Platforma: | PC, Xbox360, PS3 |
Wydawca: | Ubisoft |
Premiera: | 24 października 2008 |
Sequel jednej z największych niespodzianek 2004 roku, czyli Far Cry. Jak wszyscy dobrze wiemy, to kontynuacja tylko z nazwy, ponieważ prawdziwym następcą Far Cry jest Crysis. Ubisoft, mający prawa do marki FC, zadanie stworzenia „kontynuacji” powierzył swojemu wewnętrznemu studiu Ubisoft Montreal. Chłopaki mieli przed sobą nie lada wyzwanie, gdyż oczekiwania wobec tego tytułu były przeogromne.
Akcja Far Cry 2 rzuca nas w sam środek afrykańskiego konfliktu pomiędzy dwoma frakcjami. Fabuła jest niezła, przywodzi nieco na myśl film „Pan życia i śmierci” z Nicholasem Cage’m. Sama gra uzyskała dobre recenzje, jednak u graczy wzbudziła mieszane uczucia ze względu na część przyjętych rozwiązań, jak np. odnawianie się wrogów na posterunkach, które wzbudziły sporo kontrowersji.
Silnik użyty w FC2, nazwany Dunia, to solidny kawałek kodu. Oferuje bardzo ładny dynamiczny cykl dnia i nocy, bujną florę i faunę, świetnie zrealizowaną wodę, cienie i HDR. Na dodatek mamy algorytmy odpowiedzialne za wiatr i rozprzestrzenianie się ognia. Fakt, grafika w Far Cry 2 jest nieco gorsza od tej, którą pochwalić się może Crysis, jednak w najwyższych ustawieniach różnica nie jest duża, za to gra działa niemal dwa razy szybciej niż tytuł autorstwa Crytek. Spójrzcie sami:
Posiadacze bardzo wydajnych konfiguracji mogą bez problemu atakować najwyższe ustawienia. Dodatkowo warto podkreślić, że jeśli nie dysponujemy najnowszym sprzętem, również możemy pograć, choćby na ustawieniach wysokich, czyli o dwa szczebelki niżej. Nie ma między nimi tak dużej różnicy w wyglądzie jak pomiędzy Very High a Medium w Crysis (także 2 szczebelki). Silnik zoptymalizowany jest naprawdę dobrze i szkoda, że póki co został wykorzystany tylko w jednej grze.