Trudno znaleźć osobę, która na swoim komputerze nie odtwarza żadnych multimediów. Do tej roli możemy wykorzystać standardowo instalowaną z systemem aplikację, jak na przykład Windows Media Player. Każdy jednak ma zupełnie inne wymagania. Na szczęście jednak w internecie znaleźć możemy ogrom różnych odtwarzaczy filmowych. Jedne standardowo wykorzystamy do uruchomienia zapisanych na dysku filmów, inne do tych nadawanych w sieci. Jeszcze inne aplikacje posłużyć nam mogą zaś jako narzędzie do produkcji właśnych filmików czy animacji. Listę najciekawszych tego typu programów znajdziecie właśnie tutaj.
AllPlayer |
AllPlayer samodzielnie korzysta z biblioteki DirectX. Obsługuje też najnowsze standardy dźwięku przestrzennego. Twórcy chwalą się również doskonałą obsługą napisów, a dokładniej funkcją Inteligentne napisy, która potrafi opóźnić ich wyświetlanie tak, by osoby wolniej czytające zrozumiały wszystkie kwestie. AllPlayer może również współpracować z syntezatorami mowy, dzięki czemu z filmu z napisami jednym kliknięciem zrobimy film lektorowany.
CamStudio |
Do klipów wideo dodać możemy również odtwarzane dźwięki. Program rejestruje pulpit w 100%. Nie pomija takich elementów jak kursor myszy, kursor przy wpisywaniu tekstu czy wyświetlane dymki. Zarejestrowany materiał jest też wolny od różnych błędów. Opcją w programie jest też rejestrowanie tylko ustalonej części pulpitu lub konwersja nagranych plików do formatu Flash (SWF).
Miro |
Poza tym program dalej jest świetnym odtwarzaczem flmowym. Odsługuje oglądanie na pełnym ekranie, przewijanie, pauzowanie, tworzenie list odtwarzania i zarządzanie zgromadzonymi plikami multimedialnymi. Miro obsługuje też sieć BitTorrent, z której może pobierać filmy i zapisywać je na dysku twardym.
Pencil |
Obrazy powstają dzięki wykorzystaniu narzędzi takich jak ołówek, pędzel czy wypełnienie. Następnie działać możemy na nie wieloma modyfikatorami, jak skalowanie, zmiana krycia czy koloru. Grafik ma także do dyspozycji warstwy wektorowe, kamery i wspomniane narzędzie do edycji ścieżki dźwiękowej. Gotowe animacje możemy zaś zapisać do pliku Flash, sekwencji obrazów, filmu czy X-Sheet.