Gra oferuje bardzo dużą paletę zaawansowanych ustawień grafiki. Co może okazać się bardzo pomocne dla osób, które np. kosztem lepszej jakości tekstur będą chciały zdecydować się na zmniejszenie precyzji pixel shadera, czy wyłączenie cieni obiektów. Opcji jest dużo, więc metodą prób i błędów każdy powinien znaleźć optymalne ustawienia dla swojego systemu, godząc spadek jakości obrazu z przyzwoitą wydajnością.
My jednak przebadaliśmy kilka opcji, które będą miały największy wpływ na spadek/wzrost framerate'u, a będą to:
Antyaliasing - trybów jest zawsze tyle, na ile pozwala nasza karta graficzna. Wyjątkiem od reguły są tu karty ATI HD, dla których tryby 8x i 16x trzeba wybierać z poziomu sterownika.
Jeżeli AA x2, w przypadku kart ATI HD, nie obciąża znacznie GPU, to już przełączenie na x4 powoduje spadek kart tego producenta w hierarchii wydajności zdecydowanie za układy nvidia. Tryb x8 to już zupełna porażka w wykonaniu "czerwonych". W przypadku tych układów zapomnijmy, póki co, że taka opcja nawet istnieje ...
Pixel Shader - precyzja pixel shadera. Ta opcja zdecydowanie wywiera największy wpływ na wydajność. Zmniejszenie ustawienia z HIGH na LOW, powoduje ogromny wzrost fps'ów, co w niektórych warunkach może przynieść nam nawet 50% zysku! Neleży zauważyć, że przełączenie pixel shadera na niską precyzję uniemożliwia stosowanie takich efektów jak: miękkie cienie, Bloom, fale gorącego powietrza, dodatkowe przetwarzanie efektów, korekcję bufora Z, czy wyświetlanie kraterów po eksplozjach.
Niestety obraz znacznie traci na jakości, właściwie można pokusić się o stwierdzenie, że "zabija" nam całą przyjemność obcowania z grą, a przecież nie o to chodzi ...
Pixel Shader LOW
Pixel shader HIGH