Intel ARC A380 od ASRock - test. Ta karta miała być zbawieniem dla budżetowego grania
Testujemy kartę opartą o układ Intel ARC A380 - model, który po licznych przesunięciach premiery oraz problematycznym okresie już po premierze, w końcu zdaje się być wart faktycznego testu. Zapraszamy na pokaz tego, co potrafi karta za mniej niż 1000 zł od nowego gracza w branży.
Karta z układem Intel ARC A380 trafiła do nas już pod koniec września, jednak już pierwsze testy dały nam znać, że jest za wcześnie, aby ten produkt porządnie testować. Zasadniczo specjalnie dla tej karty czekaliśmy z publikacją wielkiego testu tanich kart graficznych, ale ostatecznie tam nie trafiła ze względu na problemy ze wczesnymi sterownikami. Zmiany w owych sterownikach postępowały przez ten miesiąc bardzo dynamicznie i dosłownie doświadczyliśmy podróży, która zaczęła się od opinii „to podlega pod łamanie praw konsumenta” aż do „to całkiem dobrze wyceniony produkt”. Zapraszamy zatem do recenzji najtańszego układu z nowej rodziny kart graficznych Intel – ARC A380!
O czym przeczytacie na temat Intel ARC A380?
- Konstrukcja karty ASRock ARC A380 Challenger ITX
- Panel sterowania Intel oraz podkręcanie Intel ARC A380
- Platforma testowa i testy syntetyczne (3DMark)
- Testy w grach - ustawienia średnie i ultra (bez Ray Tracingu)
- Testy w grach z Ray Tracingiem
- Testy w zastosowaniach profesjonalnych i pobór energii
- Podsumowanie - czy warto już teraz kupić najtańszą kartę z GPU Intela?
Tylko ASRock odważył się produkować karty z ARC A380…
Karta, którą wypożyczyliśmy na czas testów, pochodzi od nietypowego w tym przypadku producenta. ASRock, bo to o nim mowa, znany jest głównie z produkcji płyt głównych i monitorów (a także laptopów). Karty graficzne z logo ASRock oczywiście znane są nam od jakiegoś czasu, ale dotyczyły tylko modeli z GPU AMD oraz nie były szczególnie łatwo dostępne w naszym kraju. Tym bardziej zaskoczyło nas, że to właśnie ASRock podjął się praktycznie samodzielnie produkcji i zaopatrywania sklepów w karty z nowym budżetowym GPU od Intela.
Pojedynczy wentylator w plastikowej obudowie – nawet w tym segmencie nie wygląda to przesadnie bogato…
Karta jest okraszona dopiskiem ITX (czyli miniaturowe komputery) i faktycznie jej rozmiar sprawia, że nie będzie wystawać poza długość płyt głównych w tym formacie. Konstrukcja zakłada wykorzystanie dwóch śledzi, jednakże chłodzenie nie zajmuje całej tej przestrzeni. Jest za to wyraźnie wyższe od samych śledzi, zatem można zapomnieć o montażu w bardzo wąskich obudowach, zwłaszcza że od góry karty wymagane jest podłączenie aż 8-pinowego przewodu zasilającego!
Tego jeszcze nie grali – low-endowa karta domagająca się zapewnienia dostępu do 225 W zasilania!
Chłodzenie wygląda, jakby Intel zamontował swój radiator dołączany do procesorów Intel Core i3/5/7, po czym ASRock na to nałożył nieco większy wentylator. Mamy tu do czynienia z archaicznym projektem, jakim jest aluminiowy radiator z (być może…) miedzianym rdzeniem. Żadnych ciepłowodów, żadnej komory parowej – prościej się nie dało. Radiator odbiera ciepło również z wszystkich trzech modułów vRAM (GDDR6), choć trudno powiedzieć, na ile w tym pomaga, jako że do transferu ciepła użyto 5-milimetrowych termopadów… Przy okazji warto zwrócić uwagę na bez sensu wydłużony ozdobny plastik mocujący wentylator – karta mogła być o te 2-3 cm krótsza i o dobre $0,5 tańsza.
Przynajmniej na portach nie oszczędzano.
Z karty wyprowadzono łącznie 4 wyjścia wideo i ze wszystkich można korzystać jednocześnie. To wyróżnia go na tle konkurencji ze strony AMD, która oferuje połowę tego. Co ciekawe, Intel postawił również na nowy standard DisplayPort 2.0, którego nie uświadczymy nawet w najnowszym GeForce RTX 4090. Jest tu jednak pewien haczyk – specyfikacja DisplayPort 2.0 zakłada wiele jego odmian, różniących się przepustowością i ta, która trafiła do karty Intela, to tylko 40 Gbps – zatem mniej niż 48 Gbps w przypadku HDMI 2.1 w kartach AMD i NVIDII z ostatnich lat. Co ciekawe, sama karta Intela HDMI 2.1 NIE obsługuje - czwarty port w najtańszej karcie ARC to HDMI 2.0b, zatem z limitem do 60 Hz dla 4K.
Specyfikacja układu Intel Arc A380 na tle konkurencji cenowej
Model | NVIDIA GeForce GTX 1650 | Intel ARC A380 | AMD Radeon RX 6400 | AMD Radeon RX 6500 XT |
Układ graficzny | Turing TU117 (12 nm) | Intel Alchemist ACM-G11 (6 nm) | Navi 24 XT (RDNA 2, 6 nm) | Navi 24 XT (RDNA 2, 6 nm) |
Jednostki cieniujące | 896 | 1024 | 768 | 1024 |
Jednostki teksturujące | 56 | 64 | 48 | 64 |
Jednostki rasteryzujące | 32 | 32 | 32 | 32 |
Jednostki Ray Accelerators | - | 8 bloków Xe | 16 | 16 |
Taktowanie rdzenia | 1485-1665 MHz | 2450 MHz | 2039/2321 MHz | 2610/2815 MHz |
Pamięć Infinity Cache | - | - | 16 MB | 16 MB |
Pamięć wideo | 4 GB GDDR5 128-bit | 6 GB GDDR6 96-bit | 4 GB GDDR6 64-bit | 4 GB GDDR6 64-bit |
Taktowanie vRAM | 8000 MHz | 15 500 MHz | 16 000 MHz | 18 000 MHz |
Przepustowość pamięci | 128 GB/s | 186 GB/s | 128 GB/s | 144 GB/s |
Interfejs (elektryczny/fizyczny) | PCI-E 3.0 (x16, 16 linii) | PCI-E 4.0 (x16, 8 linii) | PCI-E 4.0 (x16, 4 linie) | PCI-E 4.0 (x16, 4 linie) |
TBP (złącze zasilania) | 75 W | 75 W (8-pin) | 53 W (brak) | 107 W (6-pin) |
Cena | $149 | $139 | $159 | $199 |
Panel sterowania Intel – jakie to piękne i niesprawne!
Zwykle podczas recenzji kart graficznych nie opisujemy tego aspektu, bo każdy zna panel sterowania NVIDII i AMD. Intel to jednak zupełnie nowy zawodnik i tak samo nowy jest jego panel sterowania. Stanowczo stawia na nowoczesny design, ale na tym jego zalety się kończą. Sterowanie jest zupełnie nieintuicyjne, przez co podstawowych funkcji trzeba bardzo długo szukać, często zresztą tylko po to, aby się przekonać, że zwyczajnie ich w tym panelu nie ma (jak zmiana głębi kolorów wyświetlanych przez monitor!).
Jednocześnie jest to aspekt, który na przestrzeni tego miesiąca, kiedy kartę testowaliśmy, zmienił się bardzo mocno i te zmiany dalej postępują zdecydowanie ku lepszemu. Dobrą zmianą jest np. to, że panel nie powoduje już kilka razy w ciągu dnia BSOD (niebieskiego ekranu) systemu Windows 11. Warto też zaznaczyć, że obecnie już nie potrzeba instalować sterowników z użyciem innej karty, bo system Windows potrafi teraz operować na tej karcie z pomocą generycznego sterownika. Niemniej nadal zdarzają się problemy, takie jak brak kompatybilności Intel ARC z 60-hercowym odświeżaniem naszej karty Elgato, co znacząco utrudniało prowadzenie testów (monitory podpięte przez DP nie miały problemu z tym odświeżaniem).
W tym panelu również mamy dostęp do funkcji, które obecnie oferują tylko karty Intela (ich autorskie rozwiązania). Jednym z nich jest Intel Smooth Sync, które zastępuje swoim działaniem synchronizację pionową poprzez rozmywanie miejsca łączenia klatek. Pozwala to cieszyć się nielimitowanym FPS (tzn. nadal okrutnie limitowanym przez wydajność A380, ale to inna sprawa), jednocześnie minimalizując efekt rozrywania obrazu. Funkcję tę przetestujemy dokładnie w ramach mocniejszej karty z serii ARC, zdolnej konsekwentnie przekraczać 60-120 FPS w typowych grach.
Czy Intel ARC A380 da się podkręcać?
W momencie prowadzenia testów jedyną aplikacją, która pozwalała skutecznie przetaktowywać kartę Intela, był jego własny panel sterowania. Podkręcanie jednak, nawet mimo znacznego zwiększenia napięć i limitów mocy, nie przyniosło powalających efektów – jego wyniki odczytacie za moment z wykresów w testach syntetycznych. Warto też zaznaczyć, że nie mieliśmy dostępu do podkręcania pamięci GDDR6.
Na czym testowaliśmy Intel ARC A380?
Kartę Intela testowaliśmy w identycznych warunkach, co wcześniej sprawdzone tanie karty – z tego też testu pochodzą wyniki pozostałych kart, co oznacza, że obecnie mogłyby one wypadać nieco lepiej, zwłaszcza karty NVIDII, którym sterowniki 522.25 dosyć wyraźnie podniosły wydajność w licznych grach. Z drugiej strony sterowniki Intela również cały czas ewoluują i w chwili, gdy te słowa piszemy, już jest dostępne ich nowsze wydanie niż to, na którym ostatecznie gry testowaliśmy, zatem można w tej kwestii orzec, że sytuacja jest sprawiedliwa.
Platforma testowa:
- Procesor: Intel Core i9-12900KS
- Chłodzenie: NZXT Kraken Z3
- Pamięć: Fury Beast 2x16 GB DDR 5 (5600 MHz, CL40, gear 2)
- Płyta główna: ASUS ROG Strix Z690-F
- SSD: Samsung SSD 980 PRO 1 TB (PCI-E 4.0)
- Zasilacz: Corsair RM1000x
- Obudowa: Cooler Master Master Case H500M
Sterowniki podczas testów były w najwyższej oficjalnie dostępnej odsłonie, tj. wersji 516.94 dla kart NVIDII oraz 22.8.2 dla kart AMD. System Windows również korzystał z najwyższej stabilnej kompilacji 21H2. Nowa karta Intela testowana była ostatecznie na sterowniku nr 31.0.101.3490.
Testy syntetyczne – czy 3DMark lubi się z Intelem?
Pakiet testów od Futuremark całkiem dobrze pozwala porównywać karty od jednego producenta, a najlepiej jeszcze w tej samej architekturze. Świetnie sprawdza się również do oceny potencjału podkręcania każdej karty z osobna. Tym razem jednak sprawdzimy, jak w tych testach, na tle pozostałych producentów, wypada zupełnie nowy zawodnik – Intel ARC, reprezentowany przez model A380.
3D Mark - Time Spy (DX12)
[punkty] wynik ogólny, więcej = lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 8798 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 8244 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 6823 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 6666 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 5669 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 5637 |
[OC] Intel ARC A380 ASRock Challenger | 5199 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 4958 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 4233 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 4190 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 3854 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 2774 |
AMD Radeon 600M ASUS Zenbook S13 OLED | 2472* |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX Gamer | 2453 |
Intel Iris Xe Graphics (96 EU) Huawei Matebook D 16 | 2049* |
NVIDIA GeForce GT 1030 DDR5 ASUS | 1249 |
*testy laptopów - inna specyfikacja niż pozostałe testy z naszej platformy testowej! |
3D Mark - Time Spy (DX12)
[punkty] wynik układu graficznego, więcej = lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 8085 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 7504 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 6142 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 5992 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 5063 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 5026 |
[OC] Intel ARC A380 ASRock Challenger | 4621 |
Intel ARC A380 [Re-Bar OFF] ASRock Challenger | 4401 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 3728 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 3700 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 3380 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 2414 |
AMD Radeon 600M ASUS Zenbook S13 OLED | 2220* |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX Gamer | 2125 |
Intel Iris Xe Graphics (96 EU) Huawei Matebook D 16 | 1807* |
NVIDIA GeForce GT 1030 DDR5 ASUS | 1073 |
*testy laptopów - inna specyfikacja niż pozostałe testy z naszej platformy testowej! |
3D Mark - Fire Strike (DX11)
[punkty] wynik układu graficznego, więcej = lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 23159 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 19656 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 16280 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 15992 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 15739 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 15576 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 11659 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 11625 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 11 229 |
Intel ARC A380 [Re-Bar OFF] ASRock Challenger | 10 723 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 9178 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 7937 |
AMD Radeon 600M ASUS Zenbook S13 OLED | 6639* |
Intel Iris Xe Graphics (96 EU) Huawei Matebook D 16 | 5969* |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX Gamer | 5654 |
NVIDIA GeForce GT 1030 DDR5 ASUS | 3535 |
*testy laptopów - inna specyfikacja niż pozostałe testy z naszej platformy testowej! |
Pierwsze dwa testy dobrze pokazują to, z czym karty Intela mają największy problem – mowa tu o API starszym niż DirectX 12. O ile w teście Time Spy nasz A380 plasuje się dokładnie pomiędzy dwoma najtańszymi Radeonami (i znacznie wyprzedza dwie najtańsze karty GeForce), tak w teście Fire Strike, opartym o DirectX 11, sytuacja prezentuje się nieco gorzej, choć, co ciekawe, test z dezaktywowanym Resizable Bar nie obniżył znacząco wyników. Niemniej w tych testach (pod które Intel z całą pewnością ma odpowiednie optymalizacje w sterowniku) nowe karty radzą sobie całkiem dobrze, a jeszcze ciekawiej robi się, gdy odpalimy test Port Royal.
3D Mark - Port Royale (DXR)
[punkty], więcej = lepiej
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 4050 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 3698 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 3445 |
[OC] Intel ARC A380 ASRock Challenger | 1584 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 1503 |
AMD Radeon 600M ASUS Zenbook S13 OLED | 809* |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 504 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 421 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 290 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 246 |
Intel ARC A380 [Re-Bar OFF] ASRock Challenger | 0 |
*testy laptopów - inna specyfikacja niż pozostałe testy z naszej platformy testowej! |
Tym razem nie tylko używamy API DX12, ale również jego rozszerzenia DXR, które odpowiada za śledzenie promieni. Z oczywistych względów na wykresie nie ma kart GTX, ale również tańsze Radeony zostały brutalnie pokonane przez tańszego Intela. To dobrze wróży na przyszłość, która, jak wiemy, prowadzi nas do korzystania ze śledzenia promieni w każdej grze. Inna sprawa, że wydajność A380 w tym przypadku nadal nie wystarcza do grania z aktywnym Ray Tracingiem – tu będą miały okazję zabłysnąć szybsze modele ARC.
Jak nowa karta Intel ARC A380 radzi sobie w grach?
Testowanie w grach przeprowadziliśmy w dwóch różnych ustawieniach detali dla podstawowej rozdzielczości monitorów gamingowych. Pominęliśmy tym razem ustawienia najniższe - ostatecznie nie po to kupuje się nową kartę, aby od razu (w starszych grach!) kierować się do takich ustawień. Tutaj nie testowaliśmy już karty po podkręceniu, ale za to sprawdziliśmy, jak radzi sobie w przypadku braku wsparcia dla Resizable Bar, na co powinni zwrócić szczególną uwagę posiadacze komputerów bez złącza PCI-E 3.0 (na wypadek gdyby uznali, że taka karta to dobry pomysł na przyspieszenie ich komputera). Na koniec jeszcze sprawdziliśmy wydajność wspomnianego przed chwilą Ray Tracingu.
Spis testowanych gier:
Testy Intel ARC A380 w Assassin’s Creed: Valhalla
FHD, ustawienia średnie, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 111 88 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 89 70 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 80 65 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 78 62 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 69 53 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 60 43 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 53 43 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 52 43 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 50 40 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 49 36 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 40 31 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX | 34 27 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 34 24 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Testy Intel ARC A380 w Assassin's Creed: Valhalla
FHD, ustawienia najwyższe, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 79 58 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 61 46 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 56 43 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 49 38 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 26 20 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 25 19 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 25 16 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 0 0 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Pierwsza z testowanych gier, tworzona z myślą o API DirectX 12, pokazuje, że Intel dobrze wycenił swój produkt. Wydajność plasuje się dokładnie pomiędzy identycznie wycenionymi kartami RX 6400 oraz GTX 1650. Przynajmniej na komputerze z PCI-E 3.0 z aktywnym Resizable Bar, gdyż bez tej funkcji karta Intela przegrywa z kartą-groteską, jaką jest GTX 1630 oraz GTX 1050 Ti, który 2 lata temu można było kupić za połowę dzisiejszej ceny A380… Co więcej, w ustawieniach najwyższych gra nawet na najnowszych sterownikach się wykrzaczała do pulpitu na etapie ładowania bez aktywnego ReBar.
Testy Intel ARC A380 w Cyberpunk 2077
FHD, ustawienia średnie, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 100 76 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 85 65 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 77 60 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 70 55 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 50 37 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 45 32 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 41 27 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 41 31 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 35 29 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 33 24 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 32 22 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX | 26 20 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 26 19 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Testy Intel ARC A380 w Cyberpunk 2077
FHD, ustawienia najwyższe, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 62 49 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 59 50 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 57 46 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 53 39 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 44 30 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 42 30 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 28 18 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 27 20 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 23 16 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 22 15 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 22 14 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Kolejny, jeszcze świeższy tytuł, który również opiera się o najnowszą bibliotekę DirectX wypada już nieco słabiej na kartach Intela (zwłaszcza w wyższych ustawieniach). Z drugiej strony strata wydajności bez aktywnego Resizable Bar jest tutaj znacznie mniejsza (ale i tak uniemożliwia przyjemną grę – spójrzcie na minimalny FPS). Dodajmy jednak, że w tej grze wyniki poprawiły się o 20% pomiędzy dwoma testowanymi wersjami sterowników, więc niewykluczone, że na kolejnych wersjach wydajność wzrośnie jeszcze bardziej.
Testy Intel ARC A380 w Dying Light 2
FHD, ustawienia średnie, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 92 57 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 71 56 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 70 55 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 59 46 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 54 33 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 46 27 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 41 33 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 41 29 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 38 24 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 35 27 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 31 26 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 25 20 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Testy Intel ARC A380 w Dying Light 2
FHD, ustawienia wysokie, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 69 41 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 62 50 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 52 42 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 50 35 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 40 23 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 37 21 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 36 21 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 34 19 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 32 25 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 28 22 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 28 20 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Tegoroczna gra od studia Techland naturalnie też korzysta z API DX12, zatem w tej kwestii sprzyja Intelowi. I to widać – wydajność znacznie przewyższa to, co oferuje GTX 1650 – nawet bez aktywnego Resizable Bar (choć Radeony w tej grze zdecydowanie zdominowały wykres). Sytuacja nieco się pogarsza w najwyższych ustawieniach, ale Intel nadal wyprzedza NVIDIĘ.
Testy Intel ARC A380 w Elden Ring
FHD, ustawienia średnie, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 104 79 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 84 66 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 72 58 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 71 57 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 69 55 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 65 51 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 57 47 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 54 42 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 50 40 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 45 37 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 40 32 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX | 37 29 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 36 22 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Testy Intel ARC A380 w Elden Ring
FHD, ustawienia najwyższe, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 80 62 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 69 53 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 58 48 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 58 46 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 52 42 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 49 39 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 41 34 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 39 32 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 36 30 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 31 26 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 30 25 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 30 20 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX | 24 20 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Najnowsza, również tegoroczna gra studia FromSoftware powinna mieć w zaleceniach granie na karcie Intela, najlepiej bez aktywnego Resizable Bar – spotęguje to masochistyczne doznania płynące z Elden Ring właśnie. Ogólnie na nowym sprzęcie tragedii nie ma, ale fakt, że tyle samo kosztujący RX 6400 oferuje 30% wyższą wydajność, nie napawa optymizmem. Na starszym komputerze, bez PCI-E 3.0, nawet najniższe ustawienia są całkowicie niegrywalne (albo raczej stanowią nowy, jeszcze wyższy poziom trudności dla weteranów).
Testy Intel ARC A380 w Far Cry 6
FHD, ustawienia średnie, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 133 115 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 107 92 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 98 84 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 93 82 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 81 71 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 74 59 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 66 58 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 60 49 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 59 52 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 52 44 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 46 30 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 44 38 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX | 14 12 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Testy Intel ARC A380 w Far Cry 6
FHD, ustawienia najwyższe, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 103 89 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 84 68 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 74 56 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 72 56 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 53 44 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 50 42 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 45 33 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 44 36 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 42 35 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 37 29 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 35 23 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 33 29 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
W grze sygnowanej logo AMD nowe karty Intela radzą sobie zaskakująco dobrze, oferując wydajność swoich odpowiedników cenowych, a nawet minimalnie ich pokonując (zwłaszcza w wyższych ustawieniach). Nawet na archaicznym sprzęcie z PCI-E 2.0 wydajność będzie wystarczająca, aby pograć na średnich ustawieniach.
Testy Intel ARC A380 w Forza Horizon 5
FHD, ustawienia średnie, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 176 147 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 124 100 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 112 94 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 110 89 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 108 89 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 102 84 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 90 76 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 80 66 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 76 62 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 70 51 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 57 46 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX | 51 41 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 46 24 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Testy Intel ARC A380 w Forza Horizon 5
FHD, ustawienia najwyższe, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 66 53 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 43 36 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 37 31 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 29 24 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 25 20 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 22 18 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 22 15 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 21 17 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 18 14 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 16 13 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 16 12 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX | 14 10 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 13 7 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Najnowsza odsłona serii wyścigów Forza Horizon 5 również korzysta z najnowszego API, zatem wydajność Intel ARC nie jest w tym tytule zaniżona. Co nie oznacza, że wypada wyjątkowo dobrze – niezależnie od ustawień trzyma się wyraźnie za swoimi konkurentami (w niskich ustawieniach przegrywając o 25% względem Radeona RX 6400). To również kolejna gra, w której bez aktywnego Resizable Bar grać się po prostu nie da.
Testy Intel ARC A380 w Marvel's Spider-Man Remastered
FHD, ustawienia średnie, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 131 76 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 130 75 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 114 67 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 92 60 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 63 49 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 61 36 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 56 43 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 51 33 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 50 32 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 50 38 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX | 48 37 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 40 20 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 36 19 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Testy Intel ARC A380 w Marvel's Spider-Man Remastered
FHD, ustawienia najwyższe, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 105 61 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 98 58 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 93 54 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 80 57 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 51 37 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 49 33 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 41 24 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 40 26 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 39 28 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 20 5 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Spider-Man Remastered na PC to (zgadliście) kolejna gra korzystająca z najnowszego API. Można wręcz odnieść wrażenie, że od dawna nikt już nie tworzy gier korzystających z zabytkowych bibliotek… Intel z tego korzysta i w tym tytule realnie konkuruje jak równy z równym tak z NVIDIĄ, jak i AMD. W ustawieniach wysokich nawet dogania droższego Radeona RX 6500 XT (choć to akurat wina problemów kart AMD z tą grą). Grając na starszym sprzęcie spadek wydajności będzie odczuwalny, ale od biedy da się grać.
Testy Intel ARC A380 w Microsoft Flight Simulator
FHD, ustawienia średnie, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 109 78 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 101 67 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 93 64 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 83 60 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 76 60 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 75 59 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 59 47 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 54 44 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 50 42 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 44 39 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 43 38 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 36 30 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX | 33 26 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Testy Intel ARC A380 w Microsoft Flight Simulator
FHD, ustawienia najwyższe, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 64 38 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 62 41 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 56 37 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 50 37 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 43 24 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 35 23 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 30 23 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 30 22 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 25 22 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 25 21 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 22 16 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 18 14 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX | 17 15 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Najnowsza odsłona symulatora lotów od Microsoft obsługuje zarówno API DX11, jak i DX12 – testy wykonywaliśmy na tym nowszym, ale i tak nie pomogło to Intelowi dogonić swoich konkurentów. Widać, że tutaj coś innego limituje wydajność karty (sterowniki?), jako że nie odnotowaliśmy różnicy po wyłączeniu Resizable Bar. W praktyce gra na karcie Intela jest możliwa, ale raczej tylko na średnich lub niskich ustawieniach.
Testy Intel ARC A380 w Red Dead Redemption 2
FHD, ustawienia średnie, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 118 33 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 93 24 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 90 25 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 82 24 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 74 24 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 69 23 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 63 21 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 58 20 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 56 27 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 46 13 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 44 18 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 35 15 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX | 33 11 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Testy Intel ARC A380 w Red Dead Redemption 2
FHD, ustawienia najwyższe, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 41 19 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 41 23 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 37 19 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 34 21 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 31 11 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 23 13 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 22 10 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 15 2 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Kowbojskie przygody stanowczo sprzyjają kartom AMD, ale Intel też nie wypada tutaj źle. Co prawda Radeon nawet z limitem na PCI-E 3.0 wyprzedza najtańszego ARC’a, ale ten z kolei nawet na PCI-E 2.0 radzi sobie z tak samo wycenionym GTX’em. Przynajmniej w średnich ustawieniach, bo w tych najwyższych karta Intela wyraźnie ma dosyć, a bez Resizable Bar animacja zmienia się w pokaz slajdów.
Testy Intel ARC A380 w Counter Strike: Global Offensive
FHD, ustawienia niskie, [FPS], więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 605 208 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 574 219 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 564 216 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 526 261 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 504 242 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 500 223 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 416 215 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 398 245 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 386 229 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 351 78 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 329 189 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 294 75 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX | 271 144 |
NVIDIA GeForce GT 1030 DDR5 ASUS | 153 91 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Jedyna starsza (ale nadal popularna) gra w naszym zestawieniu jest potężnym wyzwaniem dla Intela, gdyż korzysta z API DirectX 9.0! Skutkiem tego jest emulacja całego procesu renderowania, co odbija się brutalnie na wydajności, zwłaszcza w kwestii minimalnego FPS. A pamiętajmy, że testujemy z bardzo mocnym procesorem, którego taka emulacja też dodatkowo obciąża – na słabszych jednostkach różnice mogą być jeszcze większe. Test podsumować można w ten sposób, że grać się da, ale w praktyce przyjemniej grało się nawet na GT 1030 (sic!).
Testy Intel ARC A380 w Call of Duty: Warzone (Battle Royale)
FHD, ustawienia niskie, [FPS], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 156 112 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 141 116 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 125 109 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 121 101 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 110 69 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 108 65 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 100 66 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 96 60 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 80 66 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 65 49 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 63 52 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX | 57 41 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 48 33 |
NVIDIA GeForce GT 1030 DDR5 ASUS | 37 28 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Ostatnia gra w naszym zestawieniu, co prawda, korzysta z bibliotek DirectX 12, jednak zasadniczo sam silnik wywodzi się z jeszcze wcześniejszych epok. Widać to również na wykresie – A380 zmaga się z GTX 1050 Ti, pozostając daleko w tyle za GTX 1650 i tym bardziej RX 6400. Szczerze powiedziawszy nawet na ustawieniach niskich najtańsza karta Intela nie oferuje płynności, której ten tytuł wymaga od sprzętu do skutecznego grania.
Nowe karty Intela zawstydzają AMD w kwestii Ray Tracingu
Wydawać by się mogło, że nowy zawodnik na rynku, który ledwo nadąża za konkurencją w klasycznej rasteryzacji, nie ma zupełnie szans na polu takiej nowinki technologicznej, jaką nadal jest śledzenie promieni w grach. Otóż nic bardziej mylnego, ale przekonajcie się sami na kolejnych wykresach.
Cyberpunk 2077
FHD, ustawienia najwyższe + Ray Tracing Ultra, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 2060 [DLSS Q] ASUS Dual OC | 39 29 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 [DLSS Q] Gigabyte Eagle | 37 30 |
AMD Radeon RX 6600 [FSR Q] MSI MECH 2X | 31 22 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 22 18 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 21 16 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 15 10 |
Intel ARC A380 [FSR Q] ASRock Challenger | 13 10 |
Intel ARC A380 [Re-Bar OFF, FSR Q] ASRock Challenger | 11 8 |
AMD Radeon RX 6500 XT [FSR Q] ASUS TUF Gaming OC | 10 6 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Cyberpunk 2077 do dziś uchodzi za grę o najwyższych wymaganiach sprzętowych (co zapewne zmieni się po aktualizacji testowanej przez nas niedawno A Plague Tale: Requiem o właśnie Ray Tracing…). Nasz test zakłada uruchomienie wszystkiego na najwyższych ustawieniach, co oczywiście jest poza zasięgiem tak tanich kart – realnie dopiero karty za blisko 2000 zł oferują tutaj umiarkowanie płynną rozgrywkę. Co jednak warto zauważyć, to fakt, że ARC A380 o 30% wyprzedziło znacznie droższego RX 6500 XT (i tym bardziej RX 6400, który nie zdołał ukończyć testu).
Dying Light 2
FHD, ustawienia najwyższe + Ray Tracing Ultra, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3050 [DLSS] Gigabyte Eagle | 51 40 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 [DLSS] ASUS Dual OC | 47 37 |
AMD Radeon RX 6600 [FSR] MSI MECH 2X | 37 27 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 34 26 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 29 22 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 22 15 |
Intel ARC A380 [FSR Q] ASRock Challenger | 22 15 |
Intel ARC A380 [Re-Bar OFF, FSR Q] ASRock Challenger | 16 10 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 0 0 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 0 0 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Dying Light 2 jest tylko nieco mniej wymagający i tutaj, ponownie z pomocą upscalingu, udało się zbliżyć do granicy grywalności, podczas gdy oba tańsze Radeony zupełnie w tym teście odmówiły posłuszeństwa.
Far Cry 6
FHD, ustawienia najwyższe + Ray Tracing, więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 [FSR Q] MSI MECH 2X | 96 76 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 [FSR Q] ASUS Dual OC | 86 70 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 [FSR Q] ASUS Dual OC | 79 64 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 71 59 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 66 55 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 60 50 |
Intel ARC A380 [FSR Q] ASRock Challenger | 50 37 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 36 27 |
Intel ARC A380 [Re-Bar OFF, FSR Q] ASRock Challenger | 36 21 |
Intel ARC A380 [Re-Bar OFF] ASRock Challenger | 28 18 |
AMD Radeon RX 6500 XT [FSR Q] ASUS TUF Gaming OC | 20 16 |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0, FSR Q] ASUS TUF Gaming OC | 17 13 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 17 5 |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0, FSR Q] ASUS Dual | 7 3 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Far Cry 6 to gra, która nie korzysta garściami ze śledzenia promieni, ale niemniej funkcję tę ma zaimplementowaną. Tutaj przewaga karty Intela nad AMD jest jeszcze większa (2,5x większa, co by być precyzyjnym) i znacząca, bo realnie można na A380 grać z bardzo przyzwoitą płynnością, czego nie da się powiedzieć o tańszych Radeonach (oraz tańszych GeForce’ach, które zupełnie Ray Tracingu nie obsługują…).
Marvel's Spider-Man Remastered
FHD, ustawienia najwyższe + Ray Tracing najwyższy, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 3050 [DLSS Q] Gigabyte Eagle | 54 38 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 [DLSS Q] ASUS Dual OC | 52 34 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 45 29 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 47 30 |
AMD Radeon RX 6600 [FSR Q] MSI MECH 2X | 34 16 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 0 0 |
Intel ARC A380 [FSR Q] ASRock Challenger | 0 0 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Spider-Man Remastered to gra, która obecnie najwięcej korzysta ze śledzenia promieni i jednocześnie jest to pierwsza stanowcza porażka karty Intela, gdyż dołącza do grona tanich Radeonów, wyrzucając grę do pulpitu przy próbie aktywowania Ray Tracingu. Czujemy, że tego akurat żadne sterowniki w przypadku tej karty nie naprawią…
Metro Exodus Enhanced Edition
FHD, ustawienia najwyższe + Ray Tracing najwyższy, więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 2060 [DLSS] ASUS Dual OC | 35 25 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 [DLSS] Gigabyte Eagle | 31 22 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 28 20 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 26 18 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 24 16 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 15 11 |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 14 9 |
Legenda | / średni FPS / 1% Low FPS |
Ostatnia gra, która do działania wymaga Ray Tracingu, to Metro Exodus na sterydach. W tym przypadku gra się uruchamia, ale wydajność pozostawia wiele do życzenia. Oczywiście tutaj testowaliśmy najwyższe detale i potencjalnie, jakby się uprzeć i kosztem innych ustawień pozostawić śledzenie promieni aktywne, to gra mogłaby przekroczyć barierę 30 FPS, ale nie uważamy, aby Ray Tracing był wart takich wyrzeczeń. To również gra, w której tańsze Radeony całkiem odmówiły posłuszeństwa.
Czy Intel ARC A380 sprawdzi się w profesjonalnych aplikacjach?
Temat gier mamy już raczej wyjaśniony, zatem może nowa karta Intela zabłyśnie poza grami? Faktycznie jest jeden aspekt, w którym bezwzględnie pokonuje nawet znacznie droższe karty konkurencji – sprzętowe wsparcie dla kodeka wideo AV1. Tego samego, który nieco później wprowadził również RTX 4090 w szeregi kart NVIDII i którego zapewne pokażą nowe karty AMD. Na ten moment to jednak karta Intela jest najtańszą opcją na pozyskanie dostępu do takiego enkodera, co czyni z niej łakomy kąsek nawet dla parających się streamingiem posiadaczy znacznie wydajniejszych kart– zwłaszcza posiadaczy kart AMD, których wbudowany enkoder znacznie bardziej obciąża sprzęt niż ten w kartach NVIDII.
Karty Intel ARC jako pierwsze wprowadziły na rynek konsumencki enkoder AV1 – to daje im ogromną przewagę w transmitowaniu wysokiej jakości obrazu przy mocno ograniczonym transferze
Jednakże poza tym jednym faktem nowa rodzina kart graficznych nieszczególnie ma się czym chwalić. Na ten moment wsparcie dla renderowania z ich pomocą jest w najlepszym przypadku eksperymentalne (nie udało nam się zmusić Blendera do renderowania z użyciem karty Intela), a nawet jeżeli ostatecznie ulegnie to poprawie, to trudno oczekiwać cudownej wydajności. Przynajmniej wnioskując z pozostałych wyników w aplikacjach projektowych i graficznych.
SPECviewperf 2020 - 3Dsmax-07
[pkt], więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 83,6 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 83,5 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 72,7 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 72,5 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 50,3 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 48,6 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 39,0 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 37,8 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX Gamer | 31,7 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 27,9 |
NVIDIA GeForce GT 1030 DDR5 ASUS | 11,0 |
SPECviewperf 2020 - Catia-06
[pkt], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 65,7 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 47,2 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 45,0 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 37,5 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 37,3 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 35,9 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 30,9 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 23,9 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 19,0 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX Gamer | 16,8 |
NVIDIA GeForce GT 1030 DDR5 ASUS | 10,3 |
SPECviewperf 2020 - Creo-03
[pkt], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 116,4 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 97,8 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 80,9 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 77,8 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 76,9 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 65,3 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 55,9 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 48,3 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 35,9 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX Gamer | 32,9 |
NVIDIA GeForce GT 1030 DDR5 ASUS | 17,0 |
SPECviewperf 2020 - Energy-03
[pkt], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 27,0 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 18,1 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 16,7 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 10,3 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 8,3 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 6,5 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 5,9 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 5,8 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 4,1 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX Gamer | 3,9 |
NVIDIA GeForce GT 1030 DDR5 ASUS | 0,5 |
SPECviewperf 2020 - Maya-06
[pkt], więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 304,6 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 284,8 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 251,9 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 250,4 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 186,5 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 161,6 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 158,3 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 124,3 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX Gamer | 111,9 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 103,1 |
NVIDIA GeForce GT 1030 DDR5 ASUS | 62,3 |
SPECviewperf 2020 - Medical-03
[pkt], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 38,3 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 31,0 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 23,1 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 20,9 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 19,7 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 18,9 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 15,9 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 12,5 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 11,0 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX Gamer | 7,7 |
NVIDIA GeForce GT 1030 DDR5 ASUS | 5,6 |
SPECviewperf 2020 - SNX-04
[pkt], więcej=lepiej
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 334,7 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 218,2 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 178,6 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 18,6 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 17,2 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 14,5 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 13,3 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 11,3 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX Gamer | 9,0 |
NVIDIA GeForce GT 1030 DDR5 ASUS | 6,7 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 2,9 |
SPECviewperf 2020 - Solidworks-05
[pkt], więcej=lepiej
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 184,5 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 171,7 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 145,9 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 139,3 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 106,1 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 91,5 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 89,5 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 68,1 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX Gamer | 57,1 |
NVIDIA GeForce GT 1030 DDR5 ASUS | 29,6 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 24,0 |
Intel ARC A380 nie zachwyca również energooszczędnością
Obecność 8-pinowego złącza zasilania zdradza, że nie mamy tu do czynienia z królem efektywności, zwłaszcza przeliczając zużywaną energię na wydajność. Szczęśliwie karta Intela nie potrzebuje nawet połowy tego, co dodatkowo dostarcza przewód zasilający, ale i tak wygląda to słabo na tle znacznie efektywniejszej konkurencji.
Pomiar poboru energii w grze Cyberpunk 2077 [W]
Pomiar całego zestawu z gniazdka, mniej=lepiej
NVIDIA GeForce GT 1030 DDR5 ASUS | 195 |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX Gamer | 196 |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 225 |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 227 |
NVIDIA GeForce GTX 1650 DDR5 ASUS Dual | 237 |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 242 |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 254 |
[OC] Intel ARC A380 ASRock Challenger | 265 |
AMD Radeon RX 6600 MSI MECH 2X | 295 |
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 322 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 ASUS Dual OC | 331 |
NVIDIA GeForce RTX 3050 Gigabyte Eagle | 350 |
Czy warto kupić kartę Intel ARC A380?
Wbrew wszystkiemu, co mogliście wyczytać powyżej, nie chcemy z miejsca nowej karty przekreślać. Owszem, obecnie zwykle oferuje co najwyżej porównywalną wydajność, co jej bezpośrednia konkurencja cenowa (GTX 1650 i RX 6400, choć z tym drugim często bardzo mocno przegrywa), jednakże widzimy w tych kartach pewien potencjał. Nawet podczas trwania naszych testów kolejne wersje sterownika potrafiły poprawić wydajność o kilkanaście do nawet kilkudziesięciu procent, a mimo to do ideału jeszcze bardzo daleko. Średnia wydajność w naszych testach (bez uwzględnienia Ray Tracingu) stawia ARC A380 już teraz minimalnie ponad GTX 1650.
Średnia wydajność ze wszystkich testów w FHD
ustawienia średnie, GTX 1650 = 100%, więcej = lepiej
NVIDIA GeForce GTX 1660 Super Gigabyte Gaming OC | 163% |
AMD Radeon RX 6500 XT ASUS TUF Gaming OC | 134% |
AMD Radeon RX 6500 XT [PCI-E 3.0] ASUS TUF Gaming OC | 115% |
AMD Radeon RX 6400 ASUS Dual | 111% |
Intel ARC A380 ASRock Challenger | 102% |
NVIDIA GeForce GTX 1650 ASUS Dual | 100% |
AMD Radeon RX 6400 [PCI-E 3.0] ASUS Dual | 94% |
Intel ARC A380 [ReBar OFF] ASRock Challenger | 82% |
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti MSI Ventus | 77% |
NVIDIA GeForce GTX 1630 KFA2 EX | 65% |
Większym problemem dla karty Intela są „bracia Czerwoni”, czyli duet kart AMD wyciągniętych z laptopów, aby zapełnić lukę w budżetowym rynku kart graficznych. Radeon RX 6400, kosztujący praktycznie tyle samo, okazał się być o 10% wydajniejszy, ale tylko jeżeli posiadamy najnowszy komputer z obsługą PCI-E 4.0. W nadal popularnych zestawach, korzystających z poprzedniego standardu, Intel wychodzi już na prowadzenie. 25% droższy Radeon RX 6500XT jest o 30% szybszy, ale ponownie bardzo wiele tej przewagi znika, gdy sparujemy go z komputerem wyposażonym w starszą niż 12. generacją procesorów Intela (lub Ryzenem 5600 i wyżej). Tak na sprawy patrząc, wydajność nowej karty Intela realnie nie prezentuje się źle.
Nazwa Challenger jest tu bardzo na miejscu – ta karta to prawdziwe wyzwanie!
Doceniamy również fakt, że Intel znacznie lepiej radzi sobie ze śledzeniem promieni niż robi to AMD oraz NVIDIA (w tym przedziale cenowym). Co prawda tej konkretnej karcie na wiele się to nie zdaje (może poza grą Far Cry 6), ale bardzo dobrze wróży na przyszłość tej serii oraz ogólnie kart Intela. Cieszy też obecność nowoczesnych rozwiązań, jak enkoder AV1 oraz złącza DisplayPort 2.0 (nawet, jeżeli w tym przypadku są wolniejsze od HDMI 2.1). Intel punktuje ostatecznie również za rozwijanie od samego początku serii własnej technologii upscalingu (XeSS – o niej również więcej napiszemy przy okazji testów mocniejszego z ARCów) oraz pewnej alternatywy dla FreeSync 2.0 i G-Sync Compatible w postaci Smooth Sync.
Intel stanowczo stawia na nowoczesne technologie w swoich kartach, przez co nieco gorzej wypada w tych starszych
Niestety w tym wszystkim największą bolączką jest brak konsekwencji – zarówno w kwestii wydajności, jak i stabilności. W naszym mniemaniu niższa wydajność w starszych tytułach jest akurat bardzo mało istotna (dlatego też ich nie trzymamy w naszej procedurze testowej) – takie gry albo już każdy zdążył ograć, albo wydajność i tak będzie satysfakcjonująca (to czy będziemy grać przy 90 FPS na A380, czy przy 180 FPS na RX 6400 w, powiedzmy, TES: Oblivion, realnie nie ma znaczenia). Pewnym wyjątkiem będą tu tylko gry e-sportowe, które zwykle nadal siedzą na starych silnikach i w których każdy FPS jest na wagę złota.
Intel ARC A380 w zestawieniu z GeForce RTX 4090 – tak wygląda piętnastokrotna przewaga wydajności (przy dziecięciokrotnej przewadze ceny)!
Karty Intela w takim układzie nie skreślamy, a wręcz zachęcamy osoby, które są nieco bardziej wprawione w obsłudze komputera do podjęcia tego wyzwania, jakie Intel rzucił graczom. Ostatecznie większa konkurencja na tym rynku to zawsze dobra wiadomość dla nas graczy. W cenie 900-950 zł karta Intela jest realną alternatywą dla kart Zielonych i Czerwonych – przynajmniej dla nowego lub względnie świeżego komputera (te znacznie starsze, bez PCI-E 3.0, zdecydowanie powinny Intel ARC odpuścić). Może się również okazać, że będzie się starzeć jak dobre wino (choć nie można też wykluczyć przyszłości bardziej godnej miana banana…).
Opinia o ASRock Arc A380 Challenger ITX OC
- wydajność w nowych tytułach oscyluje w okolicy jej odpowiedników cenowych od NVIDII i AMD,
- bezsprzecznie lepiej radzi sobie z Ray Tracingiem od swoich odpowiedników cenowych od NVIDII i AMD,
- posiada enkoder wideo AV1,
- oferuje unikatową technologię Intel Smoth Sync oraz Intel XeSS,
- obsługuje do czterech jednocześnie podłączonych monitorów,
- jest wyposażona w trzy złącza DisplayPort 2.0 oraz jedno złącze HDMI 2.1,
- cicho pracuje i się nie nagrzewa.
- Nadal miewa problemy ze stabilnością,
- w niektórych grach część ustawień nie działa poprawnie (jak HBAO),
- posiada niski potencjał podkręcania,
- pobiera za dużo energii wobec tego, co oferuje,
- wydajność w bardzo starych grach jest niższa niż u konkurencji (choć nadal wysoka),
- Ray Tracing zwykle przerasta możliwości tej karty.
Nasza ocena karty graficznej Intel ARC A380 (na przykładzie jedynego dostępnego modelu ASRock Challenger):
Kartę na czas testów otrzymaliśmy ze sklepu Komputronik.pl - dziękujemy!
- Testy Intel Arc A770 i Arc A750. Jak wypadają karty graficzne Intela?
- Sprawdzamy karty i procesory w Uncharted 4 - staruszku z poprzedniej generacji konsol, wydanym właśnie na PC
- Jaka karta graficzna i procesor do gry A Plague Tale: Requiem? Sprawdzamy wydajność w drugiej części hitu!
- Karty Intel Arc A770 i A750 pojawiły się w Polsce. Nie będziecie zachwyceni cenami
- Polecane zestawy komputerowe na kwiecień 2024 – co wybrać, aby nie przepłacić?
Komentarze
241. Dlaczego nie ma testu dla kodowania i dekodowania H.264, H.265, AV1 ? - tzw. edycja wideo
2. Czego nie ma testu w programach Photoshop, Premiere, After Effect ? - to absolutne podstawy
Nie pokazaliście nic wartościowego z czego profesjonalista mógł skorzystać. Róbcie te testy dokładniejsze. Ta karta ma bardzo duży potencjał do pracy z video ze względu na pełne wsparcie a tu zero konkretnych testów.
...
Przynajmniej ładnie wizualnie wyglada ;)
Jakby ją dobrze wycenili to nawet by sie sprawdzila w wielu kompach do grania w CSa fortnite czy LOLa.
Co do Intel XeSS, to nie szło tego w niczym sprawdzić ? bo DLSS w testach zawarte a intelowego XeSS brak.