Metro 2033
Metro 2033 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16
AMD HD 6990 4GB (880/1250) | 61 44 |
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 53 35 |
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | 49 37 |
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | 47 34 |
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) | 46 33 |
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 43 30 |
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) | 40 28 |
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) | 39 29 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16
AMD HD 6990 4GB (880/1250) | 32 22 |
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 31 19 |
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | 26 19 |
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | 25 18 |
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) | 25 17 |
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 23 15 |
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) | 22 14 |
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) | 21 15 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Równie wysokie wymagania sprzętowe jak Hard Reset ma gra Metro 2033. W wielu etapach nie da się grać z włączonym wygładzaniem krawędzi x4. Dlatego jak dotąd nie prezentujemy wyników z tym efektem, bo wówczas topowe akceleratory wyświetlałyby po 20-30 kl./s w rozdzielczości Full HD. W przypadku Radeona 7950 firmy Gigabyte dało się grać komfortowo co najwyżej w trybie 1920x1080. Karta oferuje wówczas zauważalnie lepszą wydajność od GeForce GTX 670 i GeForce GTX 580.
Shogun 2
Shogun 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja
AMD HD 6990 4GB (880/1250) | 98 61 |
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 78 55 |
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | 77 54 |
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) | 74 51 |
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 74 51 |
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | 68 46 |
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) | 67 45 |
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) | 52 37 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Shogun 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja
AMD HD 6990 4GB (880/1250) | 62 45 |
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | 49 36 |
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 45 32 |
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 45 32 |
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | 42 32 |
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) | 41 32 |
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) | 41 29 |
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) | 30 21 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Shogun 2 na maksymalnych detalach graficznych wyciska wszystkie soki zarówno z karty graficznej, jak i procesora komputera. Na szczęście gra z gatunku RTS nie potrzebuje bardzo dużej liczby kl./s, stąd też czołówka oferowanych akceleratorów pozwala na płynne granie w rozdzielczości obrazu 2560x1600 pikseli. Prezentowany akcelerator spisuje się w Shogunie 2 co najmniej dobrze, oferując wydajność niewiele słabszą od droższych kart, np. GeForce GTX 670.
Stalker: Zew Prypeci
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 131 115 |
AMD HD 6990 4GB (880/1250) | 105 94 |
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 96 87 |
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) | 93 84 |
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | 90 83 |
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) | 86 71 |
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | 77 73 |
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) | 76 72 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16
AMD HD 6990 4GB (880/1250) | 85 78 |
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 74 65 |
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | 61 54 |
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 58 51 |
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) | 55 48 |
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | 52 47 |
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) | 52 47 |
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) | 52 46 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W tej grze testy prowadzimy od kilkunastu miesięcy i prawdę mówiąc chcielibyśmy zobaczyć kolejną część Stalkera, która prezentowałaby lepszą jakość grafiki i była bardziej wymagająca. ;-) Zew Prypeci nie stanowił dużego wyzwania dla akceleratora grafiki, którego opisujemy. Gigabyte Radeon 7950 Windforce X3 pozwalał na naprawdę wysoki komfort grania w trybie 1920x1080 i całkiem niezły w 2560x1600. Ponadto karta ta wypada nieźle w rozdzielczości 2560x1600 na tle układu GTX 670.