Data urodzenia | 5 maja 1959 |
Obecne stanowisko | Dyrektor Kreatywny w europejskim odziale Microsoft Game Studios |
Najsłynniejsze gry | seria Populous, seria Syndicate, Theme Park, Dungeon Keeper, seria Fable |
W odróżnieniu od innych wielkich nazwisk w przemyśle gier, droga zawodowa Molyneuxa jest prosta i nieskomplikowana. Najpierw Bullfrog, później Lionhead Studio i to by było na tyle. W międzyczasie „panu żabce” zdarzyło się również być wiceprezesem Electronic Arts.
Peter „niepoprawny optymista” Molyneux od początku swojej kariery miał hurraoptymistyczne podejście do sygnowanych własnym nazwiskiem projektów. Złą sławę przyniosły mu Black&White i Fable. Choć obie pozycje były co najmniej dobre, to nie spełniły pokładanych w nich nadziei. Gracze oraz recenzenci całkiem słusznie narzekali na niedotrzymanie obietnic składanych przez Petera w wywiadach i na konferencjach. Szumne zapowiedzi tylko potęgowały apetyt graczy. Już po premierach zawód był proporcjonalny do oczekiwań, a więc ogromny.
Molyneux to niezwykle barwna i medialna postać, a takie zawsze dobrze się sprzedają. Jeśli dołożyć do tego intelektualny potencjał wyjdzie z tego prawdziwie wybuchowa mieszanka. Oprócz wspomnianych dwóch „wpadek” projektant ma na koncie sporo sukcesów, aby wymienić tylko Fable 2 które jest niejako rekompensatą dla graczy za część pierwszą. Nie bez znaczenia pozostają zasługi twórcy na polu strategii i gier ekonomicznych za które między innymi został odznaczony orderem Imperium Brytyjskiego w 2004 roku.