Lords of the Fallen
1920 x 1080 px, ustawienia bardzo wysokie
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X | 54 46 |
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition | 52 48 |
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC | 30 9 |
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition | 29 9 |
Radeon R9 270X | 22 8 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Lords of the Fallen
1920 x 1080 px, ustawienia wysokie
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X | 61 46 |
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition | 57 50 |
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition | 40 34 |
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC | 36 27 |
Radeon R9 270X | 31 23 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Lords of the Fallen
1920 x 1080 px, ustawienia średnie
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition | 71 61 |
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X | 68 55 |
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC | 58 47 |
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition | 53 46 |
Radeon R9 270X | 41 36 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Lords of the Fallen
1920 x 1080 px, ustawienia niskie
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition | 78 67 |
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X | 74 59 |
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC | 64 48 |
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition | 60 47 |
Radeon R9 270X | 52 43 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Analiza wydajności
Jak widać na wykresach Lords of the Fallen jest bardzo wymagające względem kart graficznych. Ani GeForce GTX 970, ani Radeon 290X nie jest wstanie zapewnić średniej na poziomie 60 kl/s w maksymalnych ustawieniach. Jest to trochę zaskakujące, bo gra pomimo, że jest ładna nie oferuje takich wodotrysków jak Ryse: Son of Rome, w którym wspomniane karty osiągnęły lepsze wyniki. Zaskakująco dobrze wypada natomiast GeForce GTX 760, który wyprzedza Radeona 285 w ustawieniach wysokich. Oczywiście w przypadku tych konstrukcji trudno mówić o komfortowej rozgrywce we wspomnianych detalach. W miarę sensowna zabawa była możliwa w średnich ustawieniach graficznych. Warto również zauważyć, że Lord of the Fallen w maksymalnych ustawieniach potrafi zaalokować blisko 4 GB tekstur w pamięci karty. Stąd też wzięły się wyraźnie niższe wyniki w przypadku kart z 2 GB VRAM (doczytywanie tekstur w locie).
Do sensownej zabawy wymagany jest również dość mocny procesor. Gra całkiem sprawnie potrafi wykorzystać 4-6 rdzeniowe konstrukcje. Rozsądnym minimum wydaje się tutaj procesor pokroju i5, najlepiej podkręcony. Również podane w wymaganiach przez autorów 6 GB RAM należy wziąć sobie do serca. Ogólnie nad optymalizacją tytułu można by jeszcze trochę popracować. Dramatu nie ma, ale jest poczucie, że wymagania są nieco zawyżone w odniesieniu do tego co widzimy na ekranie monitora.