3DMark Vantage
3DMark Vantage - GPU Score
Performance
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | 36104 |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | 36042 |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | 33740 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 33738 |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | 33701 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 27454 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 25519 |
Runda pierwsza odbyła się w 3DMark Vantage. GeForce GTX 680 osiągnął w nim blisko 33738 punktów, czyli tylko o 37 punktów lepiej od Radeona 7970. Ciekawe, jak karta poradzi sobie w innych testach.
3DMark 11
3DMark 11 - Ogólny wynik
Performance - Średni
Radeon 6990 4GB (880/1250) | 9576 |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | 9016 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 8613 |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | 8610 |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | 7753 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 6699 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 6565 |
3DMark 11 - Graphics
Performance - Średni
Radeon 6990 4GB (880/1250) | 10777 |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | 9538 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 9007 |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | 9006 |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | 7782 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 6530 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 6335 |
Tym razem nowość firmy Nvidia poradziła sobie zdecydowanie lepiej, niż w poprzednim benchmarku. Końcowy wynik w 3DMark 11 wyniósł ok. 8600 punktów, co oznacza bardzo dużą przewagę nad swoim rywalem. Oprócz tego, GeForce GTX 680 wypadł całkiem nieźle na tle dwurdzeniowego GeForce GTX 590, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę różnice cenowe obu kart graficznych.
Heaven Benchmark 2.5
Heaven Benchmark 2.5 - DX11
1920x1080 Normal Tesselation
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | 91 |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | 86 |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | 83 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 83 |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | 70 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 61 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 56 |
Heaven Benchmark 2.5 - DX11
1920x1080 Extreme Tesselation
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | 70 |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | 66 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 66 |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | 58 |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | 52 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 45 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 44 |
Zanim przejdziemy do porównań w grach, zapoznajmy się z rezultatami w teście badającym wydajność układów graficznych w teselacji. Tym bardziej, że Nvidia chwali się z dużej przewagi nad Radeonem 7970. Pierwszy wykres przedstawia średni poziom teselowanych obiektów i tutaj GeForce GTX 680 wyświetlał bardzo płynny obraz, zaś wynik końcowy testu był lepszy od Radeona 7970 o 13 kl./s. Sporą przewagę karta uzyskał nad poprzednikiem – GeForce GTX 580 w tym porównaniu jest najsłabszym akceleratorem.
Najnowszy układ „zielonych” świetnie spisał się także w trudniejszym teście, gdzie teselacja była na najwyższym poziomie. Od GTX 680 lepszy był tylko GTX 590, zaś HD 7970 musiał uznać wyższość swojego konkurenta.
GeForce GTX 680 spisał się tutaj co najmniej bardzo dobrze i lepiej od akceleratorów firmy AMD. Niemniej jednak należy cały czas pamiętać o tym, że współczesne gry nie mają aż takiego stopnia skomplikowania scen pod względem teselacji.