Przez chwilę mieliśmy dwa akceleratory graficzne GeForce GTX 680. Jeden z nich, to układ referencyjny, drugi zaś to konstrukcja firmy Zotac. Postanowiliśmy sprawdzić, jak dwa GTX’y 680 poradzą sobie w tandemie. Instalacja przebiegła bez żadnych kłopotów, system i sterowniki poprawnie rozpoznały dwie karty zamontowane na płycie głównej. Jedyne, co trzeba było zrobić własnoręcznie, to w opcjach sterownika uaktywnić tryb SLI.
Po konfiguracji sprawdziliśmy wydajność w kilku wybranych testach, aby pokazać wam, jaką wydajnością może dysponować zespół dwóch Keplerów. Dodatkowo, po tych testach można wnioskować, jaką wydajność mogą mieć dwurdzeniowe akceleratory z serii GTX 600.
3DMark 11 - Ogólny wynik
Performance - Średni
GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) | 13621 |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | 9576 |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | 9016 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 8613 |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | 8610 |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | 7753 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 6699 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 6565 |
3DMark 11 - Graphics
Performance - Średni
GeForce 680 2GB SLI (1006/1500) | 18136 |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | 10777 |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | 9538 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 9007 |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | 9006 |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | 7782 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 6530 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 6335 |
BattleField 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16
GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) | 103 84 |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | 62 52 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 55 43 |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | 55 43 |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | 49 39 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 41 35 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 41 32 |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | 29 23 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16
GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) | 71 48 |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | 47 37 |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | 45 23 |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | 42 22 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 40 28 |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | 40 28 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 35 20 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 32 22 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Dirt 3 - DX11 - Norwegia
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16
GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) | 98 87 |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | 71 65 |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | 67 60 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 65 59 |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | 65 59 |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | 53 50 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 47 43 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 43 40 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Hard Reset - DX9
2560x1600, Ultra, AA x4, AF x16
GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) | 87 55 |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | 57 39 |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | 51 32 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 47 31 |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | 47 31 |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | 41 26 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 36 23 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 33 22 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16
GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) | 40 28 |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | 32 22 |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | 31 19 |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | 24 18 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 23 17 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 23 15 |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | 23 15 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 20 14 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Tym razem rozdzielczość obrazu 2560x1600 pikseli nie stanowiła już problemy ze zbyt niską liczbą kl./s. Nawet Crysis 2 i Hard Reset były grywalne. Nawet Metro 2033 wyraźnie przyspieszyło, choć średnia liczba kl./s na poziomie 40 nie jest szczytem marzeń każdego gracza :).
Niemniej jednak, aby mieć tak dobrą wydajność w grach, należy wydać ok. 4400 zł na same karty graficzne. Jesteśmy ciekawi, jakimi możliwościami będzie dysponował dwurdzeniowy Radeon z serii HD 7000.