Radeon 5770 1GB (850/1200) | 39 36 |
Radeon 5750 1GB (700/1150) | 34 30 |
GeForce GTX 260 896MB (575/999) DX10 | 41 37 |
średnie fps minimalne fps |
W tym tytule główni bohaterowie artykułu działają na tyle sprawnie, że w tyle został nie tylko układ HD 5770, ale i znacznie droższy HD 5830. Nie występowały duże spadki wydajności, dzięki czemu grało się komfortowo. Ponadto, dzięki fabrycznemu podkręceniu, układy GTS 450 zbliżyły się do GeForce’a GTX 460.