Przez chwilę mieliśmy dwa akceleratory graficzne GeForce GTX 680. Jeden z nich, to układ referencyjny, drugi zaś to konstrukcja firmy Zotac. Postanowiliśmy sprawdzić, jak dwa GTX’y 680 poradzą sobie w tandemie. Instalacja przebiegła bez żadnych kłopotów, system i sterowniki poprawnie rozpoznały dwie karty zamontowane na płycie głównej. Jedyne, co trzeba było zrobić własnoręcznie, to w opcjach sterownika uaktywnić tryb SLI.
Po konfiguracji sprawdziliśmy wydajność w kilku wybranych testach, aby pokazać wam, jaką wydajnością może dysponować zespół dwóch Keplerów. Dodatkowo, po tych testach można wnioskować, jaką wydajność mogą mieć dwurdzeniowe akceleratory z serii GTX 600.
3DMark 11 - Ogólny wynik
Performance - Średni
GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) | ![]() |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | ![]() |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | ![]() |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | ![]() |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | ![]() |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | ![]() |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | ![]() |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | ![]() |
3DMark 11 - Graphics
Performance - Średni
GeForce 680 2GB SLI (1006/1500) | ![]() |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | ![]() |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | ![]() |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | ![]() |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | ![]() |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | ![]() |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | ![]() |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | ![]() |
BattleField 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16
GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | ![]() ![]() |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | ![]() ![]() |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | ![]() ![]() |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | ![]() ![]() |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Crysis 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16
GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | ![]() ![]() |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | ![]() ![]() |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | ![]() ![]() |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | ![]() ![]() |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Dirt 3 - DX11 - Norwegia
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16
GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) | ![]() ![]() |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | ![]() ![]() |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | ![]() ![]() |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | ![]() ![]() |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Hard Reset - DX9
2560x1600, Ultra, AA x4, AF x16
GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) | ![]() ![]() |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | ![]() ![]() |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | ![]() ![]() |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | ![]() ![]() |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Metro 2033 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16
GeForce GTX 680 2GB SLI (1006/1500) | ![]() ![]() |
Radeon 6990 4GB (880/1250) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 590 3GB (608/854) | ![]() ![]() |
Radeon 7970 3GB (925/1375) | ![]() ![]() |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | ![]() ![]() |
Zotac GTX 680 2GB (1006/1500) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Tym razem rozdzielczość obrazu 2560x1600 pikseli nie stanowiła już problemy ze zbyt niską liczbą kl./s. Nawet Crysis 2 i Hard Reset były grywalne. Nawet Metro 2033 wyraźnie przyspieszyło, choć średnia liczba kl./s na poziomie 40 nie jest szczytem marzeń każdego gracza :).
Niemniej jednak, aby mieć tak dobrą wydajność w grach, należy wydać ok. 4400 zł na same karty graficzne. Jesteśmy ciekawi, jakimi możliwościami będzie dysponował dwurdzeniowy Radeon z serii HD 7000.